Gewonde na val van paard op strand van Renesse

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Gewonde na val van paard op strand van Renesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 17:52

http://www.omroepzeeland.nl

Een persoon is zaterdagmiddag om 14.45 uur gewond geraakt na een val van een paard op het strand bij Renesse. Dat meldt een woordvoerder van de politie.

De toedracht van het ongeval is nog niet bekend. Het ongeval gebeurde ter hoogte van strandpaviljoen Zuid Zuid West. De situatie lijkt zeer ernstig en daarom is de traumahelikopter uit Rotterdam opgeroepen.

Ook het ambulancepersoneel en de brandweer waren bij het ongeval aanwezig. Hoe het met paard en ruiter gaat is op dit moment nog niet bekend.

Thats_Me

Re: Gewonde na val van paard op strand van Renesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:55

Helaas horen dit soort dingen ook bij paardrijden. Hopelijk valt het allemaal mee met ruiter en paard.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:56

Dit is weer het zoveelste geval wat aantoont dat te paard naar het strand niet zomaar iets is wat je even doet, de risico's zijn dubbel zo hoog. Zelfs nog hoger als het bv. gaat over een onervaren paard/ ruiter of een combi hiervan.
Hopelijk valt de hele situatie mee..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:57

Het paard is dus samen met de ruiter gevallen zoals ik het lees??
Hoop dat ze er goed vanaf komen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:59

Lara_Silver schreef:
Dit is weer het zoveelste geval wat aantoont dat te paard naar het strand niet zomaar iets is wat je even doet, de risico's zijn dubbel zo hoog. Zelfs nog hoger als het bv. gaat over een onervaren paard/ ruiter of een combi hiervan.

Eens moet de eerste keer zijn, een paard wordt niet 'strandmak' geboren.

En in het bericht staat niet of ruiter en paard gezelschap/begeleiding bij zich hadden. Speculaties nog maar even achterwege laten lijkt me. Lachen

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:15

ik hoop dat het goed gaat met ruiter/amazone, ik ben heel benieuwd wie het is. Hopelijk geen bekende...

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:16

Karin schreef:
Lara_Silver schreef:

En in het bericht staat niet of ruiter en paard gezelschap/begeleiding bij zich hadden. Speculaties nog maar even achterwege laten lijkt me. Lachen

inderdaad eens moet de 1e keer zijn.

maar ja nu eerst maar even de enst van deze val afwachten.
hopen dat het paard en ruiter het snel goed maken.

gr

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:16

Oei hier schrik ik even van, ik ben vandaag toevallig met mijn pony precies op dat strand geweest. Alleen zijn wij rond 2 uur al weer vertrokken.
Er waren veel vliegers en het was best druk. Gelukkig heeft mijn pony geen gekke dingen gedaan en was braaf!

Hopelijk gaat loopt het goed af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:12

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:16

Lara_Silver schreef:

En elke keer weer komt hetzelfde naar voren........a. je weet de toedracht niet en b. misschien is het wel een ruiter en paard met de meeste ervaring van ons allemaal.

Ik hoop dat het met ruiter en paard goed gaat. Beterschap!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:17

ik heb daar gewerkt, en ik heb ook strandritten gedaan met toeristen. er is toendertijd 2 x een paard tijdens een rit dood neergevallen, mijn paard waar ik op reed viel tijdens een galop op zn knie-en. en dat er geen toerist nog dood is gegaan, is een wonder!!
geen speculaties, ik heb t 7 maanden meegemaakt......

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:20

Karin schreef:
Lara_Silver schreef:

Mijn zin was zeker geen speculatie echter een uitspraak die gewoon in het algemeen geldt. Als jullie niet weten hoe deze zin bedoeld is vraag dit dan en ga geen speculaties over mijn uitspraak maken. Knipoog

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:27

Sterkte , paard en mens. !

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:47

Lara_Silver schreef:

En in het bericht staat niet of ruiter en paard gezelschap/begeleiding bij zich hadden. Speculaties nog maar even achterwege laten lijkt me. Lachen[/quote]

Mijn zin was zeker geen speculatie echter een uitspraak die gewoon in het algemeen geldt. Als jullie niet weten hoe deze zin bedoeld is vraag dit dan en ga geen speculaties over mijn uitspraak maken. Knipoog[/quote]

Wellicht volgende x het woord "aantoont" dan niet gebruiken......
Waarom ik er zo tegen ben is dat dit (en andere gevallen) misschien ook wel om een bokker gaat. Als de toedracht heel anders is, lijkt het me niet prettig (zachts gezegd) om dit te lezen als slachtoffer zijnde......

Nu weer on topic......

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:52

quintusgl schreef:
Wellicht volgende x het woord "aantoont" dan niet gebruiken......
Waarom ik er zo tegen ben is dat dit (en andere gevallen) misschien ook wel om een bokker gaat. Als de toedracht heel anders is, lijkt het me niet prettig (zachts gezegd) om dit te lezen als slachtoffer zijnde......

Nu weer on topic......

Oh dus omdat het om een bokker zou kunnen gaan moet opeens niemand meer nadenken voordat hij/zij te paard naar het strand gaat? Klinkklare onzin!
Is mijn post dan zo moeilijk te begrijpen? Er staat: naar het strand gaan is niet zo maar iets wat je moet doen zonder er goed bij na te denken, en als je zelf onervaren bent en/of je paard kan dit de risico's dat het strand met zich mee brengt (frisse paarden door wind, honden, vliegers etc.) nog eens vergroten! Zo, uitgelegd, begrijpen jullie het nu mischien wel?

edit: even quotes gerepareerd.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:04

Ik zou niet weten waarom ik zou moeten vragen hoe jij je uitspraak bedoelt. Lijkt me duidelijk genoeg. Jij bent degene die meteen met aannames begint te smijten terwijl er geen achtergronden bekend zijn.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:08

Karin schreef:
Ik zou niet weten waarom ik zou moeten vragen hoe jij je uitspraak bedoelt. Lijkt me duidelijk genoeg. Jij bent degene die meteen met aannames begint te smijten terwijl er geen achtergronden bekend zijn.

Lees jij dan aannames in mijn post, ik toch niet hoor, ik zie dezelfde onduidelijke beginpost als jij. Ik wacht liever op meer informatie, lekker lullig om dan van aannames 'beschuldigt' te worden, terwijl de helft van de mensen die beschuldigen niet eens verder lezen dan die ene post, terwijl er nog een andere achteraan komt met uitleg, voor diezelfde mensen. Knipoog

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:23

spicegirl schreef:
ik heb daar gewerkt, en ik heb ook strandritten gedaan met toeristen. er is toendertijd 2 x een paard tijdens een rit dood neergevallen, mijn paard waar ik op reed viel tijdens een galop op zn knie-en. en dat er geen toerist nog dood is gegaan, is een wonder!!
geen speculaties, ik heb t 7 maanden meegemaakt......

Hoe bedoel je speculaties... toch wel, je gaat er van uit dat het van een paard van Grol is, weet je eigenlijk wel hoeveel toeristen er nu op de manege staan, het stikt er van de Duitsers en Belgen met éigen paarden, wie zegt dat het niet een van hun is. Die gaan echt niet met een groep mee hoor, die gaan lekker op hunzelf. Vaak met paarden die of weinig of nog nooit het strand hebben gezien.
Enne, ik rij al járen op de manege daar, en heb er ons paard ook al járen staan, ik ken geen paarden van hem die daar dood neer gevallen zijn, dus ik hoop dat je een andere manege bedoeld ( ja, er zijn er meerdere in Renesse )

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:24

Dat klinkt niet best!
Ik hoop dat het nog goed af gaat lopen!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:38

Wat vreselijk vervelend voor paard en ruiter! Ik hoop dat ruiter en paard geen blijvende schade over zal houden en dat verdere speculaties over 'het hoe wat' en loze beschuldigingen verder achterwege zullen blijven. Daar hebben het paard en de ruiter niets aan (wij ook niet).

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:36

Bokt op zijn best zie ik alweer!!!! Jeetjemina zeg!!

Ik hoop dat paard en ruiter niet ernstig gewond zijn.
O ja, ook even speculeren: misschien is het wel door een vliegeraar gekomen, dat is daar op het strand nl de grootste dreiging.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:44

@yavanna; jij trekt erg overhaaste conclusies. ik heb de naam grol niet genoemd!!!wie de schoen past, trekke hem aan.en als jij er niet van weet, betekend niet dat het niet gebeurd is!!ik was er nl. zelf bij....

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 23:09

Het kan iedereen gebeuren, het is maar te hopen dat het goed afloopt voor ruiter en paard.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 23:18

het kan idd iedereen en altijd gebeuren.helaas had t ook vaak wel voorkomen kunnen worden, dat is t spijtige...
ik zeg UITERAARD!! niet!! dat dat hier het geval was...........

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 23:44

Lara_Silver schreef:

Ach ja, een ongeluk zit nou eenmaal in een klein hoekje, je kunt ook in bos of bak van je paard knallen. De meeste paarden in renesse zijn strand meer gewend dan bos. Dus misschien was het een vlieger of whatever

Akelig dit zeg, klinkt alsof de ruiter nek of rug heeft gebroken. Ik hoop ontzettend dat het niks ernstigs is.
Over een week race ik ook weer met mijn knol over datzelfde strand.. En er zijn met deze lekkere wind enorm veel vliegers, die in deze tijd van het jaar overal op het strand mogen komen ipv 500 meter vanaf de zit/lig plekken in de zomer.