Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
). 

En ik doe het ook zeker niet meer. 
Norway_girl schreef:Ja mooi poedersuiker dus! Heb een veulen aangekocht en die wilde in in April op gaan halen uit NL. (woon in Noorwegen). Leuk word het nog duurder, veulen heeft 650 gekost maar met al die tyfus regeltjes eromheen zit ik op de 3.000 euro. Niet leuk meerEn ik doe het ook zeker niet meer.
Norway_girl schreef:Vervoersbedrijf kost 2.500 euro. Is me echt teveel. Dan haal ik hem liever zelf, dan ben ik misschien maar een kleine 2/300 euro goedkoper uit, maar geld is geld.

polly2 schreef:Norway_girl schreef:Vervoersbedrijf kost 2.500 euro. Is me echt teveel. Dan haal ik hem liever zelf, dan ben ik misschien maar een kleine 2/300 euro goedkoper uit, maar geld is geld.
Bel even met transportbedrijf Gelissen. Heeft onlangs een paard van een kennis van me naar Zweden gebracht voor 650 euro, all in
Maar bij 3.000 houd mijn budget toch echt op.

ElCid schreef:Norway_girl schreef:Ja mooi poedersuiker dus! Heb een veulen aangekocht en die wilde in in April op gaan halen uit NL. (woon in Noorwegen). Leuk word het nog duurder, veulen heeft 650 gekost maar met al die tyfus regeltjes eromheen zit ik op de 3.000 euro. Niet leuk meerEn ik doe het ook zeker niet meer.
Is het nu al jouw veulen? Je hebt hem al gekocht, hij/zij staat op jouw naam? Dan is het in April al 5 maanden jouw eigendom en voor particulieren geldt de verordening niet als je je eigen paard vervoert.
Het dier staat nu in Nederland in de opfok o.i.d. en het enige wat jij straks doet is je eigen veulen ophalen, dat doe je niet voor de verkoop, toch?
Misschien denk ik te simplistisch, maar het lijkt me dat je je gewoon je eigen paard naar je eigen stal mag brengen!
Dan moet het veulen wel een paspoort hebben ( op jouw naam) en gecontroleerd zijn voor export, dat kost je hooguit 200 euro bij elkaar en dan kan je hem, lijkt me gewoon meenemen.
Norway_girl schreef:Ja mooi poedersuiker dus! Heb een veulen aangekocht en die wilde in in April op gaan halen uit NL. (woon in Noorwegen). Leuk word het nog duurder, veulen heeft 650 gekost maar met al die tyfus regeltjes eromheen zit ik op de 3.000 euro. Niet leuk meerEn ik doe het ook zeker niet meer.
Norway_girl schreef:Vervoersbedrijf kost 2.500 euro. Is me echt teveel. Dan haal ik hem liever zelf, dan ben ik misschien maar een kleine 2/300 euro goedkoper uit, maar geld is geld.