Slecht nieuws voor Grand Prix amazone Anke ter Beek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Slecht nieuws voor Grand Prix amazone Anke ter Beek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 09:05

http://www.anky.nl

Helaas heeft de financiële crises steeds meer gevolgen: de eigenaren van de Deense stoeterij waar Grand Prix amazone Anke ter Beek werkt, hebben hun York Stoeterij, en helaas ook alle paarden, te koop gezet.

Op het bedrijf dat 100 hectare grond heeft, staan 70 paarden. Alles moet verkocht worden. Dit meldt een betrouwbare bron.

De sympathieke Anke werkt al een aantal jaren in Hørsholm (Denemarken) en komt uit voor Nederland. Ook van haar toppaard Kaiser Wilhelm, waarmee zij internationale successen boekte, moet zij afstand doen.

femskie

Re: Slecht nieuws voor Grand Prix amazone Anke ter Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:16

Oh jeetje...dat lijkt me zo afschuwelijk...
Hopen dat ze zich er een beetje doorheen slaan en dat er voor voor bovengenoemde dame een ander leuk paard voorbij komt om te gaan rijden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:26

Zooooo, alles verkopen! Jammer voor de eigenaren en amazone.

beebie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:27

ohh wat lijkt me dat vreselijk. Sterkte voor alle partijen... Verdrietig Ach gut

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:28

Met alle complimenten aan de banken die fictief geld nu ineens moeten afschrijven, wat nooit heeft bestaan. En? de burgers mogen weer bloeden tot het verkopen van alles wat maar lief is. Ik denk dat de gehele paardenhandel zo mooi als het was een behoorlijke deuk oploopt, dan wel totaal op zijn gat komt te liggen. Mensen wees verstandig en fok één jaartje niet en in 2011 hebben we weer nieuwe kansen want ook de veulens van 2009 raak je aan de straat stenen niet kwijt. Hamer

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:29

is er dan geen crisis voor degene die z'on kostbaar paard wel kunnen betalen?....tja..er blijven altijd mensen met veel geld natuurlijk....jammer voor de amazone!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:34

hilden1971 schreef:
Met alle complimenten aan de banken die fictief geld nu ineens moeten afschrijven, wat nooit heeft bestaan. En? de burgers mogen weer bloeden tot het verkopen van alles wat maar lief is. Ik denk dat de gehele paardenhandel zo mooi als het was een behoorlijke deuk oploopt, dan wel totaal op zijn gat komt te liggen. Mensen wees verstandig en fok één jaartje niet en in 2011 hebben we weer nieuwe kansen want ook de veulens van 2009 raak je aan de straat stenen niet kwijt. _-:(

Aan jouw onderschrift te zien, hebben jullie deze raad niet opgevolgd Rolleyes

Jammer voor deze amazone. Het lijkt me frustrerend om op deze manier je toppaard waar je lang mee hebt gewerkt om ze ver te komen, toe moeten opgeven.
Hopelijk komt er een andere leuke job op haar pad..

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:55

Zal vast niet zo heel veel met alleen de financiele crisis te maken hebben. Als je zo'n groot bedrijf hebt dan weet je wel eerder dat je moet inkrimpen. En een jaar niet fokken? ik zou zeggen begin eerst met mensen te overtuigen die een merrie hebben die zo wie zo niet goed genoeg is om mee te fokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:56

He wat jammer zeg! Ik hoop voor Anke dat ze met Kaiser Wilhelm kan blijven rijden als hij een nieuwe eigenaar heeft.
En ik ben, als eigenaar van een Kaiser Wilhelm nakomeling, ook wel benieuwd waar hij terecht gaat komen en hoe het verder met hem zal gaan.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:59

Wat erg zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:04

Dan maar hopen dat het paard in Europa blijft, dan zal ze vast kunnen blijven rijden. Toch nog genoeg mensen met veel geld en een paarden hobby??

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:07

Erg jammer voor anke.Hopelijk komt een sponsor zodat ze Keiser kan blijven rijden.
Maar ik denk ook dat, dit niet alleen aan de crisis ligt.
@hilden1971 waarom geen veulentjes fokken? De hele goede worden toch wel verkocht.Wij hebben ook een drachtige merrie en het veulen wat daar uit komt is in het princiepe niet eens te koop,zo zullen er echt nog wel meer mensen zijn.dus waarom niet?

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:46

dat is sneu zeg voor beide partijen.
Hoop dat Anke weer een fijne baan krijgt vind het een sympathieke amazone.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:47

Insider schreef:
En een jaar niet fokken? ik zou zeggen begin eerst met mensen te overtuigen die een merrie hebben die zo wie zo niet goed genoeg is om mee te fokken.

Helemaal mee eens!

Erg naar voor de amazone, als je eenmaal een goede combinatie/klik hebt is afscheid nemen moeilijk.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:53

Who's next?

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:04

Erg vervelend voor de amazone ...

Een jaartje niet fokken?? Daar breng je de hengstenhouders behoorlijk mee in de problemen wat indirect toch weer gevolgen voor het "gewone" paardenvolk zal hebben ...

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:08

Kan me in veel gevallen ergeren dat alles maar op de krediet crisis wordt gegooid. Hoe zag dit bedrijf er een paar maanden geleden financieel uit? Vaak is er allang wat mis dan hoor ! Iedereen heeft z'n mond vol over de krediet krisis, maar hoeveel mensen kennen jullie in je omgeving die er daadwerkelijk last van hebben: ik krijg gewoon mijn salaris en sterf van het werk (en dat zal echt niet anders worden volgend jaar). Ook in mijn omgeving ken ik alleen maar mensen die gewoon hun salaris hebben en houden en waar ook geen enkele reden is dat dit volgend jaar niet zo zal zijn. Oké er zijn zeker branches waar nu even de boel wordt stilgelegd, maar ook dan wordt er erg veel op de crisis gegooid, terwijl dit in feite gewoon geen gezonde bedrijven zijn. Kijk naar de autobranche in Amerika: die liep allang op z'n laatste benen en die bedrijven zijn al jarenlang gewaarschuwd dat ze moesten moderniseren en met hun tijd mee moesten gaan (milieu eisen, andere wensen klanten, etc.). Maar hautain als ze zijn dachten ze dat dit niet nodig was. Bij Corus is een oven stilgelegd, maar ik hoorde van een insider dat dat erg goed uitkwam omdat deze voor onderhoud toch al stil moest en dat ze het nu op een 'goedkope' manier konden doen (door werktijdverkorting), terwijl ze een megawinst hebben gedraaid de afgelopen maanden en orders hebben voor veel onderdelen die al tot mei/juni 2009 lopen....

We laten ons met z'n allen helemaal gek maken door de negatieve berichten, maar feit blijft dat we een héél laag werkeloosheidspercentage hebben en dat er nog erg veel vacatures zijn, de economie nog steeds goed draait etc. Natuurlijk gaan we er wel wat van merken, maar het merendeel is op dit moment nog steeds Emotie ! Dat het voor sommige branches moeilijk wordt is vnl. te wijten aan het feit dat iedereen door alle berichten de handen op de knip houdt, maar (en nou geen discussie over armoede in Nederland, dat staat hier even los van) feit blijft dat het merendeel van de werkers in Nederland nog nergens last van heeft...

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:18

Netje schreef:
Kan me in veel gevallen ergeren dat alles maar op de krediet crisis wordt gegooid. Hoe zag dit bedrijf er een paar maanden geleden financieel uit? Vaak is er allang wat mis dan hoor ! Iedereen heeft z'n mond vol over de krediet krisis, maar hoeveel mensen kennen jullie in je omgeving die er daadwerkelijk last van hebben: ik krijg gewoon mijn salaris en sterf van het werk (en dat zal echt niet anders worden volgend jaar). Ook in mijn omgeving ken ik alleen maar mensen die gewoon hun salaris hebben en houden en waar ook geen enkele reden is dat dit volgend jaar niet zo zal zijn. Oké er zijn zeker branches waar nu even de boel wordt stilgelegd, maar ook dan wordt er erg veel op de crisis gegooid, terwijl dit in feite gewoon geen gezonde bedrijven zijn. Kijk naar de autobranche in Amerika: die liep allang op z'n laatste benen en die bedrijven zijn al jarenlang gewaarschuwd dat ze moesten moderniseren en met hun tijd mee moesten gaan (milieu eisen, andere wensen klanten, etc.). Maar hautain als ze zijn dachten ze dat dit niet nodig was. Bij Corus is een oven stilgelegd, maar ik hoorde van een insider dat dat erg goed uitkwam omdat deze voor onderhoud toch al stil moest en dat ze het nu op een 'goedkope' manier konden doen (door werktijdverkorting), terwijl ze een megawinst hebben gedraaid de afgelopen maanden en orders hebben voor veel onderdelen die al tot mei/juni 2009 lopen....

We laten ons met z'n allen helemaal gek maken door de negatieve berichten, maar feit blijft dat we een héél laag werkeloosheidspercentage hebben en dat er nog erg veel vacatures zijn, de economie nog steeds goed draait etc. Natuurlijk gaan we er wel wat van merken, maar het merendeel is op dit moment nog steeds Emotie ! Dat het voor sommige branches moeilijk wordt is vnl. te wijten aan het feit dat iedereen door alle berichten de handen op de knip houdt, maar (en nou geen discussie over armoede in Nederland, dat staat hier even los van) feit blijft dat het merendeel van de werkers in Nederland nog nergens last van heeft...

AMENNNN!!! je haalt de woorden uit mijn mond

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:20

Die financiele crisis wordt natuurlijk ook gebruikt om ons vanalles door de neus te boren... arbeidstijdverkorting is een mooi voorbeeld.

Maar dat vind ik toch. De gewone man brengt centjes naar de bank -de bank maakt daar meer geld van. Dat is de reden dat wij rente krijgen. Dat je servicekosten betaalt om je eigen geld bij een bank te beheren is zo bezien al zottekaas.
Vervolgens spelen die banken gevaarlijk spel, verliezen onze centjes - en via allerlei trucs met regeringen die banken opkopen, gaan onze belastingscentjes nu ook nog naar die banken.
Zogenaamd omdat er enorme winsten in het verschiet liggen, maar dat valt nog te bezien. Overheidsbezit heeft de neiging om ver onder de marktwaarde van de hand gedaan te worden.

Toch gaat het in de states niet te best, maar dat werd 3!!! jaar geleden al voorspeld, evenals het feit dat de financiele wereld vroeger of later als een kaartenhuis in elkaar zou donderen. Die waarschuwingen zijn ook maar in de wind geslagen.

De vraag is of een financiele crisis in de states nog net zoveel impact heeft als vroeger, nu er elders ook sterke financiele markten gegroeid zijn.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:32

Bibah schreef:
AMENNNN!!! je haalt de woorden uit mijn mond

Inderdaad AMEN. Ik kan me ook dood ergeren aan dat geklaag over de cridietcrisis en dan met name door mensen die totaal geen sjoege hebben van economie en nu al onmogelijk iets in hun potomonaiee kunnen merken. Het enige wat ik gemerkt heb van de crisis is dat de benzineprijzen weer zijn gezakt. Dus mijn koopkracht is zelfs iets goter geworden door de crisis de afgelopen maanden... Haha!

On-topic: vervelend dat de amazone haar baan kwijt raakt. Zo'n verhaal spreekt natuurlijk veel bokkers aan omdat ze nu toevallig met paarden werkt. Maar er zijn honderden mensen per jaar die om wat voor reden dan ook hun baan kwijtraken. Die wellicht ook gehecht waren aan hun baan, hun collega's etc. Die paarden van haar komen wel weer terecht, en zij vast ook wel weer... Thats life... Sometimes you win, sometimes you loose...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:47

maverick schreef:
Erg jammer voor anke.Hopelijk komt een sponsor zodat ze Keiser kan blijven rijden.
@hilden1971 waarom geen veulentjes fokken? De hele goede worden toch wel verkocht.Wij hebben ook een drachtige merrie en het veulen wat daar uit komt is in het princiepe niet eens te koop,zo zullen er echt nog wel meer mensen zijn.dus waarom niet?

Het punt is dat iedereen denkt dat hij de beste heeft Clown

De handel ligt al op z'n kont. Geen idee hoe het precies komt, maar ik ben ervan overtuigd dat er mensen zijn die extra voorzichtig zijn in deze periode en de tijd die komen gaat. Je moet niet overdrijven in het negatieve, maar zeker ook niet je hoofd in het zand steken!!

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:52

Ik merk helemaal niks van de kredietcrisis, sterker nog ik ben er afgelopen jaar alleen maar op voorruit gegaan en de meeste mensen om mij heen ook ... Zolang de mensen blijven uitgeven maak ik mij niet echt druk!

De banken en de regering moeten wij hierop aankijken hun zorgen voor deze problemen ... De banken verpatsen ons geld en de regering moet deze banken dan met ons belastinggeld uit de sjitt halen ... En idd de belasting stijgt en stijgt, waardoor idd en koopkracht gaat afnemen en er minder geconsumeerd kan worden!

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:04

Pletje123 schreef:
maverick schreef:

Het punt is dat iedereen denkt dat hij de beste heeft Clown

De handel ligt al op z'n kont. Geen idee hoe het precies komt, maar ik ben ervan overtuigd dat er mensen zijn die extra voorzichtig zijn in deze periode en de tijd die komen gaat. Je moet niet overdrijven in het negatieve, maar zeker ook niet je hoofd in het zand steken!!

De eenigste handel die stil ligt is de handel in normale en afkeurde beesten,die eerst in volle ladingen naar het buitenland vertrokken.Met name naar Engeland.Dat zit/zaten de meesten handelaren in en dat is nu over.Dus wordt er beweerd dat de handel op zn gat ligt.Wij verkopen nog steeds onze paarden en hebben tot nu toe geen klagen.Het is al jaren zo dat het in December en Januari rustiger is.Een stal bij ons in de buurt doet veel met Amerika dat is idd even iets minder geweest,maar die hebben er nu ook weer gewoon op het vliegtuig kunnen zetten.Dus er is handel genoeg.Goede paarden/veulens is altijd vraag naar.De veulens die wij zelf fokken zijn voor eigen gebruik,dus in het princiep niet te koop.Dat heeft niets te maken met je kop in zand steken.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:05

Ik heb ook het idee dat er kunstmatig een crisis word gecreeerd en dat de banken zo de bankschroeven aan kunnen draaien wat betreft leningen, er is zoveel gebakken lucht verkocht de laatste jaren dat er nu gewoon door de banken pas op de plaats gemaakt moet worden. Al die premies die ze ontvingen, tja dat houd een keer op hé.

Maar voor Anke is het sneu, het bedrijf verkoopt vast niet zomaar als zijn paarden, misschien dat iemand Kaiser Wilhelm en Anke samen kan houden?
Ze zijn een goed team samen.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:11

Zonde voor Anke, ze rijd Kaiser al jaren!

York is een mooi bedrijf, ze hebben naarst warmbloeden ook veel renpaarden.
voor de geinteresseerden: www.york.dk

Ik ben er meerdere malen geweest, waren nl onze buren toen ik in Denemarken werkte Haha!