[Foto] De zondag van Indoor Brabant - The Dutch Masters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14043
Geregistreerd: 20-04-16

[Foto] De zondag van Indoor Brabant - The Dutch Masters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 15:15

*bokt
Springen
Door bokker Tezzy

Als vervolg op [VN] [FOTO]De donderdag van Indoor Brabant - The Dutch Masters, [VN] [FOTO] De vrijdag van Indoor Brabant - The Dutch Masters en [VN] [Foto] De zaterdag van Indoor Brabant - The Dutch Masters maakte Bokker Tezzy ook op de zondag van Indoor Brabant een fotoserie.


De laatste dag alweer!
Na een vlotte inpak sessie in het hotel is het tijd om daar uit te checken. Een kort ritje naar de Brabanthallen en ik was perfect op tijd om te genieten van wat nationaal spring plezier.

Nog snel een lunch naar binnen werken en de start van de een na laatste rubriek kwam dichterbij.
De rubriek met de Joker, een soort barrage met fun factor. Elke hindernis is zijn nummer in punten waard, als de hindernis correct gesprongen wordt dan krijg je dus de punten met als laatste hindernis de keuze of je voor hindernis 10 gaat (10 punten) of de Joker die 20 punten waard is. De joker is echt een flinke stijlsprong en als de balk valt dan verlies je 20 punten.
Zodra er iemand foutloos is en voor de joker is gegaan staat het punten aantal op 65 en draait het om de snelste tijd.

Zoals ik al zei, een barrage met fun factor!

Afbeelding
Marcus Ehning met Funky Fred.

Afbeelding
Julien Epaillard met Quatrin de la Roque LM.

Afbeelding
Leopold van Asten met VDL Groep Beauty reden foutloos in 49.52 seconden wat goed was voor een 3e plaats.

Afbeelding
Winnaar van de rubriek was Gerco Schröder met Glock’s Debalia zij reden foutloos in 45.59 seconden.

Daarna was het tijd voor de rubriek der rubrieken. De Rolex Grand Prix die sinds dit jaar onderdeel is van de Rolex Grand Slam of Show Jumping, je weet wel die gigantische geldprijs als je er meerdere op rij wint. De enige die de Grand Slam ooit op zijn naam schreef was Scott Brash in 2015.

Afbeelding
Scott Brash nu met Ursula XII.

Helaas kon de laatste winnaar (CHI Geneva ’17) Kent Farrington er niet bij zijn vanwege een blessure.

Met een sterk parcours en een sterk deelnemersveld bleven er 13 deelnemers over die de barrage mochten rijden. En er werd gejaagd op de tijd!

In rit 4 kwam Philipp Weishaupt aan start met LB Convall hij won in 2016 in Aachen en in 2017 in Spruce Meadows waardoor hij kans maakte op een major (geldbonus vanwege eerdere winst in 2017), maar hij maakte helaas 2 fouten in de barrage en eindigde uiteindelijk op de 12e plaats.
Afbeelding

De 8ste rit was voor Marcus Ehning die super snel was (37.80) en foutloos bleef, hij kwam daarmee op een voorlopige eerste plaats. De spanning was om te snijden!

Afbeelding
Marcus Ehning met Cornado NRW.

Nog 5 rijders te gaan, Harrie Smolders reed net niet snel genoeg en kwam met Emerald op een voorlopig 2e plek terecht met 37.89.
Afbeelding

De super spanning kwam bij de laatste twee rijders. Maikel van der Vleuten reed met IDI Utopia een keurige foutloze rit maar leek vooraf besloten te hebben een nette ronde te willen rijden en kwam daardoor op een 6e plaats terecht.

Afbeelding

De laatste start was voor Niels Bruynzeels, de ruiter die voor België uitkomt met de merrie Gancia de Muze. En wauw, wat een rit was dat! Op het puntje van je stoel en kippenvel als ik er aan terug denk.

Afbeelding

Maar hij flikte het! in 37.10 seconden kwam hij na een foutloze rit door de finishlijn en niet alleen het publiek was niet te houden, ook Niels reed, volkomen terecht natuurlijk, trots door de baan!

Niet alleen zal hij de boeken in gaan als eerste winnaar van de Rolex Grand Prix tijdens The Dutch Masters, maar hij heeft zijn route nu ook bijgesteld richting CHIO Aachen!

Afbeelding

Wat een jaar wat een jaar. Bij thuis komst was ik helemaal gebroken, maar blij! Met maar 800 foto’s in totaal in plaats van de 3500 die ik vorig jaar in 3 dagen heb geschoten. De laptop was gelukkig te repareren en daarmee kan ik vandaag Indoor Brabant - The Dutch Masters weer afsluiten.

Afbeelding
Nogmaals Niels Bruynzeels.

Klein bedankje voor mijn vriendelijke collega’s bij de pers en een bedankje naar Bokt dat ik toch zomaar weer uitgebreid verslag mocht doen.

Ik kan niks anders zeggen dan, tot volgend jaar (14 t/m 17 maart)!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: [Foto] De zondag van Indoor Brabant - The Dutch Masters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:44

Bedankt dat je verslag wilde doen en zoveel mooie foto's hebt gemaakt! Hopelijk ben je er volgend jaar weer bij :)

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [Foto] De zondag van Indoor Brabant - The Dutch Masters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:43

Graag gedaan :) En als het aan mij ligt zeker volgend maar weer!