Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Op zich zijn meerdere regels niet mer dan logisch, maar hoe gaan ze het in vredesnaam controleren?
Urielle schreef:oehlala, die zes uren transport... dat is bagger voor de Zwitserse equipes dan!

pmarena schreef:Maar dat elk paard andere paarden TENMINSTE moet kunnen zien , horen en ruiken , vind ik maar een hele minimale regel hoor !
suleilitha schreef:Hebben ze ook nagedacht over hoe het zit met transatlantische vluchten? Het lijkt me niet te doen om een paard op weg naar Amerika, onderweg even uit het vliegtuig te laten eh... stappen
Ik zie nog een probleem, en dat is die twee uur beweging/weidegang. Hoe moet dit met paarden die verplicht boxrust hebben om medische redenen? En dan het punt dat een paard niet alleen mag staan. Soms moet je wel, er zijn ook onder de paarden einzelgangers die bij andere paarden in de buurt levensgevaarlijk zijn.
pmarena schreef:Nou , zo ver gaan de regeltjes niet , lijkt me dat IEDEREEN dit toch moet kunnen bieden aan zijn of haar paard.
gekvanfleur schreef:hoe willen ze dat gaan uitvoeren??
gekvanfleur schreef:je hebt zoveel manieren om paarden te houden,
gekvanfleur schreef:en ook in zwitserland zullen niet alle mensen hun paarden niet 24 uur naar buiten kunne doen.
gekvanfleur schreef:en wat hebben we aan 2013? waarom dan pas.
Citaat:* Eigenaren in bezit van meer dan vijf paarden moeten een certificaat van bekwaamheid behalen.
* Professionals met meer dan elf paarden moeten een cursus over paardenverzorging volgen met aansluitend een examen.
suleilitha schreef:Citaat:* Eigenaren in bezit van meer dan vijf paarden moeten een certificaat van bekwaamheid behalen.
* Professionals met meer dan elf paarden moeten een cursus over paardenverzorging volgen met aansluitend een examen.
Met name dit vind ik eerlijk gezegd nergens op slaan.
Ze kunnen beter die mensen aanpakken die ergens achteraf één paard hebben staan en totaal niet weten hoe ze er mee om moeten gaan en wat de behoeften zijn voor het die, ook bijvoorbeeld kwa voeding.
En professionals op cursus met aan het eind een examen? Hoe bedenken ze het, en wie mag dat examen afnemen?
Citaat:Führende Stuten und ihre Fohlen sowie Jungpferde oder andere, nicht genutzte Pferde, müssen täglich während mindestens 2 Stunden Auslauf haben. Genutzte Pferde müssen zudem an mindestens zwei Tagen pro Woche mindestens je zwei Stunden Auslauf erhalten.
Auslauf und Weiden müssen durch einen gut sichtbaren, ausbruchssicheren Zaun begrenzt werden. Die Pferde dürfen sich daran nicht verletzen können - so darf Stacheldraht für Pferdezäune und -gehege nicht verwendet werden.
Der Auslauf der Pferde muss in einem Journal eingetragen werden.