Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

hilden1971 schreef:Met alle complimenten aan de banken die fictief geld nu ineens moeten afschrijven, wat nooit heeft bestaan. En? de burgers mogen weer bloeden tot het verkopen van alles wat maar lief is. Ik denk dat de gehele paardenhandel zo mooi als het was een behoorlijke deuk oploopt, dan wel totaal op zijn gat komt te liggen. Mensen wees verstandig en fok één jaartje niet en in 2011 hebben we weer nieuwe kansen want ook de veulens van 2009 raak je aan de straat stenen niet kwijt. _-:(

Insider schreef:En een jaar niet fokken? ik zou zeggen begin eerst met mensen te overtuigen die een merrie hebben die zo wie zo niet goed genoeg is om mee te fokken.
Netje schreef:Kan me in veel gevallen ergeren dat alles maar op de krediet crisis wordt gegooid. Hoe zag dit bedrijf er een paar maanden geleden financieel uit? Vaak is er allang wat mis dan hoor ! Iedereen heeft z'n mond vol over de krediet krisis, maar hoeveel mensen kennen jullie in je omgeving die er daadwerkelijk last van hebben: ik krijg gewoon mijn salaris en sterf van het werk (en dat zal echt niet anders worden volgend jaar). Ook in mijn omgeving ken ik alleen maar mensen die gewoon hun salaris hebben en houden en waar ook geen enkele reden is dat dit volgend jaar niet zo zal zijn. Oké er zijn zeker branches waar nu even de boel wordt stilgelegd, maar ook dan wordt er erg veel op de crisis gegooid, terwijl dit in feite gewoon geen gezonde bedrijven zijn. Kijk naar de autobranche in Amerika: die liep allang op z'n laatste benen en die bedrijven zijn al jarenlang gewaarschuwd dat ze moesten moderniseren en met hun tijd mee moesten gaan (milieu eisen, andere wensen klanten, etc.). Maar hautain als ze zijn dachten ze dat dit niet nodig was. Bij Corus is een oven stilgelegd, maar ik hoorde van een insider dat dat erg goed uitkwam omdat deze voor onderhoud toch al stil moest en dat ze het nu op een 'goedkope' manier konden doen (door werktijdverkorting), terwijl ze een megawinst hebben gedraaid de afgelopen maanden en orders hebben voor veel onderdelen die al tot mei/juni 2009 lopen....
We laten ons met z'n allen helemaal gek maken door de negatieve berichten, maar feit blijft dat we een héél laag werkeloosheidspercentage hebben en dat er nog erg veel vacatures zijn, de economie nog steeds goed draait etc. Natuurlijk gaan we er wel wat van merken, maar het merendeel is op dit moment nog steeds Emotie ! Dat het voor sommige branches moeilijk wordt is vnl. te wijten aan het feit dat iedereen door alle berichten de handen op de knip houdt, maar (en nou geen discussie over armoede in Nederland, dat staat hier even los van) feit blijft dat het merendeel van de werkers in Nederland nog nergens last van heeft...
Bibah schreef:AMENNNN!!! je haalt de woorden uit mijn mond
maverick schreef:Erg jammer voor anke.Hopelijk komt een sponsor zodat ze Keiser kan blijven rijden.
Maar ik denk ook dat, dit niet alleen aan de crisis ligt.
@hilden1971 waarom geen veulentjes fokken? De hele goede worden toch wel verkocht.Wij hebben ook een drachtige merrie en het veulen wat daar uit komt is in het princiepe niet eens te koop,zo zullen er echt nog wel meer mensen zijn.dus waarom niet?

Pletje123 schreef:maverick schreef:Erg jammer voor anke.Hopelijk komt een sponsor zodat ze Keiser kan blijven rijden.
Maar ik denk ook dat, dit niet alleen aan de crisis ligt.
@hilden1971 waarom geen veulentjes fokken? De hele goede worden toch wel verkocht.Wij hebben ook een drachtige merrie en het veulen wat daar uit komt is in het princiepe niet eens te koop,zo zullen er echt nog wel meer mensen zijn.dus waarom niet?
Het punt is dat iedereen denkt dat hij de beste heeft![]()
De handel ligt al op z'n kont. Geen idee hoe het precies komt, maar ik ben ervan overtuigd dat er mensen zijn die extra voorzichtig zijn in deze periode en de tijd die komen gaat. Je moet niet overdrijven in het negatieve, maar zeker ook niet je hoofd in het zand steken!!