Paard komt om bij aanrijding op A28 bij Oldebroek *UPDATE*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paard komt om bij aanrijding op A28 bij Oldebroek *UPDATE*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 14:18

http://www.destentor.nl

Bij een ongeval op de A28 bij Oldebroek zijn woensdag twee mensen gewond geraakt en is een paard overleden.

De bestuurder van een busje met een paardentrailer stond met pech op de vluchtstrook.
Daar werd de combinatie aangereden door een vrachtwagen.

Het busje sloeg over de kop. Een paard dat in de paardentrailer stond, kwam om het leven. De bestuurder van een busje en een inzittende raakten gewond en zijn naar het ziekenhuis gebracht.

Volgens andere bronnen zou er ook nog een tweede paard in de trailer hebben gestaan.
Dat is op dit moment van schrijven echter nog niet helemaal duidelijk.

Citaat:
Op woensdag 10 december heeft er op de A28 ter hoogte van Oldebroek vlak voor 11:00 uur een aanrijding plaatsgevonden tussen een vrachtwagencombinatie en een paardentrailer. Hierbij is een paard omgekomen en zijn twee mensen gewond geraakt.

De aanrijding vond plaats op de weghelft richting Amersfoort. Een paardentrailer bestuurd door een 36-jarige man uit Heino stond met pech op de vluchtstrook toen deze werd aangereden door een vrachtwagencombinatie bestuurd door een 29-jarige man uit België. De vrachtwagenchauffeur reed op de rechter weghelft en heeft de paardentrailer niet opgemerkt.

Om nog onduidelijke reden heeft de vrachtwagen een stuk deels op de vluchtstrook gereden, met de aanrijding met de paardentrailer tot gevolg. De paardentrailer vloog over de kop. Hierbij kwam het paard wat werd vervoerd om het leven en raakten beide inzittenden (naast de bestuurder ook een 18-jarig meisje uit Heino) gewond. Beide zijn per ambulance naar een ziekenhuis in Zwolle vervoerd. Zowel de paardentrailer als de vrachtwagencombinatie kwamen in de rechterberm tot stilstand tegen enkele bomen.

Er is een dierenarts ter plaatse gekomen voor het paard maar het paard bleek al overleden te zijn. De Verkeersongevallendienst van de politie kwam ter plaatse om de toedracht van het ongeluk vast te stellen.

http://www.locomediagroep.nl

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Paard komt om bij aanrijding op A28 bij Oldebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:18

Dat is heel vervelend... worst nightmare-scenario... sterkte voor degenen die erbij waren!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:20

Mijn eerste vraag hierbij is. wat doet een vrachtwagen op de vluchtstrook

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:21

Waarschijnlijk een vrachtwagen die te dicht langs de vluchtstrook reed en de trailer geschept heeft.. Schijnt best vaak te gebeuren.. Maar wat een drama, verschrikkelijk zeg.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:22

Bloos! Tjezus...........

wat erg voor alle betrokkenen Ach gut

ik vraag me toch gelijk weer af of de vrachtwagen teveel op de vluchtstrook gereden heeft Nors opkijken

ik zat er pas met trailer vlak achter en deze chauffeur ging regelmatig over de witte lijn,ik zei toen nog tegen mijn vriendin ,je zal nu toch met pech op de vluchtstrook staan dan rijden ze je echt plat!!

heel sterkte voor iedereen Vriendjes zijn?

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:24

Ik hoorde al dat er een ongeluk was gebeurt op de A28. Het is ook nog eens dicht bij ons huis gebeurt! Natuurlijk net zo erg als dat het 100 km bij je vandaan is, maar het laat je wel even schrikken!

Sterkte!

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:25

Dit is inderdaad een echte nachtmerrie, veel sterke en beterschap gewenst aan de bestuurder en inzittende van het busje. Het zal je maar overkomen, vreselijk...

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:29

Verschrikkelijk Scheve mond
Vrachtwagens hebben een dodehoek spiegel, maar er zou nog beter gecontroleerd mogen worden op de rijderij. Sommige zijn echt roekeloos, en als er iets gebeurd hebben ze een complete moordmachine waar ze inzitten.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:31

Zag al wel een file staan, maar kon niet zien wat er aan de hand was, want zat in de trein. maar echt vreselijk!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:32

neeee, wat erg zeg!

daar moet je toch niet aan denken...
sterkte voor de mensen die in het busje zaten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:34

wat vreselijk zeg! Ik zie idd ook vaak dat vrachtwagens net over de streep van de vluchtstrook rijden Boos! echt een nachtmerrie

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:34

Zo wat een klap zal dat geweest zijn... Wat verschrikkelijk voor degene die erbij betrokken waren!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:36

Er rijden regelmatig vrachtwagenchauffeurs half op de vluchtstrook. Die zijn de kaart aan het bekijken of andere dingen aan het doen ipv op te letten.
Of dat hier ook zo was weet je natuurlijk niet, maar zou me niet verbazen Scheve mond
Arm paard en arme eigenaar/eigenaren!

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:41

O god wat vreselijk. Dat is echt een complete nachtmerrie Vriendjes zijn? Ontzettend veel sterkte voor de inzittenden..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:44

Wat een nachtmerrie Scheve mond Scheve mond
Met pech op de vluchtstrook staan is zo ontzettend link, maar je hebt ook gewoon geen keus als je auto het echt begeven heeft.

Sterkte aan de betrokkenen Ach gut

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:45

Tenzij de vrachtwagenchauffeur moest uitwijken voor ander naderend gevaar, vind ik dat zijn rijbewijs ingenomen moet worden en dat hij zijn beroep niet meer mag uitoefenen.
Wel mogelijkheid tot omscholen (dus geen uitkerinkie trekken, aan het werk met je reet) en ander werk te doen geven; iets waarvan hij/zij de verantwoordelijkheden wel aankan!
In dat werk mogen gewoon geen fouten gemaakt worden, klaar. Je speelt met levens. Hoe menselijk een fout dan ook kan zijn...
Helaas wordt er nog veel te veel gesjoemeld met de tachograaf en rij- en rusttijden.
Mocht de chauffeur lang over zijn grens van rijtijden heenzitten op aandringen van de baas, moet de werkgever ook nog voor het gerecht gesleept worden...
Maar ik ben hier nogal resoluut in, dat besef ik me heel goed!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:52

youngster schreef:
Vrachtwagens hebben een dodehoek spiegel, maar er zou nog beter gecontroleerd mogen worden op de rijderij. Sommige zijn echt roekeloos, en als er iets gebeurd hebben ze een complete moordmachine waar ze inzitten.

Wat heeft de dode hoek spiegel hier in vredesnaam mee te maken???

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:54

Zo wat erg zeg, wij rijden regelmatig op de a28 met ons trailterje en auto natuurlijk, en ook ik heb wel eens gezegt wat hoop ik toch dat we hier nooit met pech komen te staan, je ziet inderdaad vrachtwagens heel vaak slingeren over de strepen. dood eng vind ik het altijd.

sterkte voor alle betrokkenen,

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:56

eilander schreef:
youngster schreef:

Wat heeft de dode hoek spiegel hier in vredesnaam mee te maken???

Niks, maar het gaat me om de veiligheid van de vrachtwagens Knipoog
Vandaar dat ik ook zeg dat er beter gecontroleerd moet worden op de rijderij!

Wat hierboven al wordt gezegd, er wordt tevaak gesjoemeld met rusttijden.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:58

Wat een verschrikkelijk ongeluk.
Daar krijg je toch koude rillingen van.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:58

Och jemig, wat erg zeg. Arm diertje, hoop maar voor hem dat die op slag dood was en niet eerst nog heeft moeten lijden..

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:59

Mijn god! Kan dit bijna niet geloven! Zo erg , ik weet eigenlijk niet wat ik zeggen moet maar vind het echt heel erg! Wens daarom de eigenaar en de mensen die er bij betrokken waren veel sterkte!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:17

Imago01 schreef:
Tenzij de vrachtwagenchauffeur moest uitwijken voor ander naderend gevaar, vind ik dat zijn rijbewijs ingenomen moet worden en dat hij zijn beroep niet meer mag uitoefenen.
Wel mogelijkheid tot omscholen (dus geen uitkerinkie trekken, aan het werk met je reet) en ander werk te doen geven; iets waarvan hij/zij de verantwoordelijkheden wel aankan!
In dat werk mogen gewoon geen fouten gemaakt worden, klaar. Je speelt met levens. Hoe menselijk een fout dan ook kan zijn...
Helaas wordt er nog veel te veel gesjoemeld met de tachograaf en rij- en rusttijden.
Mocht de chauffeur lang over zijn grens van rijtijden heenzitten op aandringen van de baas, moet de werkgever ook nog voor het gerecht gesleept worden...
Maar ik ben hier nogal resoluut in, dat besef ik me heel goed!

Nou, dan kan de overgrote meerderheid van de chauffeurs wel inpakken, dit gebeurt namelijk erg vaak....Knipoog

Wat een tragisch ongeluk, echt verschrikkelijk Scheve mond

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:19

Jeetje zeg wat vreselijk.

Toch moet je wanneer je pech hebt nooit in de auto blijven zitten.

Wij kwamen sochtends terug van een feestje 3 weken geleden, klapband = pech = vluchtstrook/berm. Kwam de verkeerspolitie toch ons even duidelijk maken dat het NIET verstandig was in de auto te blijven zitten! Laat dit een les zijn voor iedereen!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:21

Mloei schreef:
Ik hoorde al dat er een ongeluk was gebeurt op de A28. Het is ook nog eens dicht bij ons huis gebeurt! Natuurlijk net zo erg als dat het 100 km bij je vandaan is, maar het laat je wel even schrikken!

Sterkte!

Ik moest gelijk aan Larony denken. Gelukkig niet maar het is vreselijk dat je zo paard kwijt raakt en zelf ook flink gewond raakt.

Officieel moet je als er geen vluchtstrook is volgens mij in de auto gaan zitten met de gordels om. Maar ik kies er dan ook voor om tegen het verkeer in te lopen en daar ergens ver van je te auto in de berm staan. Het gebeurd inderdaad vaak dat een pechgeval aangereden wordt en je moet er dan niet aan denken dat je door brokstukken of je auto gewond raakt.
Ik hoop dat er getuigen zijn. Fouten kunnen gebeuren maar vaak rijden ze te dicht achter elkaar zodat ze niet kunnen zien wat er voor hun gebeurd. Of ze zijn inderdaad (ook gewone automobilisten) met andere dingen bezig. Helaas heeft een vrachtwagen wat minder marge omdat ze vrijwel de gehele baan al in beslag nemen.
Laatst bijgewerkt door DendroFleur op 10-12-08 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt