Paardenmarkt van Hedel beleeft drukste editie sinds jaren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paardenmarkt van Hedel beleeft drukste editie sinds jaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 12:17

http://www.brabantsdagblad.nl

De Hedelse Paardenmarkt beleeft de drukste editie sinds jaren, wat betreft aangeboden paarden. Niet minder dan 2063 stuks vonden via hun eigenaar de weg naar de markt, dat zijn er tweehonderd meer dan vorig jaar. Het aanbod van paarden is echter net wat minder dan tijdens de concurrent in Zuidlaren van enkele weken terug: daar stonden meer dan 2100 paarden in de aanbieding.

De straten in Hedel staan nog steeds vol met honderden paarden en duizenden bezoekers vanwege de jaarlijkse paardenmarkt. De handel begon al vroeg. De op- en afritten richting Hedel stonden al vroeg vol met auto's en paardentrailers. Op sommige plaatsen op het paardenmarktterrein was het schuifelen geblazen vanwege de drukte.

Naast de paardenmarkt draaien ook de kermis en de warenmarkt op volle toeren.

De paardenmarkt veroorzaakte volgens file-informatiediensten maandagmorgen al behoorlijke files op de belangrijkste toevoerroute: de A2. Tussen Eindhoven en Utrecht was maandagmorgen rond half acht sprake van 11 kilometer langzaamrijdend verkeer tussen Eindhoven en Utrecht. Vanuit het noorden stond op de A2 een file van ongeveer 6 kilometer tussen knooppunt Deil en Kerkdriel.

Klik hier voor een filmpje.

Bonny_CT

Re: Paardenmarkt van Hedel beleeft drukste editie sinds jaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:46

even een stipje, aangezien ik op school een opdracht maak over paardenmarkten en oa die van hedel

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:56

Hierdoor werd ik vanmorgen al heel vroeg gewekt.. stonden heel gezellig een horde paarden voor mijn deur te laden die naar hedel gingen, en aangezien deze paarden niet bepaald gewend zijn vervoerd te worden ging dit niet bepaald geruisloos en rustig.. Koe

Maar goed dat het zo druk is, dan komen ze in ieder geval misschien niet meer terug... Clown

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:26

Margo schreef:
Hierdoor werd ik vanmorgen al heel vroeg gewekt.. stonden heel gezellig een horde paarden voor mijn deur te laden die naar hedel gingen, en aangezien deze paarden niet bepaald gewend zijn vervoerd te worden ging dit niet bepaald geruisloos en rustig.. Koe

Maar goed dat het zo druk is, dan komen ze in ieder geval misschien niet meer terug... Clown

Paardenliefhebster te top zo te lezen, pppffffffffffffffffffffffff Knipoog

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:36

Eh, of realist?

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:05

kom net thuis bleeeeeeeeeeee vond het veels te druk

heenwe goed in de file estaan, terug weg nie, ben ik anders gereden

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:15

@ doortje, 's morgens rond 5 uur mag je me best wakker maken voor paarden, maar dan heb ik wel een stiekeme voorkeur voor welke Knipoog en laten dat nou net deze niet zijn Tong uitsteken

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:40

Citaat:
De Hedelse Paardenmarkt beleeft de drukste editie sinds jaren, wat betreft aangeboden paarden. Niet minder dan 2063 stuks vonden via hun eigenaar de weg naar de markt, dat zijn er tweehonderd meer dan vorig jaar. Het aanbod van paarden is echter net wat minder dan tijdens de concurrent in Zuidlaren van enkele weken terug: daar stonden meer dan 2100 paarden in de aanbieding.

Ja das dus waarschijnlijk een gevolg van misschien wel de kredietbubbel die is geploft. Voor sommigen blijkt het niet meer financieel haalbaar een paard dus wordt het aanbod hoger, net als bij de veulenveilingen zal ook hier een dalende prijs ten gevolge komen.

Helaas maar waar dus allemaal even wat minder fokken.

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:46

helaas kon ik vandaag niet aanwezig zijn op de markt na vele jaren trouw te zijn geweest. op naar volgend jaar.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:15

Vanmorgen vroeg opgestaan om op 6 uur op de markt te zijn (zonder paard heen, zonder paard terug) maar man man, ze durven er toch nog goed voor te vragen hoor, shetlanders 750 euro!!! Pfff, wat een geld, uiteindelijk wel een shetlander gezien voor 85 maar dat was het toch niet helemaal.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:23

Waren er vanmorgen rond 9 uur.. was al best druk.
Stonden veel veulens, jaarlingen, shets en pony's... vorige jaren ook veel volwassen paarden.. en nu weinig fjords en aantal haflingers.
Stond me nog erg te verwonderen en te ergeren! aan een broodmager paard, vos.. De ruggewervel lag erop en in de flanken ingevallen etc. Ook nog een minishet zien staan, bruin appie, broodmager, ingevallen en stond gekruist met achterbenen. Ik verwonder me dan dat zoiets daar kan en mag staan!?
Verder ja.. ff wat paardenspul bekijken (leek minder aanbod), koffie en kibbeling eten. Voor de pony's en paarden kan ik alleen maar medelijden hebben.
Zag nog een berg minishets staan..allemaal gemerkt. Man zei dat ze verkocht waren naar Frankrijk, voor de salami.. mja..
Kon er de gezonde vachten wel makkelijk uithalen nu. Veel hebben een fluwelen vacht nu en haal je hoop info uit. Zag er ook aantal met 'bloemetjes' in de vacht.

Bekeken nog een leuk bont ponyveulen, gelijk een oude man voor ons. Jee.. Hij zegt: "mooi paardje voor weinig!" Wij:"Ja, wat is weinig?" Hij klapt zn hand naar voren en zegt: "is 200 te veel?!"
Hij draait zich om en gaat in gevecht met het touwtje waar beestje aan vast stond.. mja, daar vroegen we niet om.. zijn maar doorgelopen Haha!
Zag ook nog een man lopen met een zwart paardveulen... hoorde de handelaar tegen een man zeggen: 800! Ja, is een merrie.. nee, geen papieren, met zou ie 1000 zijn.
Geen idee verder van prijzen, vandaar dat ik het er ff neerzet.
Wat me nog opviel is dat er een 'jongedame' in uitgaansoutfit op een, denk lusitano, rondreed.. in volle draf, iedereen aan de kant!! hmmm weet nu niet wat daar het nut van was.. Blond

Nog iemand foto's gemaakt?
Laatst bijgewerkt door Branca op 03-11-08 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:27

Ik ben er net van terug.
Vreselijk eerlijk waar. Ik heb volgens mij hoogtens 10 paarden gezien die er wel goed uitzagen.
Veel leuke veulens dat wel.
Had helaas geen camera bij me. Heb wel een aantal leuke spullentjes gekocht Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:49

Branca schreef:
Waren er vanmorgen rond 9 uur.. was al best druk.
Stonden veel veulens, jaarlingen, shets en pony's... vorige jaren ook veel volwassen paarden.. en nu weinig fjords en aantal haflingers.
Stond me nog erg te verwonderen en te ergeren! aan een broodmager paard, vos.. De ruggewervel lag erop en in de flanken ingevallen etc. Ook nog een minishet zien staan, bruin appie, broodmager, ingevallen en stond gekruist met achterbenen. Ik verwonder me dan dat zoiets daar kan en mag staan!?
Verder ja.. ff wat paardenspul bekijken (leek minder aanbod), koffie en kibbeling eten. Voor de pony's en paarden kan ik alleen maar medelijden hebben.
Zag nog een berg minishets staan..allemaal gemerkt. Man zei dat ze verkocht waren naar Frankrijk, voor de salami.. mja..
Kon er de gezonde vachten wel makkelijk uithalen nu. Veel hebben een fluwelen vacht nu en haal je hoop info uit. Zag er ook aantal met 'bloemetjes' in de vacht.

Bekeken nog een leuk bont ponyveulen, gelijk een oude man voor ons. Jee.. Hij zegt: "mooi paardje voor weinig!" Wij:"Ja, wat is weinig?" Hij klapt zn hand naar voren en zegt: "is 200 te veel?!"
Hij draait zich om en gaat in gevecht met het touwtje waar beestje aan vast stond.. mja, daar vroegen we niet om.. zijn maar doorgelopen Haha!
Zag ook nog een man lopen met een zwart paardveulen... hoorde de handelaar tegen een man zeggen: 800! Ja, is een merrie.. nee, geen papieren, met zou ie 1000 zijn.
Geen idee verder van prijzen, vandaar dat ik het er ff neerzet.
Wat me nog opviel is dat er een 'jongedame' in uitgaansoutfit op een, denk lusitano, rondreed.. in volle draf, iedereen aan de kant!! hmmm weet nu niet wat daar het nut van was.. Blond

Nog iemand foto's gemaakt?

Die dame heeft een boete gehad, en later nog een waarschuwing!

bij een vertrouwde handelaar nog een mooi fries merrie veulen gezien, 1100.
Prijzen waren erg wisselen. Er was een pony die me opviel. Foto volgt nog, die staat niet op de pc.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:19

ik kon dit jaar geen vrij krijgen, maar volgens mij heb ik ook niet super veel gemist Ach gut

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:50

Ik ben vanochtend ook om kwart over 5 opgestaan om naar de Hedelse markt te gaan.
Ook hier zonder paard heen en zonder paard terug.
Heb idd die mini appaloosa ook zien staan.
En ook nog een fries met echt een mega door gezakte rug. Zag er ook wel heel sneu uit.
Verder idd wel een aantal leuke veulens wat er tussen stond.
Wel ontzettend veel paarden met een ramshoofd.
En bij sommige paarden zagen de hoeven er echt schandalig uit.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:07

AaronYve schreef:
Ik ben er net van terug.
Vreselijk eerlijk waar. Ik heb volgens mij hoogtens 10 paarden gezien die er wel goed uitzagen.

Als je ellende in je stal wil hebben. moet je daar rondlopen... Ach gut

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:10

ceasario schreef:
AaronYve schreef:
Ik ben er net van terug.

Als je ellende in je stal wil hebben. moet je daar rondlopen... Ach gut

lekke rkort door de bocht. tuurlijk zijn er veel paarden met een mankement maar er zijn ook paarden die wel goed zijn.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:11

pimmela schreef:
[
lekke rkort door de bocht. tuurlijk zijn er veel paarden met een mankement maar er zijn ook paarden die wel goed zijn.

Ooit van ziektes overdracht gehoord...Tjonge jonge.. Huilen Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:11

Die fries en vos heb ik ook gezien!

Voorde rest 1 mooi groot paard waarbij ik wel 800 keer heb moeten nadenken Nagelbijten / Gniffelen

Mooi papier, leuk koppie, maar wat doet ie daar dan voor zo'n prijs?

Voor de rest nog een leuk welshje gezien, familie van mijn welsh!

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:14

ik ben ook ff geweest, leuke jaarlingen gezien, maar verder veel shet's en oude beestjes en duur!
geen file gehad, ging 5 over 9 weg, en was er half 10 ofzo

Felinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:18

Ik zou zelf nooi naar zo'n paardenmarkt gaan, veelste druk. Ook voor die paarden. Echt niet fijn om te zien. Maar wel lekker druk, is zeker een goede stap! Haha!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:19

Ik ben ook geweest vanochtend vroeg. Ik heb ook leuke spulletjes gekocht voor weinig en bij thuiskomst mijn kleding direct in de wasmachine gedaan en schoenen ontsmet.

In 2005 heb ik daar de allerleukste pony van de hele wereld gekocht op de paardenmarkt die het niet onverdienstelijk doet voor de wagen.

Mijn pony gekocht op de paardenmarkt in Hedel 2005
Afbeelding

Ik moet toegeven dat ik er dit jaar ook weinig vond bij staan. 1 leuke tweejarige Olivi xHavidoff, maar het wil niet zeggen dat daar alleen maar rottigheid staat.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:23

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:34

Even een stipje, ik ben dit jaar niet geweest, maar ben wel benieuwd naar alle reacties! Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 18:35