Geen plek voor menwedstrijd in Tilburg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Geen plek voor menwedstrijd in Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 09:59

http://www.hoefnet.nl

Eerder dit jaar maakte menwedstrijd Tilburg de ambitie kenbaar om in 2009 het Nederlands Kampioenschap vierspan paarden te organiseren. In 2009 viert Tilburg dat de stad 200 jaar geleden stadsrechten kreeg en de menwedstrijd Tilburg werd in hun kandidatuur gesteund door het gemeentebestuur van Tilburg.

Door de volle wedstrijdkalender met het WK pony’s een week voor Tilburg, het WK tweespannen gelijktijdig met Tilburg en het CAIO Breda twee weken na Tilburg en het feit dat de wedstrijddatum Tilburg (22-23 augustus)
midden in de schoolvakantie van regio zuid én in het laatste weekend van de bouwvak valt, breekt de menwedstrijd Tilburg op.
De wedstrijddatum verschuiven bleek geen optie omdat de medewerkers van Tilburg veelal scholieren en studenten zijn en dus afhankelijk zijn van schoolvakanties. De menwedstrijd Tilburg zag in de toewijzing van het NK vierspannen de enige hoop om het evenement voor 2009 nog te ‘redden’ omdat het evenement dan voor sponsors aantrekkelijker is. De KNHS besloot echter het NK vierspannen toe te wijzen aan Beekbergen, waarna Tilburg besloot de organisatie van de menwedstrijd 2009 op financiële gronden af te lasten.
De organisatie beraadt zich over het voortbestaan van Menwedstrijd Tilburg op de langere termijn.

De menwedstrijd Uden/Veghel liet al eerder weten door de beperkte mogelijkheden op de menkalender 2009 af te zien van de organisatie van de menwedstrijd komend jaar.

---------------------------------------------------------
Dit betekent dat er voor klasse 4 en de tandems maar 4 wedstrijden over blijven.

cheyentic

Re: Geen plek voor menwedstrijd in Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:39

jammer zeg, ook al heb ik een hoop ellende meegemaakt op die wedstrijd in het verleden, vond ik het altijd een leuke gezellige wedstrijd

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:09

Ik kreeg de brief gisteren.

Maar hoezo 4 wedstrijden?
Ik tel er toch 6....of mis ik iets?

Anyway het wordt een rustig menjaartje voor ons, en eigenlijk vind ik dat wel prima Ja
Moet nog zien of we uberhaupt starten...

Elske_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:10

Leuk he, die monopoliepositie van een bepaalde wedstrijd in het Oosten des lands.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:14

Vind het toch meer het midden van het land Knipoog

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:15

Vind het eigenlijk meer het zuiden....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:26

Zonde zeg!
Al moet ik zeggen dat ik ook niet snap waarom er niet beter overlegd kan worden over de spreiding van de klasse 4 wedstrijden. Er zijn al zo weinig wedstrijden, als er dan ook geen logische planning wordt gemaakt, krijg je dit soort taferelen. (Om dan nog maar de HC starters op 1,2,3 wedstrijden even te vergeten) het moet toch mogelijk zijn om een handjevol wedstrijden goed uit te spreiden over een half jaar??

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:28

Storm76 schreef:
Vind het eigenlijk meer het zuiden....

Tilburg wel, maar daar hebben we het niet over Knipoog

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:29

dat is het juist Sjonniej, er zijn voor de andere menners wel veel wedstrijden en die moeten ook kunnen starten om het rendabel te houden.. en dat gaat dus niet lukken helaas

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:34

Hoe bedoel je dat Cheyentic?
Je doelt op internationale wedstrijden? Als ik nu de wedstrijdkalender bekijk zijn er alsnog hartstikke veel (inter)nationale wedstrijden tegelijk en het weekend erna niets. Dus ik kan nou niet echt ervan overtuigd raken dat daar wél goed naar gekeken wordt.
Daarnaast is het behoorlijk ingewikkelder om een wedstrijdkalender te maken die op Europees (of nog verder) gebied correct is. Het lijkt me verstandig om voor 80% (??) van de menners te zorgen dat er een goede kalender is. Dat handjevol mensen dat naar het buitenland gaat, zouden daar ook gemakkelijk een nationale wedstrijd voor kunnen laten schieten.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:35

Sjonniej schreef:
Zonde zeg!
Al moet ik zeggen dat ik ook niet snap waarom er niet beter overlegd kan worden over de spreiding van de klasse 4 wedstrijden. Er zijn al zo weinig wedstrijden, als er dan ook geen logische planning wordt gemaakt, krijg je dit soort taferelen. (Om dan nog maar de HC starters op 1,2,3 wedstrijden even te vergeten) het moet toch mogelijk zijn om een handjevol wedstrijden goed uit te spreiden over een half jaar??

Ik verbaas me hier ook over Sjonniej.
Hoe moeilijk kan het zijn Rolleyes
Het is volgens mij meer een soort 'trots', stijfkoppigheid en arrogantie die wedstrijdorganisaties ten op zichte van elkaar hebben....
Jammer!!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:36

Het lijkt een beetje ieder voor zich; Ik wil dat weekend, dus dat plan ik gewoon in. Dat Tilburg nou ook dat weekend wilde, kan mij niet schelen. Dat zij al járen in dat weekend zitten, dus? Dat zij veel meer moeite hebben om het financieel rond te krijgen, nou en? Ik wil dat weekend, dus dat doe ik. Rekening houden met elkaar ??? Verward

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 15:09

Nu staat er wel een nieuwe wedstrijd in Domburg op het programma.
Maar weer internationaal een pony wedstrijd in Ommen.
Ik denk ook dat het toekennen van het NK 4span in Beekbergen raar is, zeker niet NK waardig omdat daar maar een handjevol 4span rijders mag starten.
Gelijke monikken gelijke kappen gaat hier dus niet op.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:00

ik vind dat ook erg jammer echwel dat beekbergen weer het NK heeft, maken we weer geen kans..
ik denk dat iedereen gewoon voor gaat in de tijd dat het hun het best uitkomt, ik vond breda in juni ook beter maar ja iedereen heeft zijn redenen om de wedstrijd in te plannen. wel jammer idd dat er weinig rekening word gehouden met elkaar

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:30

Ik heb jaren bij Stal Bien Venue gestaan, en de mensen die als vrijwilliger helpen, beginnen maanden van te voren al met van alles en nog wat, van schilderen van hindernissen en flyers maken enz.enz. OK dan!
Doordat het bouwvak vakantie is dan, konden die mensen tijd vrij maken om in het laatste weekend van augustus alles vlekkeloos te laten verlopen.............. Haha!
Logisch dat de zaak afgeblazen wordt, als ze dat weekend niet krijgen........... Bloos

Maar errug jammer is het zéker!!!!!!!!!!!! Verdrietig

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 16:53

Ze krijgen dat weekend wel het gaat erom dat ze geen deelnemers verwachten

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:12

De wedstrijd in Domburg is een soort senioren-wedstrijd oid. Geen officiele wedstrijd in ieder geval. Deze is tegelijk met onze wedstrijd, dus wij stonden ook even met onze oren te klapperen toen die wedstrijd ineens op de kalender stond. Maar volgens ingewijden zou dit gaan om een 'senioren-wedstrijdje'.
Ommen voor de pony's erbij is inderdaad erg leuk. Maar ook weer internationaal, dus waarschijnlijk niet voor alle Nederlandse vierspanners?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 18:29

Bij Domburg staat ook gewoon de klasse 4

05-09-2009 12-09-2009 Domburg
(Senior Games 2009) 06-30878786
ellyton@zeelandnet.nl
www.horsesbythesea.nl
Outdoor Paard Dressuur Open Cat I
alleen voor 50+'ers

Paard Springen Open Cat I
Alleen voor 50+'ers

Beide Mennen Open SWM klasse 4

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:38

Apart, of een foutje of ze hebben zich bedacht.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 18:40

Het staat er al een tijdje maar heel klein onderaan Haha! Haha! Aangezien ik een brilletje van Hans Anders heb kan ik het lezen...
Daarbij is Domburg bijna aan het einde van de wereld toch, moet je je paspoort meenemen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:45

Haha jij hebt er natuurlijk stiekem de hele dag over gedaan om het te ontcijferen, dochters geraadpleegd Tong uitsteken
Maar wij hebben toen naar een bestuurslid van ons District gebeld (ik gok op Richardson) en die zei dat het een senioren feestje was en dat wij daar met onze wedstrijd dus absoluut geen last van zouden hebben.

Agh, wij zijn dat gewend. Naar Texel en Ommen moeten we hem ook al meenemen Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 18:47

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:52

Hij heeft er al eentje, 2 brillen op 1 neus is denk ik net zo lastig als 2 kapiteins op 1 schip. Maar het zou ook goed kunnen dat ze in september nog een seniorenwedstrijd wilde houden en dat nu hebben gewijzigd naar een klasse 4 wedstrijd.

Oh! Goed dat je het zegt. Ik zal het meteen even doorgeven aan de familie Knipoog

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:32

Jammer, had er komend jaar wel heen willen gaan eigenlijk Knipoog

Droen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:06

Ik vind dat er wel wat soepelheid hadden kunnen worden betracht. Je weet dat als je in augustus gaat zitten, dat je dan in conflict kán komen met WK's - alternatief: ander weekend/maand -> er zijn meer wedstrijden die wél kunnen organiseren buiten een bouwvak om.
Alternatief 2: doe net als Deurne & nodig voor een jaar ook de klasse 3 uit - zie dan maar eens hoeveel menners je hebt!

Maar weinig paardensportmensen in het bestuur........