Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

ineke_ schreef:Een blind paard kan je ook niet veilig buiten zetten. Ik zou het arme paard laten inslapen, niet binnen laten staan. In het wild was hij al lang opgegeten. Arm dier
ineke_ schreef:Een blind paard kan je ook niet veilig buiten zetten. Ik zou het arme paard laten inslapen, niet binnen laten staan. In het wild was hij al lang opgegeten. Arm dier

Ik denk dat er wel een oplossing voor te bedenken is, maar als het te veel moeite is is het mischien eerlijker om te euthaniseren. Is voor het dier ook prettiger dan dat hij straks geen poot meer durft te verzetten omdat hij bang is in de volgende gevaarlijke situatie... Een vluchtdier dat om de haverklap in de stress raakt door het vluchten, dat is ook niet humaan.
marrlinde schreef:je kan zon paard best wel veulig buiten zetten hoor, met andere paarden om hem heen, en een goede omheining... binnen zetten dat is toch ook niks, dan kan je hem nog beter in laten slapen...
s0173957 schreef:ineke_ schreef:Een blind paard kan je ook niet veilig buiten zetten. Ik zou het arme paard laten inslapen, niet binnen laten staan. In het wild was hij al lang opgegeten. Arm dier
Blinde mensen zouden in het echt ook al lang opgegeten zijn, die dan ook maar allemaal euthanaseren?
PingWing schreef:Een paard vertrouwd op de mens, dus als het een beetje een brave is zal hij gewoon volgen nav de druk op zijn lichaam/hoofd.
De vergelijking met blinde mensen is weer totaal niet op zn plaats en slaat werkelijk nergens op
Edit: het idee met de belletjes is zo slecht nog niet, maar dan moet het paard eerst leren wat de belletjes betekenIk denk dat er wel een oplossing voor te bedenken is, maar als het te veel moeite is is het mischien eerlijker om te euthaniseren. Is voor het dier ook prettiger dan dat hij straks geen poot meer durft te verzetten omdat hij bang is in de volgende gevaarlijke situatie... Een vluchtdier dat om de haverklap in de stress raakt door het vluchten, dat is ook niet humaan.

s0173957 schreef:ineke_ schreef:Een blind paard kan je ook niet veilig buiten zetten. Ik zou het arme paard laten inslapen, niet binnen laten staan. In het wild was hij al lang opgegeten. Arm dier
Blinde mensen zouden in het echt ook al lang opgegeten zijn, die dan ook maar allemaal euthanaseren?

Elan_GV schreef:Ja, maar tegen een blind iemand kun je zeggen, kijk, gebruik en stok en luister goed om je heen.. Bij een paard gaat dat wat moeilijk.. Als een blind persoon schrikt gaat die namelijk ook niet rennen...