Een jaar lang gratis paardrijden of les van Anky of Jeroen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Een jaar lang gratis paardrijden of les van Anky of Jeroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 08:43

www.knhs.nl

De Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS) en haar hoofdsponsor Rabobank starten in samenwerking met de Federatie voor Nederlandse Ruitersportcentra (FNRS) vanaf zondag 19 januari een landelijke actie ter promotie van de paardensport. Kinderen en volwassenen die een proefles nemen op een FNRS Ruitersportcentrum maken kans op een jaar lang gratis paardrijden of een les van Anky van Grunsven of Jeroen Dubbeldam.

De actie, een initiatief van de KNHS en Rabobank, is erop gericht om meer mensen actief aan het paardrijden te krijgen. Uit onderzoek is gebleken dat Nederland maar liefst één miljoen paardensportliefhebbers telt, terwijl hiervan maar 450.000 personen ook daadwerkelijk regelmatig op het paard zitten. “Paardrijden is de mooiste sport die er is. Het is een fantastische ervaring om samen met je paard of pony door de bossen te rijden. De band tussen ruiter en paard is uniek. Iets wat veel meer mensen zouden moeten beleven”, aldus John Bierling, algemeen directeur van de KNHS. “Dankzij de ondersteuning van Rabobank en de samenwerking met de FNRS is het ons gelukt een fantastische actie op te zetten met als hoofdprijs een jaar lang gratis paardrijden”.

Iedereen kan via www.knhs.nl deelnemen aan de actie. Door het actieformulier te downloaden en vervolgens een proefles te nemen op een FNRS Ruitersportcentrum maken deelnemers kans op unieke prijzen: uiteraard de hoofdprijs, een jaar lang gratis paardrijden in een compleet nieuwe paardensport outfit, een uniek kijkje achter de schermen op een internationaal paardensportevenement en een les van een bekende paardensporter zoals dressuur amazone Anky van Grunsven of springruiter Jeroen Dubbeldam. Deze en meer paardensport helden zijn te volgen via www.rabosport.nl, waar onder meer unieke videocontent van deze ruiters te vinden is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 08:51

Er zijn nu al te veel paarden in Nederland. Er is nog geen plek om ze allemaal op wei te kunnen zetten. Waarom zijn 450.000 paardenmensen dan te weinig? :=
Ik vind het niet echt nodig om daar nu een actie voor te starten. Dat ze maar wat meer acties starten voor het welzijn van de paarden.

benangelique

Re: Een jaar lang gratis paardrijden of les van Anky of Jeroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 09:20

ik dacht dus precies hetzelfde. nu is het wel zo dat van alle mensen die gaan rijden veel mensen het niet volhouden, veel mensen genoegen nemen met 1x in de week lekker lessen op de manage en veel mensen geen paard willen of kunnen betalen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 09:24

Ik vind het wel een leuke actie :D

Denk dat ik toch maar een proeflesje ga nemen. Dan weet ik gelijk hoe het hier om de manege er aan toe gaat.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 09:26

Wat heeft een beginnende ruiter nu aan een van Anky of Jeroen???

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 09:27

De actie is niet alleen voor beginnende ruiters ;)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 09:27

shan schreef:

Iedereen kan er van leren. Maakt helemaal niet uit wat je niveau is :)

*zie net dat ik niet mee kan doen omdat ik wel m'n ruiterpaspoort nog heb := *

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 09:33

Iemand die een proefles neemt op een manege klinkt niet als een gevorderde ruiter. :D

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 09:36

shan schreef:
Iemand die een proefles neemt op een manege klinkt niet als een gevorderde ruiter. :D

Nou ja ik ben dus net verhuist en zou dan eerst wel een proefles nemen om te kijken of het wat is. Heb al 9 jaar ervaring dus tja :)

Alleen mag je dus geen ruiterpaspoort hebben. Laat die nog even een tijd doorlopen.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 09:44

shan schreef:

Of als iemand die daadwerkelijk die lessen echt gaat benutten..

Jaar les lijkt me heerlijk, maar ik heb zat te rijden dus ga geen proefles volgen om een kansje te maken..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 09:54

MysticTinker schreef:
Er zijn nu al te veel paarden in Nederland. Er is nog geen plek om ze allemaal op wei te kunnen zetten. Waarom zijn 450.000 paardenmensen dan te weinig? :=
Ik vind het niet echt nodig om daar nu een actie voor te starten. Dat ze maar wat meer acties starten voor het welzijn van de paarden.

Helemaal mee eens...
Paardrijdend nederland is al veel te groot... ik snap deze actie ook niet ...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:14

Jammer dat er weer eens alleen aan de ruiters gedacht worden.

Er zijn genoeg mensen die om wat voor reden dan ook niet paardrijden maar mennen. Is dat geen sport dan?
Kunnen ze niet een bekende menner vragen ook mee te doen?

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:29

zondag 19 januari? Het is toch de 18e vandaag en zondag?

Ik heb gisteren nog een proefles gereden....jammer dat ik het niet wist ;)

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:31

Ik zou enorm graag een jaar lessen bij Anky of Jeroen en ik denk dat er heel veel paardensporters zijn die dat erg graag zouden willen. Misschien wel liever dan mensen die hun eerste proefles rijden en nog niet weten of ze wel willen blijven rijden of niet...
Ach tja, veel plezier voor de winnaar. Hij of zij zal er veel van leren :)

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:31

moet het niet zijn maandag 19 januari (of zondag 18 januari)

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:33

Harvest_Moon schreef:
Ik zou enorm graag een jaar lessen bij Anky of Jeroen en ik denk dat er heel veel paardensporters zijn die dat erg graag zouden willen. Misschien wel liever dan mensen die hun eerste proefles rijden en nog niet weten of ze wel willen blijven rijden of niet...

Het is toch, of een jaar lang gratis lessen, of 1 les van Anky en/of Jeroen.
Niet een jaar lang gratis lessen bij Anky en/of Jeroen.

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:00

tessii1991 schreef:
Harvest_Moon schreef:

Het is toch, of een jaar lang gratis lessen, of 1 les van Anky en/of Jeroen.
Niet een jaar lang gratis lessen bij Anky en/of Jeroen.

Je hebt gelijk, verkeerd gelezen ;)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:04

deze actie zal wel bedoeld zijn om geld in het laatje te brengen :O
Ik vind het eerlijk gezegd een onzinactie :D

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:55

Beetje vreemd om een "beginneling" les te laten nemen van zo'n topsporter.
Iemand die net op een paard zit, mag dan al gaan springen :? Of op een lichte tour paard rijden van Anky :?

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:13

shera schreef:
deze actie zal wel bedoeld zijn om geld in het laatje te brengen :O
Ik vind het eerlijk gezegd een onzinactie :D

Dit is ook het enige wat genoemde partijen kunnen: het bedenken van onzinnige acties met als doel geld uit de zakken te kloppen om er zelf beter van te worden.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:34

Citaat:
Beetje vreemd om een "beginneling" les te laten nemen van zo'n topsporter.
Iemand die net op een paard zit, mag dan al gaan springen Of op een lichte tour paard rijden van Anky

Wat meerder mensen al zeiden hier, je hoeft geen beginneling te zijn om een proefles te rijden.
Ik ben na een jaar er tussenuit ook weer gaan rijden....

Frankaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:46

het is wel een leuke actie maar opzich kan je er als beginner egt wel wat aan hebben

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:05

Ik ga mee doen ;) Aangezien ik niet meer rij ... hahaha nee dat is een grote grap. Het is een beetje te overdreven, straks kan je voetballes krijgen van een bekende voetballer, schaatsles, tennisles noem maar op. Er moeten meer mensen gewoon gaan sporten, dat is waar, maar om op zo'n manier te doen. Is leuk, maar de helft van de beginnende ruiters heeft er weinig tot niks aan.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:45

shan schreef:

Dit dacht ik dus ook meteen!
Vind het wel leuk zo'n les...maar als je daarvoor eerst een lesje moet nemen op een manege... :n nee dat hoef ik echt niet hoor... denk niet dat iedereen die al een eigen paard heeft nog eens een lesje gaat nemen op een manege. Je kan wel zeggen van iedereen heeft wat aan zo'n les beginnend of gevorderd....maar voor beginners zijn die lessen toch veel ste duur?
Beginners kunnen ook wel les krijgen van een 'gewone' instructeur....en er zijn ook wel gevordere die er een jaar uit zijn geweest, maar als die echt gevorderd zijn hebben zij ook niet veel aan een proefles van de manege..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:51

nou ik ben gestopt met rijden op een manege en was niet van plan om weer een proefles te nemen vind t beetje dom gratis les van anky goh wat heeft een beginner er nou aan..