Verwaarloosde Roemeense paarden aangekomen in Nederland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Verwaarloosde Roemeense paarden aangekomen in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 06:59

www.bndestem.nl

Drie paarden die in Roemenië ernstig waren verwaarloosd, zijn zaterdagmiddag aangekomen bij hun nieuwe verblijfplaats: de stallen van camping De Witte Plas in Schijf.

De dieren zijn onderdeel van een groep van zeven, deels afkomstig uit een gesloten Roemeense dierentuin. Toen die als gevolg van Europese regels de poorten moest sluiten, werden de dieren aan hun lot overgelaten. In de hokken bevond zich ook een aantal verwaarloosde leeuwen en dingo's.

Een ander deel van de paarden was jarenlang als lastdier gebruikt maar vervolgens als een onbruikbaar gebruiksartikel afgedankt.

In de nacht van vrijdag op zaterdag zijn de dieren vervoerd vanuit Oost-Europa naar het Zuid-Hollandse Rockanje. Van daaruit gingen ze naar diverse opvangplekken, verdeeld over het land. Verschillende Nederlanders hadden gehoor gegeven aan een oproep de dieren op te vangen.

Monique Bartels, die al eerder paarden opving die er slecht aan toe waren, neemt in Schijf de zorg op zich over de merries Lilly en Iris. De eerste heeft een groot gezwel op haar hoofd, de laatste is als gevolg van slecht behandelde botbreuken bijzonder slecht ter been. Beide dieren zijn sterk vermagerd.

Een derde paard, Javi genaamd, verblijft nu nog in Schijf maar vertrekt later naar een nieuwe verzorgster in Drenthe.

Klik hier voor foto's.

Verwante artikelen:

[PP] mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .
[VN] Twee verwaarloosde paarden blijven eenzaam achter

Storm

Re: Verwaarloosde Roemeense paarden aangekomen in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 08:48

Jippie!!! Ze zijn er!!!
Nu maar goed zorgen voor deze lieffies, en dat ze maar een mooi leven zullen hebben hier in Nederland!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:05

Ach wat fijn dat mensen dit doen! Echt super Lachen

breggeltje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:43

Super goed.
Ik zou ze ook zo opvangen.
alleen al om ze weer lekker op de been te krijgen en ze een goed leven te geven.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:09

hehe, ze zijn goed aangekomen, zo`n lange reis is ook niet zonder gevaren
hopelijk knappen de paarden snel op
al dat negatieve gedoe dat in NL ook paarden verwaarloosd zijn moet een sophouden
het klopt ook wel, maar als je hierbij uitkomt, en je kan helpen, laat je ze toch niet achter, alleen omdat ze aan de andere kant van een grens staan??
super!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:36

Monique en de andere super !
dat ze nog maar een lang en gelukkig leven mogen hebben.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:42

Ik vraag me af waarom er een paard, dat bijzonder slecht ter been is, alsnog op transport wordt gesteld naar Nederland.

Verder vraag ik me af of er hier in Nederland geen gevallen zijn van paarden die verwaarloosd zijn en/of geen toekomst hebben die je zou kunnen helpen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:51

wat fijn dat deze dieren een tehuis hebben!

Cassidy : hier heb je gelijk in, maar ook dieren uit het buitenland kunnen geholpen worden toch? Lachen omdat de dierentuin poorten noodgedwongen dichtgingen? en dieren aan hun lot overgelaten zijn? Lachen
álle dieren verdienen hulp, en het begint bij jezelf Lachen

ik hoop dat de dieren het zullen overleven,en er anders gewoon respect zal zijn voor ze, als er een (wat kan) moeilijke keus gemaakt zal moeten worden, omdat ze teveel pijn hebben.

Moniek,en anderen heel veel succes hiermee Lachen
en als ik canjer zo zie staan, denk ik echt wel dat hij vriendjes wilt worden met deze 2 schatjes!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:29

als ik dat paard zie met dat gezwel, vraag ik mezelf af of het nog goed komt eigenlijk..... Scheve mond

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:31

IN een ander topic staan foto van 1 van de pony's.
Die staat nl aan het einde van de straat bij ons Knipoog

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1010396

Ik kan je zeggen dat de paarden het allemaal supergetroffen hebben. Duimen op voor degene die dit allemaal doen voor de paarden en natuurlijk ook voor de andere dieren Knipoog

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:38

Super dat mensen dit doen voor ze! Geen enkel paard verdient het om verwaarloosd achtergelaten te worden.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:52

Super dat dit voor deze dieren gedaan wordt. Op grote schaal helpt het niet en is het verschil 0,0 maar voor deze beestjes zal het verschil gigantisch zijn. Toppie! Lachen

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:54

wat gebeurd er nu met de pony met dat ontzettende gezwel op het hoofd? Blijft ze zo lopen, wordt dat geopereerd of wordt ze ingeslapen?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:54

Super dat er mensen zijn die hier tijd in willen steken.
Ook leuk dat Canjer lotgenootjes (helaas) heeft gekregen om mee te kunnen gaan spelen zodra de dames wat opgeknapt zijn.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:08

Prachtig meiden!
Laten we hopen dat deze dieren snel herstellen en hier hele fijne jaren tegemoet gaan. Dat hebben ze echt verdiend.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:13

Lynn_Nikita schreef:
hehe, ze zijn goed aangekomen, zo`n lange reis is ook niet zonder gevaren
hopelijk knappen de paarden snel op
al dat negatieve gedoe dat in NL ook paarden verwaarloosd zijn moet een sophouden
het klopt ook wel, maar als je hierbij uitkomt, en je kan helpen, laat je ze toch niet achter, alleen omdat ze aan de andere kant van een grens staan??
super!

Zo is het maar net, ieder levend wezen heeft recht op hulp waar ook ter wereld.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:37

Respect voor al de mensen die deze arme diertjes helpen!

Als de paardjes die bij Monique staan onderling babbelen en naar Canjer luisteren, dan weten ze dat het goed komt voor hen en dat ze nu, hoe wij dat op z'n Belgisch zeggen, 'met hun kontje in de boter gevallen zijn' Knipoog

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:39

silverbrumby schreef:
wat gebeurd er nu met de pony met dat ontzettende gezwel op het hoofd? Blijft ze zo lopen, wordt dat geopereerd of wordt ze ingeslapen?

weet jij het?

als dat bekend was stond het hier wel Knipoog
zal eerst wel afgewacht worden, en eerste de belangrijkste van levensbelange dingen uitgezocht worden lijkt me Lachen

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:16

toppie

we zijn trots op jullie

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:14

Even denken.... verwaardloosde leeuwen en verwaarloosde paarden.
Die leeuwen krijgen in de opvang onder meer paard te eten.
Waarom dan met ándere paarden voor de slacht én de verwaarloosde paarden met onzekere prognose slepen?
Slacht die paarden, geef ze aan de leeuwen = twee problemen veel goedkoper opgelost.
Kan dat geld veel effectiever aan dierenwelzijn worden besteed.

hc

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:21

nja als het anders kan Knipoog dus beide ''redden''
prima toch? leven neit meer in de vroegere tijd hoor Knipoog

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:33

HC en dan als het paardenvlees op is??

Ik heb ook 1 van de paardjes, en zij doet het prima.
Ze deelde gelijk een paar fikse meppen uit en ging heerlijk staan eten. Ook blijkt ze heel aanhalig en vriendelijk te zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:58

Die leeuwen krijgen tóch paard. Nu ander paard.

Wat denk je dat de honderden leeuwen in de Benelux krijgen? Voor menselijke consumpie ongeschikt vlees uit de slachterijen.
Wat zijn de meeste paarden die daar aangeboden worden? Voor menselijke consumptie ongeschikt vlees uit de slachterijen.

Als deze paarden onverhoopt toch uit hun lijden geholpen zouden moeten worden komen ze bij de leeuwen in de Benelux of in hondenbrokken terecht.

Deze reddingsactie vind ik ineffectief besteed geld. Geld wat nu niet heel veel meer andere dieren helpt.

hc

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:07

Huertecilla schreef:
Die leeuwen krijgen tóch paard. Nu ander paard.

Wat denk je dat de honderden leeuwen in de Benelux krijgen? Voor menselijke consumpie ongeschikt vlees uit de slachterijen.
Wat zijn de meeste paarden die daar aangeboden worden? Voor menselijke consumptie ongeschikt vlees uit de slachterijen.

Als deze paarden onverhoopt toch uit hun lijden geholpen zouden moeten worden komen ze bij de leeuwen in de Benelux of in hondenbrokken terecht.

Deze reddingsactie vind ik ineffectief besteed geld. Geld wat nu niet heel veel meer andere dieren helpt.

hc

als je het goed had gelezen maken ze daar geen dieren dood maar laten ze dood gaan doormiddel van uithongeren . en dat wens je de mens niet en dus ook geen dieren . en je kunt niet alle dieren helpen ,maar ieder dier wat je kunt helpen doe je toch?????
er word veel meer geld over de balk gegooid waarvan ik denk moet dat nu maar om dieren te helpen waar dan ook vind ik het geen geld over de balk gooien

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:31

[/quote]
als je het goed had gelezen maken ze daar geen dieren dood maar laten ze dood gaan doormiddel van uithongeren . en dat wens je de mens niet en dus ook geen dieren . en je kunt niet alle dieren helpen ,maar ieder dier wat je kunt helpen doe je toch?????
er word veel meer geld over de balk gegooid waarvan ik denk moet dat nu maar om dieren te helpen waar dan ook vind ik het geen geld over de balk gooien[/quote]

In mijn ogen gooi je pas geld over de balk als je geen goed gevoel hebt (na uitgeven van geld) bij de plaats van bestemming, waar het dan uitkomt...
Heeft iemand zelf het gevoel dat zijn/haar centjes nuttig gebruikt worden, dan lijkt mij dat prima...
Niemand die daar het recht toe heeft over te oordelen...
Een ieder heeft zelf wel het recht om zijn/haar zuurverdiende centjes te besteden waaraan het wil...

Ik vind deze actie super, typisch geval van hulp bieden bij wat er op je pad komt....

Ik wens alle baasjes/bazinnetjes heel veel plezier van en met hun nieuwe aanwinst!!