Eigenaar gezocht van loslopende pony's in Loosdrecht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Eigenaar gezocht van loslopende pony's in Loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 18:22

Nieuwsredactie

Woensdag 28 januari kreeg de politie in Loosdrecht rond 4 uur s'nachts melding dat er op de laan van Eikenrode enkele pony's los zouden lopen. Hier aangekomen bleken er inderdaad twee pony's rond te lopen. De agenten hebben hierop geprobeerd te dieren te vangen, maar de pony's bleven maar rondrennen.

Uteindelijk zijn de pony's een land op gejaagd waar al een pony op liep. Volgens de eigenaresse van het weiland mogen de pony's hier blijven staan tot de eigenaar van de dieren zich heeft gemeld. Tijdens het plaatsen van dit bericht is de eigenaar of eigenaresse nog niet gevonden.

Kitano

Re: Eigenaar gezocht van loslopende pony's in Loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:29

jeetje zeg het zullen je pony's maar zijn.. ik hoop dat de eigenaar snel reageert!!

xMoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:35

Ja inderdaad. Maar, hoe kan het zomaar dat er pony's over de weg rond lopen? Hek niet goed dicht gedaan of iets anders?

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:41

Redelijk slordig om je pony's kwijt te raken :( . Zou me dood schamen als het mijn dieren waren.
Ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren voor de eigenaar in de gaten krijgt dat z'n pony's ervandoor zijn.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:43

Tsja, maar de eigenaar raakt vast niet gewilt haar pony's kwijt he ;)
Hoop maar dat de eigenaar zich snel meld, wel attent van die vrouw dat ze daar mogen staan tot er iets bekend is.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:44

Pardon Sterre?
Heb je enig idee hoeveel vandalen er tegenwoordig rondlopen. Het hek of stal van deze pony's kan gewoon open gezet zijn. Dat gebeurt de laatste tijd heel veel, dus waarom niet bij deze pony's?

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:47

Weet je toevallig ook wat voor pony's het zijn? Want ik ken de meeste pony/paarden-eigenaren in loosdrecht wel.
Althans, toen ik nog in hilversum woonde :)

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:49

zijn er foto's van de pony's??
mijn paard staat in loosdrecht, vandaar.

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:03

op het land waar ik stond zat vroeger geen goed slot, nu wel.
omdat er van de zomer een paar lolbroeken waren die willekeurige hekken s'nachts gewoon open zette...
het zou je maar gebeuren :/
hoop dat de eigenaar zich snel meld.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:05

anneM_Ajax schreef:
Pardon Sterre?
Heb je enig idee hoeveel vandalen er tegenwoordig rondlopen. Het hek of stal van deze pony's kan gewoon open gezet zijn. Dat gebeurt de laatste tijd heel veel, dus waarom niet bij deze pony's?

Maar dan is het toch gek dat de eigenaar zich inmiddels nog steeds niet gemeld heeft na 14,5 uur ;) . Misschien dat Sterre dat misschien bedoelt.

Naar mijn mening ook niet echt netjes dat de eigenaar zich nog niet gemeld heeft. Je gaat toch zeker 's morgens en 's avonds bij je paarden kijken? Bij ons was vanmorgen weer alles keihard bevroren. Drinkbakken werkten niet. Dus ik heb met kannen water liggen slepen.
Als je als eigenaar nu nog niet bij je paarden bent geweest, mag je je idd diep schamen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:08

Naja, als de eigenaar in de avond komt, komt hij/zij nu tot de ontdekking ;) . Dus als het goed is wordt dit snel vervolgd...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 19:22

Carientje93 schreef:
Weet je toevallig ook wat voor pony's het zijn? Want ik ken de meeste pony/paarden-eigenaren in loosdrecht wel.

Het gaat om 2 zwarte Shetlanders.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:25

Zijn dat toevallig niet de shetlanders die bij die dravers staan,( ga geen namen noemen.) kan me herineren dat die daar stonden, op de dijk naast de groothandel voor dieren stonden er ook 2. tussen het politiebureau en de bakker in.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:26

tis zonde die beestjes maja er worden de laatste tijd veel hekken open gezet! wel aardig van die vrouw dat die pony's daar tijdelijk mogen blijven staan!

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:31

Dan weet ik waarschijnlijk waar ze vandaan komen!

Ik heb namelijk gewerkt op de shetlanderij aan de nieuw loosdrechtse weg! en daar staan heeeeel veeeel zwarte shetlanders! die staan dara in de buurt..

Waar is dat bericht gevonden, of heb je informatie van de eigenaar bij wie de pony's nu staan?

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:35

anneM_Ajax schreef:
Pardon Sterre?

Ja hoor, dat weet ik heel goed. Daarom is het dus juist ontzettend belangrijk om het weiland goed af te sluiten, en de dieren minimaal dagelijks te controleren.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 19:36

Ik weet wel bij wie de pony's staan, maar dat mag ik natuurlijk niet qua naam zomaar in een topic zetten.
Daarvoor mag je wel pben :j

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:40

Heb jij zelf contact met die eigenaar? anders geef ik wat gegevens zodat je die eigenaar kan laten bellen naar de oorspronkelijke eigenaar (als dat zo is)

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:40

bellen of mailen of iets:P

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:47

sterre2007 schreef:
Redelijk slordig om je pony's kwijt te raken :( . Zou me dood schamen als het mijn dieren waren.
Ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren voor de eigenaar in de gaten krijgt dat z'n pony's ervandoor zijn.

bij ons werd er rustig de draden doorgeknipt (paarden kunnen niet lint zo recht
alle 5 op zelfde plek zonder rafels breken..)
nadat wij na een los loop / hek open actie er een dubbel slot op hadden gelegd

als het shetters betrefd en eigenaar draait geen 9-5 baantje
en er is genoeg hooi en water (met hooi of bal in om ijsvrij te houden)
zoals bij ons .. bij ons gebeurde het (helaas) ook wel eens dat ik door omstandigheden mijn paarden 16 uur niet gezien had

en soms wel 48 uur niet en dan kom je der achter dat de geen die het ijs heeft gebroken voor je , wel ijs heeft gebroken maar geen paard heeft gezien
met het idee van die persoon dat ze hem eng vonden en dus in het donker ergens achter op de weide verbleven ..

als je ze al mist
en dan ga je als ze kwijt zijn eerst omheining en naburige sloten en weiden etc
checken ...

aub heeeel klein beetje nadenken voordat je brute beschuldigingen uit ..

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:08

sterre2007 schreef:

Mijn pony's zijn pas ook ontsnapt, over het ijs gegaan, 2 dagen later ging mn hengstje door de draad, heb me er niet om geschaamd maar moet dat dus nu wel gaan doen?
Komop zeg ff reeel je weet nooit wat voor rede het heeft gehad.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:36

nickyu schreef:
en dan ga je als ze kwijt zijn eerst omheining en naburige sloten en weiden etc
checken ...

aub heeeel klein beetje nadenken voordat je brute beschuldigingen uit ..

Ja, dat vind ik nou zo gek!
Ik heb eens 2 merrries opgevangen in mijn stallen.
Ik was de stallen bij mijn eigen aan het uitmesten en ik hoor gekletter op straat. Dus ik kijken want ik dacht dat er een koets met paarden voorbijkwam.
Zie ik 2 paarden los over straat rennen met een hele rij auto's erachteraan.
Ik heb me geen seconde bedacht, heb 2 halsters van de haak gegrist, ben op mijn oude mountainbike sprongen :+ en erachteraan gefietst.
Gelukkig hoefde ik niet ver te fietsen :P want ze waren bij de schuinoverburen het erf opgerend. Ze wilden net de oprit weer afdraven, maar ik kon de gelukkig terugjagen.
Samen met nog een paar mensen hebben we ze toen kunnen vangen. Ik ben nog een paar halstertouwen gaan halen, want ze waren zo groot, dat me het bloed uit mijn arm stroomde :D .
We hebben dus dik 1,5 uur gestaan, wachten op de politie, dierenambulance en....een eventuele eigenaar. De politie wist niet van wie ze waren, ze hadden nog geen melding gehad, de Dierenambulance kon niks met ze, want ze hadden niks om ze te vervoeren.
Uiteindelijk heb ik een agent aan kunnen spreken en gevraagd of we de paarden svp bij mij in de stal konden onderbrengen, want zo konden we nog wel een paar uur blijven staan.
Ik vlug naar huis gerend om mijn eigen paarden in de wei op te sluiten en toen met de 2 paarden op huis aan.

6 uur nadat ik de paarden gevangen had, kwam een telefoontje van de eigenaar. Hij had dus al uren in het veld gezocht naar zijn paarden, nadat hij een telefoontje ad gekregen van een buurtbewoner die nog net gezien had hoe de paarden door de draad waren gegaan.

Ik snap nog steeds niet, dat hij niet meteen de politie gebeld heeft. Een paard kan zo ver komen in een korte tijd. Je weet toch helemaal niet waar je het zoeken moet? Dan kun je toch beter bellen of ze niet al een melding over loslopende paarden hebben gehad?

Nou ja, hij is meteen komen kijken. Bleken het ook nog 2 drachtige merries te zijn. Hij was zo blij dat ze er niets aan over hadden gehouden. Omdat het al zo laat was, hebben ze bij mij in de stal overnacht. En ik heb er een giga bos bloemen aan over gehouden *D .

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:48

Een aantal jaar geleden had ik hier ook twee ponies gevangen. We hebben ze toen op stal gezet en toen hoorde we dat zo veel mensen ze hadden zien lopen maar geen mens (ook niet van stal) dacht eraan om ze even te vangen :S. Politie gebelt en uren gewacht tot we bericht kregen dat de eigenaar eraan kwam. Later bleek dat die al melding had gedaan voor dat wij ze hadden gevangen en daarna nog meerdere keren gebelt maar omdat alles bij de politie zo goed geregeld is (kuch) was alles langs elkaar heen gegaan. De ene zei tegen hun nee we hebben niets gevonden en de ander zij tegen ons dat niemand op zoek was naar zijn ponies..

Jollybal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:39

Raar dat niemand die pony's mist. Maar hopen dat de eigenaar zich gauw meld.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 08:42

Dan kunnen ze best wel eens van de shetlanderij zijn. Daar loopt een kudde kinderen om al die pony's teverzorgen. Dus die vrouw heb er zelf weinig omkijken naar. Of ze ze telt? Volgensmij niet.