Eerder dit jaar vond op 1 april een fotowedstrijd plaats. Voor deze wedstrijd werd gebruik gemaakt van deze foto. Op de foto was het dressuurpaard Nimbly te zien. Dit paard wordt onder Alex van Silfhout op internationaal niveau uitgebracht.
De hele 1 april-grap begon hier.
Er zullen mensen zijn die deze grap niet hebben meegekregen, dus hieronder volgt in het kort een uitleg:
De bedoeling van de grap was dat Bokkers zouden denken dat het grap was, terwijl de fotowedstrijd gewoon berustte op de waarheid waarbij ook de prijs nog echt te winnen viel. De prijs die er te winnen viel, was een les van Alex van Silfhout in Lunteren. Het enige wat je moest raden was welk paard er op de foto te zien was en wat ongeveer de lengte van de oren in millimeters was.
De uiteindelijke uitslag valt hier te lezen. Miss_mo won de les, maar bedankte later dit jaar, wegens omstandigheden, toch voor de eer. Zo kwamen wij bij de nummer twee terecht. Dit was Bokker Michelle77.
Afgelopen zaterdag vond in Lunteren de les plaats. Michelle77 had Tovèrla bij zich. Dit is een dochter van Hors la Loi II. Deze merrie van acht jaar oud, wordt onder Michelle in het M1-dressuur uitgebracht.
Lees hier het verslag van de les:
Hey allemaal! Vanaf mijn hyperende en stuiterende roze wolk een verslagje van mijn les van Alex van Silfhout himself.
Een paar weken geleden kreeg ik van Sjoert de vraag of mijn rijden een opfriscursusje kon gebruiken…. Hoezo ????? De eigenlijke winnares van de Bokt fotowedstrijd van 1 april, had afgezien van de prijs en laat ik nou 2e geworden zijn destijds. Dus als ik het leuk vond, mocht ik de les bij Alex rijden…. ALS IK HET LEUK VOND….

Vandaag was het dus zover. Vanochtend om kwart over 8 paard ingeladen en hoppa op weg naar Lunteren, naar Stal Van Silfhout. Na dik 1,5 uur te hebben gereden in het heerlijke winterzonnetje arriveerden we. We werden vriendelijk ontvangen door Alex en gevraagd paard maar meteen te gaan halen, zodat we konden beginnen. Het ging dan nu echt gebeuren… Daarna kwam onze Sjoert alvast een kijkje nemen. Terwijl er toch wel wat zenuwen begonnen te komen begon ik te bandageren opzadelen en richting binnenbaan.(heb gelukkig helemaal niet hoeven nadenken over wat te dragen, wat voor kleuren enz enz.

In de binnenbak aangekomen werd er druk gereden door o.a. Diederik en Lotje. Na het instappen was het zover, dekentje ging af en we begonnen.

Alex gaf aan dat ze nu dan wel wat overhaast en over haar tempo ging lopen, maar dat ze dit vanzelf goed zou trekken en dat mee zou nemen in haar gewone draven. Eigenlijk al na een paar rondjes voelde ik dat ze veel meer van de grond ging draven. Ze werd wel wat strakker in de bovenlijn, maar uiteindelijk ging dit ook een stuk beter en liet ze ook hier steeds beter los.
Hierna hebben we tussen het maken van de overgangen in, stukjes schouderbinnenwaarts en travers meegenomen. Vooral de schouderbinnenwaarts pakte ze erg goed mee de laatste keren. Ik voelde haar echt dragen en onder me swingen.
Alex vroeg regelmatig hoe het voelde, ehm ja SUPER??

Ik vond het super om op deze manier te rijden en te voelen wat een kracht er in Vera zit.

Aangezien Tovèrla bij het halthouden altijd nog even met 1 been eruit stapt, hebben we hier op het eind ook nog even op geoefend. We moesten halthouden en daarna weer vlot wegstappen. Dit wegstappen moest gebeuren voordat ze deze pas naar achteren kon zetten. Na het wegstappen moest ze, goed aangesloten, weer terug. Na een paar keer dit kunstje herhalen, snapte ze het en bleef ze ook gesloten staan.
Al met al, een hele berg huiswerk

Tijdens het uitstappen hebben we ook nog even mogen genieten van een stukje training van Diederik en zijn topper Ruby.

Bij deze wil ik uiteraard Alex ontzettend bedanken voor een zeer leerzame en leuke les, Sjoert voor de gave foto’s en bokt voor het uitloven van deze prijs!
Uiteraard wil ook het team van Bokt.nl Alex van Silfhout bedanken voor het verlenen van zijn medewerking aan deze actie.
Foto's http://www.sjoert.com