Pony overlijdt bij controle naar verwaarlozing van dieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Pony overlijdt bij controle naar verwaarlozing van dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 11:09

http://www.blikopnieuws.nl

De politie heeft samen met de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) na een controle naar verwaarlozing van dieren, een pony moeten laten inslapen omdat zijn hoefbeen zodanig afgesleten was.

Na een melding van bewoners uit de omgeving ging de politie samen met twee medewerkers van de dierenambulance kijken naar een groep pony’s, geiten, schapen en konijnen die in een weiland aan de Polderdijk in Heerenveen stonden. Bij de melding werd aangegeven dat één van de pony’s al maanden kreupel liep. Daarnaast zouden meerdere dieren slecht verzorgd worden.

De pony bleek slecht op zijn hoeven te staan en was kreupel aan alle vier benen. De eigenaar verklaarde dat de pony ongeveer tien jaar geleden voor het laatst naar de hoefsmid was geweest.

De konijnen en geiten zaten zonder water en voer. Twee dagen later bleek dat de dieren nog steeds geen voer en water hadden gekregen. De pony die bij de eerst melding kreupel werd aangetroffen, werd in beslag genomen. Bij nader onderzoek bleek dat de punt van het hoefbeen van het dier zodanig afgesleten was, dat het dier ingeslapen moest worden.

Toen de situatie niet verbeterd was, na de diverse controles, zijn alle dieren in beslag genomen.
De eigenaar, een 56-jarige man uit Heerenveen, heeft een proces-verbaal gekregen.

gootje12

Re: Pony overlijdt bij controle naar verwaarlozing van dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:12

Hoe is het mogelijk ????Zo`n man moet toch NOOIT meer dieren mogen hebben.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:13

Echt, ik snap niet dat de dieren nog een paar dagen moeten lijden voor er ingegrepen wordt....

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:14

?! wat dacht de dierenbescherming van eerder ingrijpen? Mensen die hun dieren zonder eten en water laten staan geef je toch niet 2 dagen de kans om er iets aan te doen? In beslag nemen die handel!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:18

ik snap het weer niet....zal wel aan mij liggen
niet meteen ingrijpen...nee,ervan uit gaan dat zo iemand na een waarschuwing wel zijn beesten gaat verzorgen?
Nou,echt niet,dat zit er niet in,en als het niet in iemand zit ,komt het er ook niet in....zelfs niet na 100 waarschuwingen..

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:23

10 jaar geleden voor het laatst naar de hoefsmid Bloos!
Hoe lang zal het arme dier wel niet gekreupeld en pijn geleden hebben Verdrietig

TRIEST!! alle andere diertjes zonder water en eten.. laat staan hoe ze eruit moeten hebben gezien...

Nee, zo iemand zou NOOIT weer dieren mogen houden.. ipv eerst waarschuwing en dan proces verbaal Lips are sealed wat een rechtsysteem hier

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:32

En het meest bizarre vind ik dat dit soort mensen over een paar maanden gewoon weer dieren in het ladje hebben kunnen lopen zonder dat daar zich iemand van een officiele instantie druk om maakt...
Althans, dat heb ik nu een aantal keer in onze omgeving zien gebeuren bij 2 vieze boertjes die keer op keer de mist in gaan...
En steeds weer lopen daar dan dieren die na een jaar ofzo dood liggen te gaan en weer inbeslag genomen worden, weer proces verbaal en verder blijkbaar geen maatregelen...

Hier kan ik me enorm boos om maken, maar ik vraag me af of die energie zin heeft, niemand lijkt er echt iets concreets mee te doen...

Lynnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:52

Dit soort dingen heb ik ook gezien bij de eigenaar van mijn vorige verzorgpony, maar dit slaat echt alles!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:02

jeetje, lekker op tijd ingegrepen Nors opkijken
arme beesten zulle flink te lijden hebben gehad.

ken ook een situatie waar ze hoognodig mogen ingrijpen maar nee hoor , pas zodra er dooie vallen doen ze wat.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:06

Wat afschruwelijk zeg dat zulk soort mensen nog steeds dieren mogen behouden is echt onvoorstelbaar, de wet moet er toch eens en snel verandering daarin laten aanbrengen en meer onderzoeken moeten laten uitvoeren Boos!

Want een pony in bezit hebben en het arme dier aan zijn/haar eigen lot over laten is een en al diep en diep triest, het arme dier 10 jr al niet bij een hoefsmid te zijn geweest Huilen En al die andere dieren zonder voer of water echt van mijn part mogen precies het zelfde doen bij die vent Boos!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:08

Tsja, sommige mensen zijn meer bezig met de centen dan met het welzijn van de beesten..

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:20

Sorry hoor vindt dit ook weer een laks ingrijpen, je laat die dieren toch niet
zo erbij zitten, je eist toch dan wel verzorging...... en dan nog een proces verbaal...wauw...
daar is ie van onder de indruk.....
In beslag nemen en nooit geen dieren meer......

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:30

gewoon walgelijk, zulke mensen moeten ze wat mij betreft afvoeren, opsluiten en nooit weer los laten! Boos!

en dat het hier in nederland zo gaat zo als het gaat zijn we mede zelf verantwoordelijk voor, dus de volgende keer als je je stem mag uitbrengen doe het dan ook en kies voor een partij die wel iets wil doen aan dit soort misstanden!

zo dat wilde ik even kwijt, meestal lees ik dit soort berichtjes niet eens meer omdat ik het gewoon te zot voor woorden vind dat in een land waar inmiddels voor de gekste dingen regeltjes en wetten zijn dit soort zaken nog steeds zo slecht geregeld is.... Verdrietig

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:32

Dat is het probleem met alle bureaucratische regeltjes. Ze moeten eerst waarschuwen en de eigenaar de kans geven om te verbeteren. Al vind ik zelf ook dat ze daar echt wat aan moeten doen. Wat dit is toch niet normaal.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:33

Ach ja nederland en dieren dat gaat niet samen he.

Zoals die arme hond die in beslag is genomen moet uiteindelijk na 4 maanden asiel terug naar zijn alchol en drugsverslaafde baas

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:05

De eerste vraag die ik mezelf dan stel = waarom kiezen die mensen voor die dieren? Ik heb voor dieren gekozen omdat ik het leuk vind om ze te verzorgen.....

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:13

Aukie schreef:
Echt, ik snap niet dat de dieren nog een paar dagen moeten lijden voor er ingegrepen wordt....

Dat snap ik dus ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:16

komt wel steeds dichterbij.
ís maar 10 km verwijdert van mij.
zeer triest

anne13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:32

Zo lang niet naar de hoefsmid!?
Dat doe je een pony toch niet aan!!! Zolang pijn!

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:39

Aukie schreef:

inderdaad, als je ziet dat er is mis is, grijp dan meteen in. Zo mensen moet je geen tijd meer geven..
ene keer hun dier slecht verzorgen en zal zo wel blijven..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:34

Walgelijk! Dat is dus dezelfde pony waar ik met een vriendin een jaar of 2 geleden al eens melding van heb gemaakt!! Oh god heeft hij nog 2 jaar met zulke hoeven gelopen?? Scheve mond Verdrietig
Arme arme pony.

[Edit: Toen is onze klacht wel onderhanden genomen maar later hebben we er nooit meer wat over gehoord. Pony's zijn toen verhuist naar ander deel van Heerenveen en toen ben ik ze uit het oog verloren.]

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:53

Vreselijk het lijkt wel alsof je dit soort dingen steeds vaker hoord. Wij hebben 2 maanden geleden er voor gezorgd dat 2 pony's ingeslapen werden, wat bleek zelfs de dierenarts was er al meer dan 10 jaar van op de hoogte dat die dieren het zo slecht hadden, de hoeven waren zo vergroeid nog nooit zo iets gezien, politie gebeld, aid gebeld en van het kastje naar het muurtje gestuurd, uiteindelijk durfde de dierenarts ze niet in te laten slapen omdat hij bang was voor de eigenaar (ik had de pony's aangeboden gekregen omdat hij er niet meer voor kon (lees wilde) zorgen.
De beesten konden neit eens meer vervoerd worden, vreselijk, uiteindelijk is hij min of meer gedwongen door de polite om ze in te laten slapen, 1 agent stond er zelfs bij te huilen zo erg.
Maar wat bezield toeschouwers, dierenarts, politie enz om die dieren 10 jaar lang aan hun lot over te laten en dan door een vreemde(ik in dit geval ) het op te laten knappen.
BaH ik heb er nog steeds een heel naar gevoel over, arme dieren.

Myxyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:22

Wat verschrikkelijk! Goed dat de politie erbij is gekomen..

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:56

dravergekkie schreef:
jeetje, lekker op tijd ingegrepen Nors opkijken
arme beesten zulle flink te lijden hebben gehad.

ken ook een situatie waar ze hoognodig mogen ingrijpen maar nee hoor , pas zodra er dooie vallen doen ze wat.

Heb JIJ al gebeld naar de Dierenbescherming dan?? Duivel

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:59

NessaX schreef:
Aukie schreef:

inderdaad, als je ziet dat er is mis is, grijp dan meteen in. Zo mensen moet je geen tijd meer geven..
ene keer hun dier slecht verzorgen en zal zo wel blijven..

Het is een WET die daar voor zorgt, dat ze niet meteen mogen ingrijpen............ Duivel een WET van heel lang geleden............ Boos!