Doorgeefstokje van de maand juni: Arabesk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32787
Geregistreerd: 31-12-10

Doorgeefstokje van de maand juni: Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 18:34

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding

Karl66 gaf deze maand het stokje door aan bokker Arabesk. Zij mag deze maand antwoord geven op de 10 vragen en uiteraard het stokje weer doorgeven. Al benieuwd wat haar eerste bericht op bokt was en aan wie zij weer het stokje doorgeeft? Neem dan een kijkje in dit interview.

1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
In 2004 meldde ik me aan, ik denk omdat mijn stalgenoten ook op bokt zaten.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
"Één van mijn vroegere verzorgpaarden hoestte ook zo. Later bleek dat ze chronisch dampig was. De aanleg hiervoor is denk ik erfelijk omdat haar moeder het ook al had. Uiteindelijk is ze afgemaakt, want ze had het té benauwd. Ze moeten dan steeds kracht zetten om uit te kunnen ademen omdat hun longblaasjes als een ventiel werken.
Geef een hoestend paard een tijdje natgemaakt hooi, goed doordrenkt en kruiden tegen het hoesten (vinden ze erg lekker) en zet hem of haar zoveel mogelijk buiten. En op stal een tijdje op zaagsel."

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
10, zet je paard in een stand, dan maakt hij geen troep van zijn box. Is je paard lastig buiten? Doe een bitstukje om met een touwtje naar de singel.

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Laten we zeggen dat beweging & hoefverzorging mijn favoriete hoekje is :+

5. Wat betekent http://Bokt.nl voor jou?
Gezelligheid en discussies op niveau en met respect. Iets dat op Facebook helaas ver te zoeken is. Doordat bokt een team van mods heeft wordt er op tijd ingegrepen en worden rellen eerlijk afgehandeld. En bokt is een groot archief! Alles is altijd gewoon overzichtelijk terug te vinden (op FB niet).

Via bokt ben ik ook mijn huidige partner tegengekomen. 8-) Een Assepoester sprookje, hij liet zijn cap slingeren en ik vond hem. Met een nihile omschrijving was er een bokker die op het idee kwam om reindu te mailen en inderdaad hij was zijn cap kwijt. Deze prins op het paard had niet één paard, maar vijf paarden!

[PP] wie was er vanmiddag bij Johanna's hof met oudere trailer


6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Volgens mij had ik vroeger mijn hele kamer vol paardenposters hangen (uit de Penny), had alle Bianca boekjes gelezen en we knoopten halsters van touwtjes en reden illegaal op shetjes in een wei op het dorp.

Afbeelding


7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Het zou fijn zijn als er meer uren in een etmaal zaten, verder is alles prima :-)

8. Aan de ene kant ben je een natuurwetenschapper en tegelijkertijd zit als het om paarden gaat aan de alternatieve kant. Hoe zie jij de relatie tussen die twee kanten van jezelf?
Ik hak net zo graag op hoefijzers als op homeopathie, misschien verrassend voor de mensen die mij niet heel goed kennen. Ik denk dat kwakzalverij afzagen zelfs een nog net iets grotere hobby is van me, dan zeuren over hoefijzers. Toen ik met natuurlijk bekappen in aanraking kwam, gingen mijn nekharen rechtovereind staan van het woordje 'natuurlijk'.
Ik sta altijd open voor nieuwe inzichten, maar pas wanneer deze duidelijk onderbouwd en of bewezen zijn. Natuurlijk bekappen past wél hierbij, omdat deze wijze van bekappen gebaseerd is op de anatomie van de hoef en het optimaal functioneren. Er is niets alternatiefs of zweverigs aan, anders was ik als chemisch ingenieur en docent natuurkunde nooit overtuigd geraakt.

Verder ben ik lid van de vereniging tegen kwakzalverij en heb ik een abonnement op Skepsis :D

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Kuggur

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Hoe ben je op IJsland terecht gekomen?

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:40

Leuk stukje +:)+

tita

Berichten: 19755
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Doorgeefstokje van de maand juni: Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:53

Zo lijk je best heel aardig :D

Ik vind grappig dat je het over discussiëren hebt want ik kan me diverse topics herinneren waarbij je geen discussie voert maar zorgt voor de toon die muziek maakt.

Ging altijd over type stalling en 24/7 stal of op de weide

Janneke2

Berichten: 22809
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Doorgeefstokje van de maand juni: Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:56

Gezelligheid en niveau en respect - hameren op hoefijzers prima, maar bij hakken op homeopathie wordt het wel wat krom...

Palmera

Berichten: 9467
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Doorgeefstokje van de maand juni: Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:24

Leuk stukje, recht door zee, dat ontbreekt er nog weleens aan op bokt. ;)

pien_2010

Berichten: 43528
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:44

Janneke2 schreef:
Gezelligheid en niveau en respect - hameren op hoefijzers prima, maar bij hakken op homeopathie wordt hety wel wat krom...


Hier moet ik zo om lachen want ik dacht precies hetzelfde. Laat iedereen in zijn of haar waarde.
Wij redden het hier al jaren met fytotherapie en homeopathie en onze dierenarts hier die daar weinig mee heeft, weet wel dat als ik bel hij moet komen en dat doet hij ook. Teveel hebben we hier alternatief opgelost en met name Hercule had al 6 jaar geleden onder de groene zode gelegen als hij na een fout van een andere dierenarts niet gered was door onze natuurgeneeskundige met de juiste diagnose en juiste fyto medicatie met een beetje homeopathie erbij.
Leuk stukje verder. Respect in de discussie is niet alleen belangrijk maar doordat je openstaat voor andere meningen roest je zelf niet vast en blijf je leren en dus jong.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:46

Leuk om eens te lezen. Ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar kuggur.

Koper

Berichten: 30308
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:49

Janneke2 schreef:
Gezelligheid en niveau en respect - hameren op hoefijzers prima, maar bij hakken op homeopathie wordt het wel wat krom...

Terwijl toch juist die hoefijzers krom gehamerd moeten worden.

Is het antwoord wat we volgende maand op de nu gestelde vraag in punt 10 mogen verwachten niet gewoon: "per vliegtuig"?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:53

Hoe kom je in het vorige interview van Karl66?

Nayomie
Berichten: 32787
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 19:54


troi
Berichten: 17022
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Doorgeefstokje van de maand juni: Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:32

Leuk stuk arabesk!

Hier ook een ernstige fan van de skepsis :D

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:36

Koper schreef:
Is het antwoord wat we volgende maand op de nu gestelde vraag in punt 10 mogen verwachten niet gewoon: "per vliegtuig"?
Of met de boot :))

Koper

Berichten: 30308
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:47

Woont 'ie er al zó lang?

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:58

Koper schreef:
Woont 'ie er al zó lang?

Dat zou nog eens een goede vraag zijn aan Kuggur!

Getup

Berichten: 8307
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Doorgeefstokje van de maand juni: Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:55

Wederom leuk om te lezen!

Karl66

Berichten: 29758
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Doorgeefstokje van de maand juni: Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:19

He leuk, het stukje staat er al. En Kuggur is natuurlijk gewoon een bikkel, die is gaan zwemmen...

MarliesV

Berichten: 15219
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Doorgeefstokje van de maand juni: Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:38

Heerlijk stuk, ook ik ben trouwens erg benieuw naar Kugger! Leuk gekozen.

Utixo

Berichten: 6599
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Doorgeefstokje van de maand juni: Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:38

Ik ben vooral benieuwd of Rein ooit zijn cap heeft teruggevonden na de 2e keer...

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:44

Ik vind het een leuk stukje. Ik had Arabesk ook in het hoekje alternatief geplaatst en slechts kortgeleden er achtergekomen dat dat niet zo is.

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Doorgeefstokje van de maand juni: Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:12

Weer zo leuk om te lezen, vorige van Karl btw ook al. Grappig ook, dat het doorgeefstukje telkens aan mensen uit redelijk verschillende hoeken wordt doorgegeven :)

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:00

"Gezelligheid en discussies op niveau en met respect. Iets dat op Facebook helaas ver te zoeken is." grappig deze opmerking, vlgs mij heb ik op FB ook wel'ns zo'n uitlating over bokt gelezen van ... jou ;) maar dat was vlgs mij voor de oorlog over de PN-pagina waardoor uiteindelijk DoP en PN en Natuurlijk Bekappen en nog een boel kleine afsplitsingen zijn ontstaan. Deze vind ik ook leuk " zet je paard in een stand, dan maakt hij geen troep van zijn box." ik heb vroeger geleerd dat je je paard vooral op stal moet houden, zodat ie zin heeft om te lopen of te werken als ie een keer naar buiten mag :D

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:23

Tja...vakvrouw.Op veel punten.Nee natuurlijk niet altijd eens maar dat mag.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:25

sunny43 schreef:
"Gezelligheid en discussies op niveau en met respect. Iets dat op Facebook helaas ver te zoeken is." grappig deze opmerking, vlgs mij heb ik op FB ook wel'ns zo'n uitlating over bokt gelezen van ... jou ;) maar dat was vlgs mij voor de oorlog over de PN-pagina waardoor uiteindelijk DoP en PN en Natuurlijk Bekappen en nog een boel kleine afsplitsingen zijn ontstaan.


Ik heb toen alleen aangegeven dat traditionele fora, zoals bokt, teruglopen in aantal posts en dat een heleboel discussies verplaatst zijn naar FB. Het wilde westen zeg maar :+

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:26

Utixo schreef:
Ik ben vooral benieuwd of Rein ooit zijn cap heeft teruggevonden na de 2e keer...


Nee, dus die is gewoon echt kwijt, je kunt niet altijd prijs hebben :')

Later is er nog een cap kapot gegaan door een val, dus ze zijn hier verbruiksvoorwerp :+

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Doorgeefstokje van de maand juni: Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:32

Leuk stukje arabesk!