Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Favory12 schreef:KOUD BRANDEN ??? Brandmerken (met een heet ijzer dus) is al jarenlang verboden, zogenaamd vanwege dierwelzijn. En nu mag koudbranden wel voor identificatie?? Alsof dat geen "brandwond" kan opleveren!!

Lante schreef:Die medicijnregistratie; daar kan ik inkomen en dat hoeft op zich geen vermogens te kosten lijkt mij. Dat alternatief voor chippen vindt ik ronduit belachelijk ook vanwege de eerder genoemde redenen. Bureaucratische ideeën, bedacht door mensen achter een bureautje in een kantoortje op 12 hoog midden in de randstad wellicht... ZUCHT. Ik snap niet waarom ze niet afstappen van die onzin en gewoon van alle paarden in Nederland een DNA databank aanmaken. Dàt is van deze tijd; komen ze met vriesmerken aanzetten... Niet te geloven.
Cassidy schreef:Sorry, ik vind het brandmerk bij koud branden echt geen gezicht, en ga dat dan ook bij eventuele paarden die ik niet ga laten chippen ook niet laten doorvoeren.
Het is DNA, of gewoon niet. Maar ik laat me niet dwingen tot het plaatsen van een chip, en het alternatief koud branden is voor mij niet bespreekbaar.
ranna schreef:Aangezien DNA niet direct te ontcijferen is vindt 'men' dit geen optie.
De nieuwe EU regeling die per juli 2009 ingaat verplicht bij alternatieve kenmerken een uiterlijk kenmerk.
Aangezien NL het branden eenzijdig heeft verboden maar men toch een alternatief aan wilde kunnen bieden is gekozen voor koudmerken.