Michelle77 tijdens Bokt.nl 1 aprilgrap-les

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Michelle77 tijdens Bokt.nl 1 aprilgrap-les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 12:43

Nieuwsredactie

Eerder dit jaar vond op 1 april een fotowedstrijd plaats. Voor deze wedstrijd werd gebruik gemaakt van deze foto. Op de foto was het dressuurpaard Nimbly te zien. Dit paard wordt onder Alex van Silfhout op internationaal niveau uitgebracht.
De hele 1 april-grap begon hier.
Er zullen mensen zijn die deze grap niet hebben meegekregen, dus hieronder volgt in het kort een uitleg:
De bedoeling van de grap was dat Bokkers zouden denken dat het grap was, terwijl de fotowedstrijd gewoon berustte op de waarheid waarbij ook de prijs nog echt te winnen viel. De prijs die er te winnen viel, was een les van Alex van Silfhout in Lunteren. Het enige wat je moest raden was welk paard er op de foto te zien was en wat ongeveer de lengte van de oren in millimeters was.
De uiteindelijke uitslag valt hier te lezen. Miss_mo won de les, maar bedankte later dit jaar, wegens omstandigheden, toch voor de eer. Zo kwamen wij bij de nummer twee terecht. Dit was Bokker Michelle77.

Afgelopen zaterdag vond in Lunteren de les plaats. Michelle77 had Tovèrla bij zich. Dit is een dochter van Hors la Loi II. Deze merrie van acht jaar oud, wordt onder Michelle in het M1-dressuur uitgebracht.
Lees hier het verslag van de les:

Hey allemaal! Vanaf mijn hyperende en stuiterende roze wolk een verslagje van mijn les van Alex van Silfhout himself.

Een paar weken geleden kreeg ik van Sjoert de vraag of mijn rijden een opfriscursusje kon gebruiken…. Hoezo ????? De eigenlijke winnares van de Bokt fotowedstrijd van 1 april, had afgezien van de prijs en laat ik nou 2e geworden zijn destijds. Dus als ik het leuk vond, mocht ik de les bij Alex rijden…. ALS IK HET LEUK VOND…. Hyper!

Vandaag was het dus zover. Vanochtend om kwart over 8 paard ingeladen en hoppa op weg naar Lunteren, naar Stal Van Silfhout. Na dik 1,5 uur te hebben gereden in het heerlijke winterzonnetje arriveerden we. We werden vriendelijk ontvangen door Alex en gevraagd paard maar meteen te gaan halen, zodat we konden beginnen. Het ging dan nu echt gebeuren… Daarna kwam onze Sjoert alvast een kijkje nemen. Terwijl er toch wel wat zenuwen begonnen te komen begon ik te bandageren opzadelen en richting binnenbaan.(heb gelukkig helemaal niet hoeven nadenken over wat te dragen, wat voor kleuren enz enz. ROFL Tja als je dan zo’n kans krijgt EN dan OOK nog eens voor de lens van Sjoert mag verschijnen…. Dan wil je er wel op je paasbest uitzien… )
In de binnenbak aangekomen werd er druk gereden door o.a. Diederik en Lotje. Na het instappen was het zover, dekentje ging af en we begonnen.

Afbeelding
Allereerst moesten we vlotter doorstappen. Ze stapte wat te braaf. Ze moest echt aan gaan treden, goed erbij van achteren en goed zichzelf strekken. Ook bij het aandraven, gelijk hoppa gas en gaan. Niet te braaf rijden, maar met power, uitdrukking en expressie. Natuurlijk konden we wel braafjes rijden, maar er zit zoveel meer in een paard dan braafjes rijden. Hier gingen we aan werken. Het scherp reageren, licht aanleggen van mijn been en gelijk reactie. Nog scherper dan dat ik gewend ben (hier trainen we uiteraard standaard op) Tegelijk na het aanleggen van mijn been, been “er vanaf houden”, dus stil. Zo hebben we enkele overgangen stap draf geoefend en daarna draf middengalop. Ook hier weer, gelijk vlot vertrekken, met power en kracht.

Afbeelding
Ook in de uitgestrekte draf, rechtstellen en gaan. In het begin kreeg ze natuurlijk wat tactfouten of viel ze in galop. Dit gebeurde omdat ze opeens zooooo giga ruim en goed ging draven en strekken, waardoor ze het niet goed kon verwerken, maar na een paar keer ging ook dit beter!
Alex gaf aan dat ze nu dan wel wat overhaast en over haar tempo ging lopen, maar dat ze dit vanzelf goed zou trekken en dat mee zou nemen in haar gewone draven. Eigenlijk al na een paar rondjes voelde ik dat ze veel meer van de grond ging draven. Ze werd wel wat strakker in de bovenlijn, maar uiteindelijk ging dit ook een stuk beter en liet ze ook hier steeds beter los.
Hierna hebben we tussen het maken van de overgangen in, stukjes schouderbinnenwaarts en travers meegenomen. Vooral de schouderbinnenwaarts pakte ze erg goed mee de laatste keren. Ik voelde haar echt dragen en onder me swingen.

Alex vroeg regelmatig hoe het voelde, ehm ja SUPER?? ROFL

Afbeelding
Hetzelfde in de keertwendingen, niet treuzelen, niet twijfelen, maar streng en duidelijk inzetten en hop hop hop, keertwending Haha! (of zoals hij het zei: Zoals jij een keertwending inzet, duurt het een halve dag voordat die af is Haha!)

Ik vond het super om op deze manier te rijden en te voelen wat een kracht er in Vera zit.

Afbeelding
Tegen het einde gingen we in galop en draf wat meer sluiten, wat meer verzameling vragen, met behoud van de kracht en expressie. Nou ik kan je vertellen, dat voelde errug goed! Ze bleef goed van de grond lopen, swingen en gaan. Normaal heb ik al niet veel been nodig om haar te rijden, maar nu? Gewoon niet, ze bleef gaan, ze bleef op haar eigen benen lopen en ze bleef eraan trekken. Ik hoop dat ik dit gevoel zeker mee kan nemen en hier veel aan blijf hebben.

Afbeelding

Aangezien Tovèrla bij het halthouden altijd nog even met 1 been eruit stapt, hebben we hier op het eind ook nog even op geoefend. We moesten halthouden en daarna weer vlot wegstappen. Dit wegstappen moest gebeuren voordat ze deze pas naar achteren kon zetten. Na het wegstappen moest ze, goed aangesloten, weer terug. Na een paar keer dit kunstje herhalen, snapte ze het en bleef ze ook gesloten staan.

Al met al, een hele berg huiswerk Haha! Vlot blijven rijden, nog consequenter en strenger met de reactie op mijn been. Duidelijk in mijn hulpen en rijden en uiteraard ook van hieruit goed de ontspanning op blijven zoeken.

Tijdens het uitstappen hebben we ook nog even mogen genieten van een stukje training van Diederik en zijn topper Ruby.

Afbeelding

Bij deze wil ik uiteraard Alex ontzettend bedanken voor een zeer leerzame en leuke les, Sjoert voor de gave foto’s en bokt voor het uitloven van deze prijs!

Uiteraard wil ook het team van Bokt.nl Alex van Silfhout bedanken voor het verlenen van zijn medewerking aan deze actie.

Foto's http://www.sjoert.com

Paardenmeis1

Re: Michelle77 tijdens Bokt.nl 1 aprilgrap-les

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:47

Ziet er ontzettend gaaf uit! Volgens mij heb je echt genoten Haha!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:47

heel gaaf Haha! ziet er goed uit Michelle!!

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:49

Wauw Michelle, het ziet er echt super uit! Haha!
Hihi en dat je toen wist welk paard het was van de foto haha Tong uitsteken

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:49

Leuk! Zo'n les. Ziet er ook allemaal erg goed en vooral vriendelijk uit.

Ik dacht eerst ook dat het een échte grap was, haha.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:50

Voortaan doe ik echt mee met elke 1 april grap die bokt uit haalt Tong uitsteken

Leuk joh zo'n les! Mooi paard heb je ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:50

Wat cool Haha! Wat leuk dat je die les mocht doen!!

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:51

Mies super! Had je filmpje al gezien maar de foto's zijn ook top!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:53

Wauw gaaf! De blijheid straalt er vanaf Haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:53

Echt super dat je dit hebt mogen doen en dat je er een hoop uit hebt geleerd. Hoe kan het ook anders Knipoog
En dan Sjoert erbij om het zo mooi vast te leggen. Echt heel mooi!

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:55

gaaf mies, op de foto's ziet het er ook super uit
en wat een ervaring Haha!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:56

Leuk hoor, zo'n 1 april grap!
Super dat het zo leuk en leerzaam was Lachen

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:56

ziet er super uit mies!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:57

Jeetje, gaaf grapje! Haha! Blijheid straalt, en leuk dat het ook nog op de foto staat!

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:58

Haha, lachen! Iedereen dacht dat het een grap was, bleek het waar te zijn... Clown
Maar iig superleuk dat je die les hebt gekregen, ziet er ook erg goed uit!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:00

Haha, supergaaf Michelle!!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:09

Wat gaaaf Bloos!
Dàt lijkt me nou eens heul gaaf!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:11

Super Mies, ziet er goed uit Cool .

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:13

leuk verslagje en leuke foto's! fijn dat je het leuk vond Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:15

Wat een ontzettend leuk verslag Lachen
Gaaf hoor!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:19

Wauw Mies, wat een mooie foto's, wat zagen jullie er chique uit saampjes!
Leuk verslag! Een heel leerzaam zo te lezen!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:20

En uiteraard ziet het er weer gaaf uit! Een ervaring om nooit te vergeten Haha!

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:20

Hey super verhaal en wat een geweldige ervaring!!!! Haha!
echt gaaf!!

ps. Pling prachtig paard heb je trouwens!!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:30

Clown Ik had het kunnen weten vorige 1april dat het geen grap was. Ziet er wel heel leuk uit, geweldige ervaring erbij.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:32

wat leuk dat je het hebt gewonnen en je lijkt
helemaal stralend op het paard te zitten Lachen