Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

hier wordt een mens nu eens blij van se Cayenne schreef:www.nieuwsblad.be
Al blijft het eeuwig jammer: ik ben op de laatste kermis nog gaan kijken naar het ponykraam en zag daar niets dan lachende kindergezichtjes. Die zal Gent nu moeten missen.'
katiavl schreef:Goed idee, die piste is idioot klein. Dierenwelzijn gaat voor op blije kinderen hoop ik.
. Huertecilla schreef:katiavl schreef:Goed idee, die piste is idioot klein. Dierenwelzijn gaat voor op blije kinderen hoop ik.
Interessante uitspraak, want waar leg je de maatlat?
Waarom kan dit in Gent niet en de doorsnee manege wel? Waar is de fundamentele onderbouwing van wel/niet? Waar is de maatlat?
Ilova schreef:Blij dat dit afgeschaft is!
Ik krijg het iedere keer zo benauwd als ik zulke 'kraampjes' zie.
En zet die kindjes op een paardenmolen, dan zijn ze toch ook al blij.
En als ze echt willen rijden, dan kunnen ze gaan lessen op de manege.
Huertecilla schreef:katiavl schreef:Goed idee, die piste is idioot klein. Dierenwelzijn gaat voor op blije kinderen hoop ik.
Interessante uitspraak, want waar leg je de maatlat?
Waarom kan dit in Gent niet en de doorsnee manege wel? Waar is de fundamentele onderbouwing van wel/niet? Waar is de maatlat?
Als je de vijf dierenvrijheden invult met de paardspecifieke data van ecologen en ethologen, dan gaat bij 99,99% van de maneges ruiterblijheid voor op dierenwelzijn....
hc

zap schreef:Een manege is wel iets heel anders dan een kermis vind je niet...

sunshine schreef:hc: hoe kom je erbij dat de pony's geen last hebben van de herrie ?
Ga zelf maar eens de hele dag, 4 of 5 dagen ( of zelfs meer ) lang op een kermis staan, wedden dat je het na dag 2 helemaal spuugzat bent ?