Het houden van een pony of geit is voortaan verboden binnen de bebouwde kom van Vlissingen. De gemeente krijgt te veel klachten over overlast of schade aan gezondheidsklachten. Varkens, runderen, paarden, pony's, ezels, geiten, schapen, herten, lama's, kangoeroes, struisvogels en emoes komen er niet meer in.
Mensen nog maar maximaal vijf kippen houden, en maximaal tien pelsdieren. In Schouwen-Duiveland leidde dezelfde maatregel vorig jaar tot een ware rel. Daar is de regel inmiddels teruggedraaid.
Verdorie moet ik toch aan mijn ouders gaan vragen om onze koe uit de tuin te halen. Maar wat een onzin zeg. Neem trouwens aan dat het alleen om particulieren gaat anders zou de kinderboerderij en manege dicht moeten.
Anoniem
Geplaatst: 29-01-09 18:15
Vraag me af hoe ze dat willen doen? Paarden vallen wettelijk gezien namelijk nog steeds onder de huisdieren (zal wel anders worden als alles gechipped en centraal geregistreerd staat). En huisdieren zijn binnen de bebouwde kom niet verboden . Ben benieuwd hoe ze zich om deze artikelen heen gaan wringen.
Scheldestad [manege] ligt aan de rand van Vlissingen, 100 meter ofzo binnen de bebouwde kom. Zijn wel klachten natuurlijk, maar of ze daar nog heel moeilijk over gaan doen? Vraag het me af.
Hilde_92
Geplaatst: 29-01-09 18:48
Jezus christus, waar moet dit heen? Wedden dat de mensen die hierover zeiken roken, drinken en alles doet wat god verboden heeft..