Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Voor sommige paarden zit er, volgens de marketingmanager van de organisatie, niets anders op dan euthanasie.
[***] schreef:Cayenne schreef:Voor sommige paarden zit er, volgens de marketingmanager van de organisatie, niets anders op dan euthanasie.
Lekkere paardenopvanginstelling. Dan kan je het dier beter gelijk zelf naar de slager brengen, krijg je de slachtprijs tenminste zelf.
Typisch dat het vooral om oudere dieren gaat.
Ik zou eerder een jong paard verkopen als ik in de problemen zat, die krijgen sneller een goed tehuis dan een oud paard.
[***] schreef:Cayenne schreef:Voor sommige paarden zit er, volgens de marketingmanager van de organisatie, niets anders op dan euthanasie.
Typisch dat het vooral om oudere dieren gaat.
Ik zou eerder een jong paard verkopen als ik in de problemen zat, die krijgen sneller een goed tehuis dan een oud paard.
manishdra schreef:Stel je hebt 2 paarden.
Zou jij het paard waar je lekker op kunt rijden weg ipv de grasmaaier die je erbij hebt lopen? Met gevolg dat je niet meer kunt rijden ect?
Lekkere paardenopvanginstelling. Dan kan je het dier beter gelijk zelf naar de slager brengen, krijg je de slachtprijs tenminste zelf.
MirjamN schreef:Kredietcrisis ok, maar hoe lang duurt dat nou? Voor hetzelfde geld is het over twee maanden voorbij en heb je weer een baan, maar ben je wel je paard kwijt?...
Citaat:Wanneer je door de kredietcrisis je geen twee maar slechts nog een paard kan houden, dan gaat het gezonde paard de handel in. Logisch die heeft de meeste kans.
manishdra schreef:Stel je hebt 2 paarden.
Zou jij het paard waar je lekker op kunt rijden weg ipv de grasmaaier die je erbij hebt lopen? Met gevolg dat je niet meer kunt rijden ect?
Tis heel cru, maar ik snap ze wel. Een paard hebben waar je niks mee kunt, is voor veel mensen enkel van toepassing als ze geld en ruimte overhebben.
Ik hoop nooit die keus te hoeven maken. Maar het is natuurlijk wel sneu voor de oudjes.
Juliette86 schreef:Grootste probleem is dat het slachten van paarden in de UK bij wet verboden is. Voor de oude paarden die door de eigenaren niet langer onderhouden kunnen worden resten maar een paar opties:
- loslaten tussen de halfwilde NF en welsh pony's -> hongerdood
- ergens op een goedkoop weilandje gooien -> grote kans op zware verwaarlozing
- aanmelden bij een opvangcentrum
Heel banketstaaf voor de dieren maar die eigenaren kunnen dus echt geen kant meer op. Verkopen is ook geen optie, want die crisis geldt voor nagenoeg iedereen dus ook potentiële kopers.
Citaat:ik zat echt aan de grond; had niks meer; geen werk; geen geld maar wel nog onze hoeve met land en paarden.