Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
waarom verkoopt hij zijn paarden dan niet!? Gelukkig dat hij nu gestopt is! stef schreef:sorry maar ik vind de beschuldigingen naar de eigenaar toe nogal heftig. In het stuk staat duidelijk dat de man ziek was, dan hoeft het dus geen onwil te zijn. Wil ik niet mee goedkeuren dat de paarden niet de juiste verzorging kregen, maar je weet heel de situatie niet. Wellicht stonden de paarden al te koop door de ziekte van de eigenaar, wellicht probeerde hij iets te regelen, allemaal dingen die je niet weet
stef schreef:sorry maar ik vind de beschuldigingen naar de eigenaar toe nogal heftig. In het stuk staat duidelijk dat de man ziek was, dan hoeft het dus geen onwil te zijn. Wil ik niet mee goedkeuren dat de paarden niet de juiste verzorging kregen, maar je weet heel de situatie niet. Wellicht stonden de paarden al te koop door de ziekte van de eigenaar, wellicht probeerde hij iets te regelen, allemaal dingen die je niet weet
stef schreef:sorry maar ik vind de beschuldigingen naar de eigenaar toe nogal heftig. In het stuk staat duidelijk dat de man ziek was, dan hoeft het dus geen onwil te zijn. Wil ik niet mee goedkeuren dat de paarden niet de juiste verzorging kregen, maar je weet heel de situatie niet. Wellicht stonden de paarden al te koop door de ziekte van de eigenaar, wellicht probeerde hij iets te regelen, allemaal dingen die je niet weet
Horse_ schreef:Gelukkig dat hij de boetes heeft gekregen nadat de paarden al weg waren (ga ik maar vanuit). Nu had hij al geen geld om goed voor ze te zorgen maar nu helemaal niet meer! Taakstraf (vb voor dieren zorgen) was beter op zijn plaats geweest maar ja daar zal hij wel weer te ziek voor zijn. Al met al komt hij er met voorwaardelijk makkelijk onderuit. Had hij nu maar eerder aan de bel getrokken voor hulp....
stef schreef:Horse_ schreef:Gelukkig dat hij de boetes heeft gekregen nadat de paarden al weg waren (ga ik maar vanuit). Nu had hij al geen geld om goed voor ze te zorgen maar nu helemaal niet meer! Taakstraf (vb voor dieren zorgen) was beter op zijn plaats geweest maar ja daar zal hij wel weer te ziek voor zijn. Al met al komt hij er met voorwaardelijk makkelijk onderuit. Had hij nu maar eerder aan de bel getrokken voor hulp....
Pardon? Je weet heel niet wat die man heeft....
Echt, veroordelen kunnen we goed tegenwoordig op bokt.
Over geen vertrouwen in de mensheid hebben, dus dan is iedereen maar slecht? En elk verwaarloosd dier wordt bewust verwaarloost? Mensen die dat vinden kijken nooit naar bijv animal cops zeker?
Genoeg mensen (zeg niet dat dat voor deze man ook zo geld) die hun hart op de juiste plaats hebben, en het echt proberen, maar het gewoon niet meer aankunnen.
Dan beslis je niet van de een op andere dag van ik doe ze weg, om de doodsimpele reden dat ze wel van die dieren houden, en op hun manier er zo goed mogelijk voor zorgen.
90% van bokt, zo niet meer, kent deze hele man niet, maar het is zoooo lekker makkelijk om je mening die gebaseerd is op een klein, incompleet stukje tekst op een forum te knallen
pharagirlke schreef:sowieso, wil je je dieren verwaarlozen, loop je geen twee km voor water, er stond dat ze te weinig hadden, niet dat ze niets hadden. Dus hij deed wel moeite om het te geven. IMO lijkt me dit gewoon een kwestie van "willen maar niet kunnen"