Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

kohtje schreef:Ik denk dat je het niet oplost door ze hier heen te halen.
Na heel wat jaren honden uit andere landen hier heen halen zijn ze er achter dat we ook nu een hoop nieuwe ziektes hier heen hebben gehaald.
Ik zie meer in bv Brooks hospital, ze laten de mensen daar zien hoe je voor je paard moet zorgen.
Ik zie eigenlijk het nut niet van zieke dieren hierheen halen (het zijn er maar enkele) en dat ze hier dan te slecht blijken te zijn en als nog moeten inslapen. We moeten natuurlijk niet vergeten dat de mensen daar ook straat arm zijn en dat de dieren hun laatste zorg zijn. Dieren aan hun lot over laten is fout maar zorg dat er daar iets komt waar zulke dieren worden ingeslapen hoe hard dat ook is.
ranna schreef:Lang leve de bureaucraat die in zijn veel te dure maatpak achter zijn veel te dure massief eiken bureau van alle gemakken voorzien, tussen 9 en 5 regeltjes en wetten zit te bedenken waardoor alles beter wordt
). Deze mensen waren erg blij met de halsters en borstels!
door deze aktie, ik denk niet dat men paarden hier naar toe kan blijven brengen. reiziger schreef:Sluit me helemaal aan bij Ninx. Uit hoe deze dame met de straathonden bezig is, blijkt heel duidelijk dat ze ook echt wel verder denkt. Het zal niet makkelijk zijn dit op een goede manier structureel op te lossen. Armoede, en de wetgeving, spelen een grote rol. Ik heb veel respect voor wat deze dame, (en anderen), doen. Ze laten zien dat er een groot probleem is.
hilden1971 schreef:reiziger schreef:Sluit me helemaal aan bij Ninx. Uit hoe deze dame met de straathonden bezig is, blijkt heel duidelijk dat ze ook echt wel verder denkt. Het zal niet makkelijk zijn dit op een goede manier structureel op te lossen. Armoede, en de wetgeving, spelen een grote rol. Ik heb veel respect voor wat deze dame, (en anderen), doen. Ze laten zien dat er een groot probleem is.
We weten allemaal wel dat het probleem er is, maar er zijn hier al genoeg problemen die we zelf eerst dienen op te lossen voor we sinterklaas gaan spelen voor landen die niet in de eu thuis horen, ik wil niet bekritiseren maar het is dom om op deze manier aandacht te geven aan een probleem. Gelet op de DA kosten hier in Nederland, en alles wat er bij komt in Nederland om deze paardjes hier op te knappen is een hoop geld. Misschien had deze mevrow dan beter een stichting in het leven kunnen roepen om de paarden daar een beter leven te gunnen. a] niet hier de hoge kosten, b] werkgelegenheid in roemenië om de dieren te verzorgen, c] ze hebben daar ruimte genoeg dus ook te eten op het land, want grond kost daar niets. d] je bereikt daar iets waardoor het probleem minder erg zou kunnen worden en nu zijn er 5 of 6 beestjes weg, een druppel op een gloeiende plaat want de ellende is er nog steeds en zal er ook blijven. Ik denk dat er veel mensen wel 5 euro per maand willen geven om de stichting te steunen en wie weet werkt het wel als een olievlek, want met subsidies uit de eu die blijven liggen kun je een hoop doen, ook in Roemenië want nu onderdeel is van de EU.