Jos Verlooy wint Longines Grand Prix tijdens 70ste CHIO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14043
Geregistreerd: 20-04-16

Jos Verlooy wint Longines Grand Prix tijdens 70ste CHIO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 23:02

*chio
Springen


Na een bloedstollende barrage schreef Jos Verlooy (BEL) met de 13-jarige hengst Caracas voor het eerst in de 70 jarige historie van het CHIO Rotterdam een overwinning in de Longines Grand Prix voor België op zijn naam. Regerend Europees kampioen en winnaar van de Longines Grand Prix van het afgelopen jaar, Peder Fredericson (ZWE) werd tweede met H&M Christian K en de Zwitserse Janika Sprunger werd derde met Bacardi VDL. De beste Nederlander was Lisa Nooren met VDL Groep Sabech d'Ha op een negende plaats.

Afbeelding
Jos Verlooy en Caracas. Foto door aniek1985

Van de vijftig combinaties die van start gingen bleven er elf foutloos in het parcours van parcoursbouwer Alan Wade en mochten door naar de barrage. Vijf combinaties kregen minimale tijdsoverschrijding, waardoor ze net buiten de barrage bleven. Onder die vijf helaas ook de Nederlanders Michel Hendrix, Willem Greve en Gerco Schröder.

Hindernis drie, een steilsprong was vanavond de scherprechter in de barrage, waar slechts vier combinaties alle balken in de lepels wisten te laten. Jos Verlooy volgde in de barrage het advies van zijn trainer, Harrie Smolders, en dat pakte goed uit. Na de rit van Verlooy met Caracas deden vijf combinaties een poging om zijn snelle foutloze rit te evenaren, echter zonder succes.

KNHS Talententeamlid Lisa Nooren reed al op veel grote wedstrijden overal ter wereld, maar nog niet eerder in Rotterdam. Na afloop vertelt de pas 21-jarige amazone, "Ik kwam als jong meisje al met mijn vader in Rotterdam, het was voor mij een droom om hier te mogen rijden. Ik moest al vroeg in de barrage en kreeg op de tweede hindernis een fout, daarna had ik misschien zo hier en daar nog wat sneller gekund, maar ik ben heel tevreden."

Afbeelding
Lisa Nooren en VDL Groep Sabech d'Ha. Foto door aniek1985

Complimenten voor parcoursbouwer Alan Wade, die samen met Louis Konickx een pittig maar eerlijk parcours had gebouwd voor deze wedstrijd. Alan Wade zal ook tijdens de wereldruiterspelen in Tryon (USA) verantwoordelijk zijn voor de parcoursbouw.

Bekijk de Longines Grand Prix hieronder terug.


bekijk hier de uitslag.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Jos Verlooy wint Longines Grand Prix tijdens 70ste CHIO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 23:18

Lisa netjes gereden, wel groot verschil met top drie