Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
rumay schreef:Leuk weer een veulen en hij is nog knap ook, maar vindt het zelf erg vroeg in het jaar en de zin " "Vroege veulens groeien ook beter door. Zij profiteren van het rijke gras in het voorjaar." sorry maar het duurt nog even voor ze het land op kunnen zo'n 3 maanden! Dus tot die tijd geen gras of in ieder geval weinig.
Persoonlijk vind ik maart of april een betere geboorte maand.
Rachelle_12 schreef:Ach, hij is nu toch al geboren!
Wat een leuk veulen
rumay schreef:Rachelle_12 schreef:Ach, hij is nu toch al geboren!
Wat een leuk veulen
Ja dat is zo maar het wordt steeds vroeger dat ze worden geboren en zoals je ook kan lezen is het een soort sport willen ze straks 2 veulens in 1 jaar(met een beetje pech/mazzel kan het net)
Nillie schreef:Zoals ik het begreep was het ook niet de bedoeling dat 't veulen al geboren zou worden, dus waar hebben we het over????
. feit is wel dat je met de sport blijft steken. Paarden zijn officieel op 1januari 3 jaar. Ook al is de ene 6 of 7 maand later geboren dan de andere. Hoe ouder dus hoe beter. zeker als ze in de sport moeten gaan meedraaien, klaar moeten gemaakt worden voor hengstenkeuringen,.... Vaak hebben ze al wat voorsprong op jongere hengsten, iets meer tijd om te 'ontwikkelen'. Ik ben er zeker geen fan van, maar zo loopt het nu eenmaal met de sport.