Inbeslagname drie ondervoede paarden in Groningen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Inbeslagname drie ondervoede paarden in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 16:10

Nieuwsredactie

De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) heeft samen met de dienst levende have van de politie Groningen op woensdag 21 januari drie paarden in de gemeente Groningen in beslag genomen. Twee merries en een 8 maanden oude shetlander hengst werden in een loods aangetroffen. Zij waren ondervoed en stonden in een natte laag mest. De hoeven van de shetlander waren tevens te lang. Een vierde paard werd dood aangetroffen. Een ingeschakelde dierenarts constateerde dat dit paard gestorven was door ondervoeding en dat de andere drie in zeer slechte conditie verkeerden. Daarop is in overleg met de Officier van Justitie tot inbeslagname overgegaan.
De drie paarden zijn inmiddels bij een opslaghouder ondergebracht en staan onder toezicht van een dierenarts. De verwachting is dat zij volledig herstellen. De 62-jarige eigenaar van de paarden kan een proces-verbaal tegemoet zien voor het verwaarlozen van zijn dieren. De melding over dit paardenleed was binnengekomen bij de Groningse afdeling van de Dierenbescherming, die onmiddellijk de LID inschakelde.

Anoniem

Re: Inbeslagname drie ondervoede paarden in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:12

stopt het dan nooit!?

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:16

Idd, het gaat maar door..

Jammer dat hij alleen maar een proces verbaal krijgt

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:22

Ja idd.. De hoeveelste melding is dit wel niet.. En zoals altijd dezelfde reactie: De straffen op dierenmishandeling moeten veel hoger worden.. Misschien dat ze dan dit soort acties eens laten..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:23

Goed dat ze de dieren in beslag hebben genomen!!

Ik heb naar aanleiding van nogal wat ergernis van de week de partij van de dieren gemaild ( heb overigens tot 2x toe PERSOONLIJK antwoord gekregen op mijn emailtjes!! ) Ze zijn heel erg druk bezig kamervragen te stellen en ze proberen om dierenmishandeling zwaarder te gaan bestraffen. Het gaat alleen niet van de ene op de andere dag veranderen, er gaat veel aan vooraf.

De partij is jammer genoeg erg klein waardoor hun doelen minder snel behaald worden.

Deze dieren krijgen het nu wel beter en zullen de juiste medische zorg gaan ontvangen..

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:28

Vreselijk toch. Zo´n paarden zou ik dus best hier op de boerderij willen hebben om ze op te lappen.

Het is schandalig dat het gebeurt. Maar het gebeurt helaas nog teveel. Toch kan er niet altijd iets aan gedaan worden. Grrrrrrrrrrr

Nens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:29

Jaa hoor, het is weer zover,, stopt het nou echt nooit? ;(

het raakt me elke keer weer!!

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:36

vreselijk. Ik zou zo een opvanghuis voor ze beginnen.
Had ik het geld maar.
Konden we maar iets doen met zijn allen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:37

Ik vraag me af waar dit is.

Fijn voor de dieren dat ze nu een betere plek hebben.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:39

Uppojono schreef:
Ja idd.. De hoeveelste melding is dit wel niet.. En zoals altijd dezelfde reactie: De straffen op dierenmishandeling moeten veel hoger worden.. Misschien dat ze dan dit soort acties eens laten..

Dat kan ik me helemaal in vinden hoor!!!

Maar ik vind dat je geen paarden moet nemen, en dan goed onderhoud alleen omdat je anders gestraft wordt. zulke mensen verdienen geen paarden |o

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:48

is het weer zover.......t houd ook maar niet op en ik vrees ten zeerste dat het de komende tijd alleen nog maar erger gaat worden door die verrekte aangekondigde en breed uitgemeten en wellicht overdreven financiele crisis.
Er zijn immers (te) veel paardeneigenaren die de dieren voor de 'heb' hebben, rara waar het eerst op bezuinigd wordt.......
hou mijn hart vast

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:54

Tallie_Ho schreef:

Ik heb naar aanleiding van nogal wat ergernis van de week de partij van de dieren gemaild ( heb overigens tot 2x toe PERSOONLIJK antwoord gekregen op mijn emailtjes!! ) Ze zijn heel erg druk bezig kamervragen te stellen en ze proberen om dierenmishandeling zwaarder te gaan bestraffen. Het gaat alleen niet van de ene op de andere dag veranderen, er gaat veel aan vooraf.

De partij is jammer genoeg erg klein waardoor hun doelen minder snel behaald worden.

Deze dieren krijgen het nu wel beter en zullen de juiste medische zorg gaan ontvangen..

Ik heb ook al eens contact met ze gehad en mijn indruk is hetzelfde, men is heel hard bezig en staat iedereen uitgebreid te woord.
Toch kun je op Bokt op weinig bijval rekenen.
De meeste Bokkers laten zich nogal laatdunkend uit over de PvdD, de Dierenbescherming en aanverwante organisaties.
Evengoed wil niemand dat taferelen als dit nieuws blijven voortbestaan en vrijwel ongestraft blijven.

Daar zit em het knelpunt. Iedereen roept 'ach en wee' bij deze berichten, heeft geen respect voor bestaande organisaties maar lijkt zelf ook niets te ondernemen...
JUIST hier zouden we 100.000 man sterk echt iets kunnen betekenen, maar ik zie het zwaar in.
Als paardenliefhebbers het al niet eens worden.....

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:55

Ben heel benieuwd waar in de gemeente Groningen dit nu weer is..........

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:55

Tallie_Ho schreef:

Ik heb naar aanleiding van nogal wat ergernis van de week de partij van de dieren gemaild ( heb overigens tot 2x toe PERSOONLIJK antwoord gekregen op mijn emailtjes!! ) Ze zijn heel erg druk bezig kamervragen te stellen en ze proberen om dierenmishandeling zwaarder te gaan bestraffen. ..

Dan heb je over 10 jaar nog geen antwoordt iemand zal eens met zijn vuisten op tafel moeten slaan.

En ook deze vent zijn ballen tot over zijn oren trappen.

Zo'n typje zou eens eens een bezoekje moeten krijgen van pistolen paultje.

Dit is zo in en in triest dat het nog gebeurt...
Iedereen neemt maar paarden maar verantwoording nemen dat doen ze niet.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:59

hoeveel leden heeft bokt eigenlijk, en kunnen we niet een poging doen om de handen ineen te slaan?

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:11

heyitsme schreef:
hoeveel leden heeft bokt eigenlijk, en kunnen we niet een poging doen om de handen ineen te slaan?

Goed plan. Count me in!!!!!!!!!!!

brenin21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:16

Hier nog een erbij!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:18

met heel veel moet t toch lukken? op wat voor manier ook? er zijn hier vast ook leden boordevol inspiratie, of die meer in dit wereldje zitten...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:18

Een proces-verbaal, pffff een lachertje, tegenover wat die vent die dieren aan heeft gedaan.
Veel te soft.
Deze zijn in beslag genomen maar hij kan toch weer nieuwe aanschaffen.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:20

En ook die zijn met handen en voeten gebonden door allerlei regels.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:33

valt wel op dat het vaak "oudere" mannetjes zijn...hier in de buurt ook zo'n handelaartje...ben blij dat we "onze" zwaarbevangen shettie uit zijn overvolle wei hebben kunnen plukken...(voordat ie de kermis opkon) beestje is qua prijs wel 3keer over de kop gegaan wat betreft prijs en helaas besef ik dat ik het hiermee ook in stand houd...maar soms breekt nood wet .

Helaas worden de situaties pas aangepakt als er doden vallen...ik pleit voor preventief beleid!! wat mij betreft mogen de maatregelen worden aangescherpt. Ga me toch maar weer eens bezinnen op een politieke carriere in de regio, want paardjes opkopen word het ook niet...het is een eindeloos verhaal.

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:37

nou ik doe ook mee als we als bokkers de handen ineen slaan
het lijkt wel steeds vaker voor te komen of vergis ik me nu?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:50

ik ben ook van de partij, als we via bokt de handen in een willen sluiten

Dit moet stoppen.. en hier moeten zwaardere straffen op komen!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:03

Die eigenaar zelf maar een tijdje in zijn loods zetten met zijn poten in de natte mest. Ik wil er 1x per dag wel een droge boterham en een emmer slootwater naar binnen gooien..... :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:04

Imre schreef:
Ik vraag me af waar dit is.

Fijn voor de dieren dat ze nu een betere plek hebben.

Ik ook wel.

Fijn dat ze nog 3 hebben kunnen redden!