De twaalfjarige pony Donja is dood. De grote favoriet van alle kinderen werd afgelopen weekend onder het ijs teruggevonden. Het stierf in het koude water van het Kuhzer meer.
Eigenaresse Diana Vogel is er nog steeds ondersteboven van: "Omdat het zo sneeuwde had ik de paarden in een grote schuur gezet en ik ben er gewoon honderd procent zeker van dat ik de deur achter me heb gesloten. Toen ik de volgende morgen weer op stal kwam stond de poort echter wagenwijd open.
De losgebroken paarden stonden vrijwel allemaal aan de oever van het meer. Terwijl we de paarden naar de stal probeerde te brengen, viel het al op dat ze zich abnormaal gedroegen. Om de een of andere reden wilden ze helemaal niet op stal. Ze wilden alleen maar terug naar het meer.
Pas tegen de middag kwamen we erachter dat we Donja misten. Enkele uren later deden wandelaars de gruwelijke ontdekking. De pony lag toen al een tijdje onder het ijs."
"Ik ben er van overtuigd dat iemand Donja het meer op heeft gejaagd. Dit soort dingen gebeuren gewoonweg niet onder normale omstandigheden en dit kan dan ook geen simpel ongeluk zijn geweest."
De pony is inmiddels uit haar ijzige doodskist gehaald.
"We zijn er allemaal letterlijk ziek van. Ze was zo'n schatje. Dit had nooit mogen gebeuren," aldus de eigenaresse.
Let op! De volgende foto's kunnen als schokkend worden ervaren! Klik hier voor vier foto's.
Het schijnt wel zo te zijn dat je door de kou geen pijn meer voelt. Denk dus dat de pony niet echt heeft geleden!
wake_up
Geplaatst: 26-01-09 10:14
Arm dier, wat een vreselijke dood lijkt me dat..
CM_
Geplaatst: 26-01-09 10:15
Akelig zeg om zo je pony te vinden.. Maar of het nu perse opzet is geweest, dat hoeft natuurlijk niet. Blijft evengoed triest, vooral voor de kinderen die erop reden.
wat verschrikkelijk niet alleen voor de eigenaren maar ook voor de pony.
hoop dat ie er niet te veel van heeft meegemaakt bewust
DesireeK
Geplaatst: 26-01-09 11:10
Oh wat vreselijk zeg... Je zal je pony maar zo vinden... Het arme dier zal een vreselijke dood gestorven zijn
levine
Geplaatst: 26-01-09 11:15
Jeetje, wat een afschuwelijke manier om een pony te verliezen En die foto's, echt gruwelijk. Ik Vind het eerlijk gezegd maar een raar verhaal, net als de eigenaresse zegt, een pony zal dit waarschijnlijk niet uit zichzelf hebben doen....
Bah wat een akelige foto's :s Wel een vreemd verhaal... hoop dat de waarheid boven tafel komt.
soesita
Geplaatst: 26-01-09 11:17
Jammer voor de pony en de kinderen, dit is een triest einde. Maar eerlijk gezegd weet ik ook niet waarom ze aan kwaad opzet zou denken. Waarom zou die pony niet uit zichzelf over het ijs zijn gegaan? En als er dan sprake zou zijn van opzet denk ik persoonlijk eerder aan de poort. Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand het "grappig" vindt om het hek van een wei of de deur van een stal te openen zodat de dieren kunnen ontsnappen. Dat klinkt al veel waarschijnlijker. Of is het dat wat de eigenaresse bedoelt en neemt de pers het weer niet zo nou met de citaten? In elk geval een trieste afloop, wat er ook gebeurd is.