Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Margo schreef:Hierdoor werd ik vanmorgen al heel vroeg gewekt.. stonden heel gezellig een horde paarden voor mijn deur te laden die naar hedel gingen, en aangezien deze paarden niet bepaald gewend zijn vervoerd te worden ging dit niet bepaald geruisloos en rustig..![]()
Maar goed dat het zo druk is, dan komen ze in ieder geval misschien niet meer terug...

en laten dat nou net deze niet zijn
Citaat:De Hedelse Paardenmarkt beleeft de drukste editie sinds jaren, wat betreft aangeboden paarden. Niet minder dan 2063 stuks vonden via hun eigenaar de weg naar de markt, dat zijn er tweehonderd meer dan vorig jaar. Het aanbod van paarden is echter net wat minder dan tijdens de concurrent in Zuidlaren van enkele weken terug: daar stonden meer dan 2100 paarden in de aanbieding.
Branca schreef:Waren er vanmorgen rond 9 uur.. was al best druk.
Stonden veel veulens, jaarlingen, shets en pony's... vorige jaren ook veel volwassen paarden.. en nu weinig fjords en aantal haflingers.
Stond me nog erg te verwonderen en te ergeren! aan een broodmager paard, vos.. De ruggewervel lag erop en in de flanken ingevallen etc. Ook nog een minishet zien staan, bruin appie, broodmager, ingevallen en stond gekruist met achterbenen. Ik verwonder me dan dat zoiets daar kan en mag staan!?
Verder ja.. ff wat paardenspul bekijken (leek minder aanbod), koffie en kibbeling eten. Voor de pony's en paarden kan ik alleen maar medelijden hebben.
Zag nog een berg minishets staan..allemaal gemerkt. Man zei dat ze verkocht waren naar Frankrijk, voor de salami.. mja..
Kon er de gezonde vachten wel makkelijk uithalen nu. Veel hebben een fluwelen vacht nu en haal je hoop info uit. Zag er ook aantal met 'bloemetjes' in de vacht.
Bekeken nog een leuk bont ponyveulen, gelijk een oude man voor ons. Jee.. Hij zegt: "mooi paardje voor weinig!" Wij:"Ja, wat is weinig?" Hij klapt zn hand naar voren en zegt: "is 200 te veel?!"
Hij draait zich om en gaat in gevecht met het touwtje waar beestje aan vast stond.. mja, daar vroegen we niet om.. zijn maar doorgelopen![]()
Zag ook nog een man lopen met een zwart paardveulen... hoorde de handelaar tegen een man zeggen: 800! Ja, is een merrie.. nee, geen papieren, met zou ie 1000 zijn.
Geen idee verder van prijzen, vandaar dat ik het er ff neerzet.
Wat me nog opviel is dat er een 'jongedame' in uitgaansoutfit op een, denk lusitano, rondreed.. in volle draf, iedereen aan de kant!! hmmm weet nu niet wat daar het nut van was..![]()
Nog iemand foto's gemaakt?
AaronYve schreef:Ik ben er net van terug.
Vreselijk eerlijk waar. Ik heb volgens mij hoogtens 10 paarden gezien die er wel goed uitzagen.
ceasario schreef:AaronYve schreef:Ik ben er net van terug.
Vreselijk eerlijk waar. Ik heb volgens mij hoogtens 10 paarden gezien die er wel goed uitzagen.
Als je ellende in je stal wil hebben. moet je daar rondlopen...
pimmela schreef:[
lekke rkort door de bocht. tuurlijk zijn er veel paarden met een mankement maar er zijn ook paarden die wel goed zijn.