Politie waarschuwt opnieuw voor paardenzadeldieven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Politie waarschuwt opnieuw voor paardenzadeldieven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 13:49

www.politie.nl

In de laatste week van oktober hebben gedupeerden aangifte gedaan van diefstal van paardenzadels op twee adressen in Giessenburg. De politie waarschuwt voor verdachte personen die het kennelijk hebben gemunt op de zadels.

Een 22-jarige vrouw uit Sliedrecht deed aangifte van diefstal van een zadel uit een paardenstal aan de Torenweg en een 60-jarige man uit Dussen deed aangifte van diefstal van twee zadels uit een schuur aan de Oudkerkseweg. Eén of meerdere personen namen de zadels weg op woensdagmorgen 22 oktober. De nieuwwaarde van een zadel wordt geschat op zo’n 2000 euro.

Informatie rondom de verdwijning van de zadels of verdachte personen die zich ophouden in de buurt van een paardenstal, kunt u aan de politie doorgeven op telefoonnummer 0900-8844 (lokaal tarief).

Esther28

Re: Politie waarschuwt opnieuw voor paardenzadeldieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:52

Gaan we weer...ben toch blij dat ik mijn zadel thuis heb.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:00

volgens mij is mijn frysozadel niet zo in trek.. Maar zeker wel goed om te weten dat ze weer op pad zijn!

Volgens mij is er nooit iemand voor opgepakt, ookal hebben we 2 jr geleden aardig wat inbraken gehad door heel nederland!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:08

Nou weet ik weer waarom ik die van mij altijd meesleep naar huis.
En deze diefstallen zijn in de buurt van waar mijn paard staat.

Echt balen als je zadel gestolen wordt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:16

Ben blij dat ik ze thuis achter slot en grendel heb, en denk dat ik zodra ik een paard op stal heb. me zadel gewoon mee naar huis neem.. ga geen risico nemen. Biij ons is ook al een x ongebroken en hebben allen de goede merken mee genomen.

Tegen wordig kan je je zadel ook laten verzekeren bij jou paket in geloof ik.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:21

12 jaar geleden zijn bij ons in de buurt ook veel inbraken geweest en zadels meegenomen.
Bij ons op de manege is toen ook ingebroken en er zijn toen 13 zadels gestolen waaronder die van mij.
Dit was de zadelkamer van de manege zelf waren ze niet eens in geweest, zijn oudere zadels.
Dus deze mensen komen meestal eerst een dag observeren, wij hadden een week voor dat ingebroken was een open dag gehad.
Sensoren waren afgeplakt en ze wisten precies hoe of wat.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:27

CoriienRN schreef:
Ben blij dat ik ze thuis achter slot en grendel heb, en denk dat ik zodra ik een paard op stal heb. me zadel gewoon mee naar huis neem.. ga geen risico nemen. Biij ons is ook al een x ongebroken en hebben allen de goede merken mee genomen.

Tegen wordig kan je je zadel ook laten verzekeren bij jou paket in geloof ik.

mijn hele kast met inhoud is verzekerd Lachen

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:30

Alweer hier in de buurt? Is het geld op van de zadels die ze 2 jaar geleden gestolen hadden?

Tuurlijk kan je alles laten verzekeren maar eer dat jij je verzekeringsgeld terug heb moet je wel of zelf een leuke spaarpot hebben (kan ze zo voorstellen dat niet iedereen zo 1500 euro neerlegt) en tot die tijd zit je toch echt zonder. Dat is het ergste.

Boschher1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:10

Nou mooi is dat!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:26

opnieuw? Hier in de buurt is het al een hele tijd volop aan de gang! Alle omliggende stallen hier in de buurt zijn al bestolen, bij ons hebben ze het geprobeerd maar is het niet gelukt (mean-ass waakhond + alarmsysteem).

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:33

Ohoh, dat is hier naast! Pfff... Stiekem ben ik altijd blij als ik mijn kastje open doe en ik mijn zadels en hoofdstellen nog zie liggen.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:39

DL_ schreef:
opnieuw? Hier in de buurt is het al een hele tijd volop aan de gang! Alle omliggende stallen hier in de buurt zijn al bestolen, bij ons hebben ze het geprobeerd maar is het niet gelukt (mean-ass waakhond + alarmsysteem).

Wij zijn ook hard aan het nadenken over zo´n waakhond..

chelleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:28

nee niet weer ze zijn al gestollen op de stal

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:32

Hier ook bar en boos, bahbah dat die gore lui eens gaan werken ipv smerige diefstallen te plegen.

Ik neem om die reden mijn zadels ook elke dag weer op en neer ...

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:48

Vorige keer waren het onze zadels die gestolen waren op de Torenweg... en nou weer aan die weg en die ernaast Verward
Hoop dat de dieven snel gepakt worden!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:01

En wat nog zo brutaal is, deze zadels zijn overdag gestolen, er komt gewoon iemand overdag op het terrein om de weg te vragen, en gaat er vervolgens met een zadel vandoor.

Torre1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:56

Nou ik blijf dan maar gewoon schouwen met de zadel!
Zit je te sparen op een mooie zadel en dan komt een of andere malloot hem stelen!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:03

Watch_Me schreef:
DL_ schreef:

Wij zijn ook hard aan het nadenken over zo´n waakhond..

Niet over nadenken, als je het kan gewoon doen! En 's nachts op het terrein loslaten, als ie maar lelijk genoeg is en hard genoeg blaft blijven ze wel weg hoor Ja Het schrikt ze in ieder geval af!

Van onze stal af 1 km verderop hebben ze eenzelfde stal al TWEE keer gehad, toen iedereen net weer nieuwe zadels had hadden ze alles weer weggehaald.
Da's pas zuur..

Nico1949

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:29

Het is gewoon vreselijke ervaring als je spullen gestolen worden, maar aan de andere kant is het wel zo dat er kennelijke ook ruiters zijn die voor een zacht prijzen deze spullen kopen. Want als dit soort mensen er niet waren, dan zou het ook geen nut hebben om deze zadels etc. te stelen.
(geen helers ook geen dieven)

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:44

Dit komt wel heel dicht in de buurt Scheve mond

elizevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:48

wij hebben ook de zadels maar mee naar huis genomen. (in giessenburg) maar wel een gezeik hoor Boos!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:43

er bestaan toch ook zadelsteunen die je om het zadel heen kan klappen en dan op slot doen.
dat lijkt me een deel van een oplossing

wel kut als de zadels worden gestolen.
bij ons op de manege hebben ze het wel geprobeert!!! slot vernield maar gelukkig niks mee genomen. wij hebben nu zo'n slot dat met grote magneten werkt. Met vingerafdrukscanner. zodat de eigenaar de zadelkamer niet hoeft open te laten voor de verzorgsters

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:45

als ze weer bij ons komen dan sla ik ze kapot haha bij ons hebben ze vorgi jaar ook zadels mee genomen je word er niet goed van echt !

en wat ze ermee doen dat is de vraag veel mensen zegen dat ze de opvulling in kussens etc. eruithalen vol stoppen met drugs verkopen in het buitenland dan weer op laten vullen zadel verkopen klaar!

zei de polieti vorigjaar tegen mij

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 08:01

supercop schreef:
Het is gewoon vreselijke ervaring als je spullen gestolen worden, maar aan de andere kant is het wel zo dat er kennelijke ook ruiters zijn die voor een zacht prijzen deze spullen kopen. Want als dit soort mensen er niet waren, dan zou het ook geen nut hebben om deze zadels etc. te stelen.
(geen helers ook geen dieven)

Daarom kijk ik op mp ook altijd naar wat de verkoper nog meer aanbied, en stel ik vragen die een paardenleek vaak niet kan beantwoorden.

Ik denk niet dat de zadels in nederland blijven overigens.

Dat er drugs in gestopt word geloof ik ook niet, als er iets verdacht is,is het als iemand met een bus vol zadels de grens overgaat.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:06

Nu komt het toch wel allemaal erg dichtbij. Ik heb mijn nieuwe zadel nog niet binnen, maar denk dat ik deze voortaan wel gewoon mee naar huis neem.
Moet er ook niet aandenken dat ze op mijn terrein bij de paarden zijn geweest, vind dat het meest beangstigend.