Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:hAls 2,5-jarige werd Hickstead al eens voorgebracht op de KWPN-hengstenkeuring. Toen betekende de eerste bezichtiging voor de nog weinig ontwikkelde hengst direct het eindstation. Het NRPS durfde het na een herkeuring wel aan met het springkanon en was het eerste en sinds kort het enige stamboek dat het absolute paradepaard van het KWPN erkend had.
Jord schreef:Ach ook al was Hickstead geen KWPN goedgekeurde dekhengst, hij heeft wel een KWPN-papier dus met recht dat KWPN er mee pronkt vind ik.
Foutje wordt dan toch nu weer goedgemaakt?
Suzanne F. schreef:Jord schreef:Ach ook al was Hickstead geen KWPN goedgekeurde dekhengst, hij heeft wel een KWPN-papier dus met recht dat KWPN er mee pronkt vind ik.
Zo maken ze achteraf steeds de foutjes goed. Lingh, Florencio en om maar niet te praten over de hengsten die na de 1ste bez. meteen gecastreerd zijn en nu super presteren in de sport....
Suzanne F. schreef:Jord schreef:Ach ook al was Hickstead geen KWPN goedgekeurde dekhengst, hij heeft wel een KWPN-papier dus met recht dat KWPN er mee pronkt vind ik.
Zo maken ze achteraf steeds de foutjes goed. Lingh, Florencio en om maar niet te praten over de hengsten die na de 1ste bez. meteen gecastreerd zijn en nu super presteren in de sport....
Jord schreef:Ach ook al was Hickstead geen KWPN goedgekeurde dekhengst, hij heeft wel een KWPN-papier dus met recht dat KWPN er mee pronkt vind ik.
Jord schreef:Ja maar beter achteraf goed maken als helemaal niet. Het zijn toch momentopnames en een paard kan zich toch positief ontwikkelen als ie wat ouder wordt.
hilden1971 schreef:Jord schreef:Ach ook al was Hickstead geen KWPN goedgekeurde dekhengst, hij heeft wel een KWPN-papier dus met recht dat KWPN er mee pronkt vind ik.
Ja das makkelijk praten. Net als bij Okidokie blauw papier maar toch een KWPN-er ja zo praat je alles goed toch. Met alle winden meevliegen heet zo iets.
janouk schreef:Een goed presterende sportpaard maakt nog geen goed vaderdier. Net zo goed maakt een mooie keuringshengst nog geen goed presterende veulens.
Eerst maar eens de nakomelingen afwachten.
weule schreef:hij had zijn kansen, maar de fokkers hebben hem niet gebruikt, of weinig, en ik vind zijn nafok nou niet echt bijzonder...
Maar de kans was er wel degelijk.... en ik ken er eerlijk gezegd weinig goede sportpaarden van (geen)
CGJ12 schreef:Ik vraag mij altijd af waarom er altijd relatief veel SPRING-hengsten worden erkend volgens deze methode, en bijna geen DRESSUUR-hengsten.
Bij het springen geldt blijkbaar dat elke hengst die een 1.60 geregeld weet te winnen gewoon erkend wordt. Of hij nu 55 of type verdient of 70. Hetzelfde geldt dan voor de beweging.
Een dressuurhengst met 55 op type of gangen, maar die voor een 10 piaffeert krijgt (gelukkig) dat dekbrevet niet.
Wie heeft hier overigens een uitputtend lijstje van?
weule schreef:CGJ12 schreef:Ik vraag mij altijd af waarom er altijd relatief veel SPRING-hengsten worden erkend volgens deze methode, en bijna geen DRESSUUR-hengsten.
Bij het springen geldt blijkbaar dat elke hengst die een 1.60 geregeld weet te winnen gewoon erkend wordt. Of hij nu 55 of type verdient of 70. Hetzelfde geldt dan voor de beweging.
Een dressuurhengst met 55 op type of gangen, maar die voor een 10 piaffeert krijgt (gelukkig) dat dekbrevet niet.
Wie heeft hier overigens een uitputtend lijstje van?
Mee eens.... al kreeg Lingh het wel....
Ik had wel wat hengsten opgesomt... maar allemaal zou ik ze zo niet weten, of een lijstje ergens weten te staan.