Rechtzaken Spielberg vs. Reesink omtrent paard slepen voort

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Rechtzaken Spielberg vs. Reesink omtrent paard slepen voort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 19:50

rtlboulevard.nl

Regisseur Steven Spielberg en de Nederlandse paardenfokkers Gebroeders Reesink hebben al bijna twee jaar ruzie. Daar lijkt voorlopig geen eind aan te komen.

Februari vorig jaar leek een mooie maand te worden voor de paardenfokkerij van de broers Reesink. Die maand verkochten ze namelijk een paard aan niemand minder dan de beroemdste regisseur ter wereld.
Steven Spielberg kocht van de broers het paard ‘Nastros’ voor 260.000 euro. Maar wat een mooie naam op de vaste klantenlijst moest worden, werd de start van een reeks aan rechtszaken.

Na een maand bleek het paard namelijk kreupel. En onder het mom van 'niet goed, geld terug' besloot de Hollywood-legende de Nederlandse broers aan te klagen. "Ik werd gebeld na een maand dat het paard kreupel was, ze hebben wat onderzoeken gedaan en toen bleek dat het paard een verborgen gebrek had," vertelt Egbert Kraak voor de camera van RTL Boulevard. Namens Spielberg onderhandelde hij in de aankoop.

Kraak laat weten dat volgens hem meerdere veeartsen hebben verklaard dat er al lang voor de verkoop iets mis was met het paard. "De broers willen helemaal niets oplossen. Sterker nog zij geven iedereen de schuld, iedereen doet het fout. De veeartsen zien het fout, alleen de Reesinks zien het goed."

Volgens Eugene Reesink is er niets waar van de klachten aan zijn adres. Het paard werd voor de uiteindelijk verkoop door verschillende artsen onderzocht en kwamen er zelfs scans aan te pas. Hij legt de schuld bij de familie Spielberg. "Het maakt niet uit of je 10.000 euro per jaar verdiend of 270 miljoen euro per jaar. Je hebt een bepaalde verantwoording voor je dier. Hoe deze mensen omgegaan zijn met hun paard, dat vind ik echt afschuwelijk."

Ondertussen zijn er door de Spielbergs al ruim acht zaken aangespannen tegen de paardenfokkers. Vijf daarvan hebben de Nederlanders al gewonnen en de komende drie zien ze met vertrouwen tegemoet.

Toch heerst er alles behalve een jubelstemming bij de Reesinks. Ze lijden vooral financieel veel schade aan alle rechtszaken. "Wij hebben een aanzienlijke eis inmiddels, dat gaat ook over meer dan een miljoen."

Bekijk hier het item uit de uitzending van RTL Boulevard.

Verwant artikel

[ON] Ruzie over paard voor Steven Spielberg
[VN] Steven Spielberg tegen handelsstal Reesink om paard Nastros

Cyruss_

Re: Rechtzaken Spielberg vs. Reesink omtrent paard sleept voort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:09

Pfff is dat nogsteeds aan de gang.. Wel grappig dat de stal hier in mijn woonplaats is. (of nou ja mn oude)

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:13

Ach Albert Verlinde heeft nu ook al verstand van paarden KUCH
Wel knap dat je een miljoenenschade voor een paard van 260.000 euro kunt vragen. Ben blij dat mijn paarden die professioneel gereden/begeleid worden minder per jaar kosten Koe

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:16

Misschien kan Spielberg er een mooie film van maken?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:21

imke schreef:

Haha! Haha! Haha!

* How I got f*cked by the Dutch

Haha! Clown

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:23

Ohohoh.. Amerikanen en hun rechtzaken.. Rolleyes

hyppolyte

Re: Rechtzaken Spielberg vs. Reesink omtrent paard slepen voort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:56

Nou die miljoenenclaim zit er wel in hoor na 8 rechtszaken, dat soort kosten kunnen flink oplopen en bovendien wordt de goede naam te brabbel gegooid, zou daar ook niet blij van worden.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:07

Weet iemand of dat arme dier in ieder geval nu zijn stal uit mag? Ik weet dat het tijdens de gerechterlijke parkering niet mocht. Ik zag wel een paard door de wei dartelen, was dat hem?
Ik vond het destijds in ieder geval heel erg dat Nastros degene was die duidelijk het meest de dupe was (zoals meestal eigenlijk).

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:28

toch vind ik nog altijd dat het gewoon een levend wezen is dat je niet zomaar ff kan omruilen als het niet bevalt maarja....

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:35

Ik zag het langskomen bij RTL Boulevard. Als er echt meerdere keuringen op het paard zijn verricht, ben ik toch bang dat Spielberg niet gaat winnen.
Wat voor paard is dat trouwens? Ik was er zo niet echt van onder de indruk.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:36

Sjoert schreef:
imke schreef:

Haha! Haha! Haha!

* How I got f*cked by the Dutch

Haha! Clown

ROFL
Tja wat moet je ermee..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:38

Er was toch ook het verhaal, dat het paard verkeerd beslagen was in Amerika? Toen hij in Nederland beslagen was, was hij vervolgens weer helemaal rad.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:44

Paard is meerdere malen gekeurd door niet de minste dierenartsen, telkens gezond verklaard, lijkt mij dat Reesink dan sterk staat in dit verhaal, blijkt ook wel, Reesink heeft al 5 x het kort geding gewonnen...amerikanen zijn goed in het "kapot procederen" en dat is er nu gaande.

Tijdens transport kan er wat gebeurd zijn maar zo ook in die maand dat het paard in amerika verbleef, als dit een verborgen gebrek zou zijn wat duidelijk al bestond voor de aankoop dan zou Reesink direct geen poot hebben om op te staan.

Ik zet in op Reesink en zijn advocaat Haha!

Extravaganza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 22:47

Spielberg procedeert Reessink gewoon tot ie blut is. Vrij makkelijk!!

Als Reesink slim was geweest had hij gelijk geruild en een ander fijn paard gestuurd en had hij waarschijnlijk een goede klant aan Spielberg overgehouden.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 23:23

Extravaganza schreef:
Als Reesink slim was geweest had hij gelijk geruild en een ander fijn paard gestuurd en had hij waarschijnlijk een goede klant aan Spielberg overgehouden.

Maar heeft hij die kans gekregen? Is hij niet zo pats-boem aangeklaagd?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 23:25

Wie o wie kan me vertellen wat dat paard nou eigenlijk mankeerde...? Ik las net in een eerder artikel dat hij nadat hij nieuwe hoefijzers had gekregen niet meer kreupel was..?

Extravaganza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 23:33

Kendra schreef:
Extravaganza schreef:

Ik mag toch wel hopen dat hij het kleine beetje kwaliteit in zijn verkoopproces heeft dat hij zoiets kan afdwingen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 23:48

Hoe kun je zoiets afdwingen?

En Reesink gaat toch geen paard terugnemen dat ergens anders iets heeft opgelopen? (Als we er even vanuit gaan dat dat klopt) Achteraf gezien was het misschien wel verstandiger geweest, maarja...

Gelukkig werd het allemaal wel goed in perspectief geplaatst door Boulevard, want ik hield mijn hart vast toen het item begon.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 23:49

hyppolyte schreef:
Nou die miljoenenclaim zit er wel in hoor na 8 rechtszaken, dat soort kosten kunnen flink oplopen en bovendien wordt de goede naam te brabbel gegooid, zou daar ook niet blij van worden.

Maar als de Reesinks in het gelijk worden gesteld kunnen ze die kosten gewoon verhalen op Spielberg dus is dat geen probleem, het is meer het gezeur, de rompslomp, tijd en moeite die erin zit plus dat ze zo niet best bekend komen te staan ondanks dat het niet waar blijkt te zijn.

Maar wat heeft het paard nu precies dan? Ze hebben het wel over verborgen gebreken maar ik neem toch aan dat hij gekeurd is en van boven tot onder op de foto staat voor hij naar amerika ging, dan kan er van verborgen gebreken toch geen sprake zijn.
Extravaganza schreef:
Kendra schreef:

Ik mag toch wel hopen dat hij het kleine beetje kwaliteit in zijn verkoopproces heeft dat hij zoiets kan afdwingen.

Volgens hem heeft hij die kans dus niet gehad. Toen hij erachter kwam dat het paard blijkbaar niet goed was en is gaan bellen over de toedracht bleek het paard al weer in Nederland te zijn, dan is er ook niet echt sprake netjes omruilen.

Extravaganza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 23:57

Hij heeft die kans wel degelijk gehad, maar net genomen, dat is iets heel anders.

Lindy, verkopen is een vak apart.............en dit soort tegenslagen horen erbij. Daar moet je slim mee omgaan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 00:01

In het stuk van RTL boelevard zegt hij dus dat het paard al terug was in NL op het moment dat hij hoorde dat er iets niet goed was, dat is van Spielberg zijn kant ook niet zo netjes.

En evengoed, paard is gekeurd en helemaal nagekeken, dan neem je hem ook niet zomaar terug als blijkt dat hij kreupel is, kan evengoed van transport zijn of op stal bij Spielberg zijn gebeurd.
Reesink heeft ook genoeg moeite gedaan om dat paard gekeurd te krijgen, te verschepen enz dus logisch dat je hem dan niet meteen terug neemt maar eerst laat onderzoeken.

Als je bij een winkel iets hebt gekocht wat niet goed blijkt te zijn dan dump je dat toch ook niet voor de deur?

Extravaganza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 00:09

Er zijn maar weinig winkels waar je voor 260 duizend euro wat koopt.

Dat Kraak hem aanvalt in dat programma zegt mij meer dan genoeg. Reesink had dit beter moeten oplossen. Tuurlijk krijgt hij die paarden goedgekeurd, hij heeft zijn connecties.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 00:23

Maakt het uit of het paard 1000 of 160 duizend heeft gekost?

Maar als blijkt dat het paard niet goed is had hij in amerika onderzocht moeten worden en niet direkt op het vliegtuig gezet.
Reesink weet hopelijk ook wel beter dan Spielberg op te zadelen met een paard wat chronisch kreupel is oid.
Daarbij, rontgenfoto's valt niet zoveel mee te sjoemelen en als dat wel is gedaan kan die veearts er ook wel mee stoppen, niet meer dan logisch dat het op den duur wel aan het licht zou komen.

Extravaganza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 00:46

anneliesdj schreef:
Maakt het uit of het paard 1000 of 160 duizend heeft gekost?

Maar als blijkt dat het paard niet goed is had hij in amerika onderzocht moeten worden en niet direkt op het vliegtuig gezet.
Reesink weet hopelijk ook wel beter dan Spielberg op te zadelen met een paard wat chronisch kreupel is oid.
Daarbij, rontgenfoto's valt niet zoveel mee te sjoemelen en als dat wel is gedaan kan die veearts er ook wel mee stoppen, niet meer dan logisch dat het op den duur wel aan het licht zou komen.

Welkom in de wereld van de handel Knipoog

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 06:18

Eén ding is zeker; Ik verkoop nooit een paard aan de spielbergs Haha! Haha! (hihi, what a suprise Haha! Haha!)