[Foto] De zaterdag van Indoor Brabant - The Dutch Masters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

[Foto] De zaterdag van Indoor Brabant - The Dutch Masters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 18:55

*Bokt.nl
Dressuur, Springen
Door Bokker Tezzy


Als vervolg op [VN] [FOTO]De donderdag van Indoor Brabant - The Dutch Masters en [VN] [FOTO] De vrijdag van Indoor Brabant - The Dutch Masters maakte Bokker Tezzy ook op de zaterdag van Indoor Brabant een fotoserie.

Het is zaterdag, ik wordt echt te brak wakker en besluit om me toch nog 1 keer om te draaien in de hoop dat mijn hoofdpijn wegtrekt. Helaas mis ik hierdoor wel de Inter1 kür.

Gelukkig vergeet ik dit snel wanneer ik de eerste starts van de U25 kür heb beleeft. Wat een leuke küren en toffe combinaties!

Aan start verschenen voor Nederland Yoeki Bos, Jeroen Hamelink, Geert Hofland, Carlijn Huberts, Maxime van der Vlist en Jeanine Nieuwenhuis. Waarvan de laatste de rubriek ook heeft gewonnen.
Een mooi Nederlands podium met Jeanine Nieuwenhuis en TC Athene, Maxime van der Vlist en Bailey en Geert Hofland met zijn Oswin.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna werd het tijd voor de senioren, tevens het laatste dressuur onderdeel op The Dutch Masters.
Vol twijfel of ik zou gaan voor volop genieten (dat betekend dus geen foto’s) of toch een stukje vastleggen, besloot ik toch te gaan voor genieten maar ik kon het niet laten hier en daar wat close-up’s te pakken.
Een mooie eerste plaats werd behaald door Isabell Werth die in haar laatste lijn het publiek volop aan het meeklappen kreeg. Tweede werd Edward Gal en derde Madeleine Witte-Vrees.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding


Mijn favoriete spring onderdeel op de zaterdag is natuurlijk de bekende Indoor Derby! Waarbij de ruiters een parcours afleggen in de hoofdring, middels een sprong over een muur de piste verlaten en vervolgens door de gang moeten en in de paddock twee hindernissen springen en weer terug racen om de muur vanaf de andere zijde te springen en nog een deel parcours te moeten springen.
Prachtige race en mooie sport!
Dit jaar stond er ook een hindernis in de gang waardoor het extra spannend werd.


Afbeelding
‘Onze’ Bianca reed ook mee met haar knappe Dha Dha

Uit eindelijk wist de top 4 foutloos te blijven en reed Emanuele Gaudiano, net als vorig jaar, weer naar de eerste plaats!

Van vier naar 1

Afbeelding
Christian Ahlmann met Casuality Z

Afbeelding
Douglas Lindelöw met Volstrups Cody

Afbeelding
Peder Fredricson met H&M Carat Desire

Afbeelding
Emanuele Gaudiano met Carlotta 232

Na dit spring geweld werd het nog spannender! De Audi prijs, tevens de laatste kwalificatie voor de Rolex Grand Prix van morgen.

Afbeelding
Michael Greeve met Turbo Z

Afbeelding
Philipp Weishaupt met Che Fantastica

Er bleven uiteindelijk maar twee combinaties dubbel foutloos, beide van Nederlandse bodem.
Johnny Pals werd met Chat Botte Du Ruisseau Z tweede
Afbeelding

En brabander Maikel van der Vleuten werd met Arera C eerste
Afbeelding


Dat was de afsluiter van de zaterdag, morgen de laatste dag met de Nieuwe Rolex Grand Prix als onderdeel van de Rolex Grand Slam!

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:27

Wat een mooie foto's!
Die laatste vind ik echt prachtig, je ziet de volledige concentratie van ruiter en paard van heel dichtbij.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:39

ja mooi hoor!

Sweetgirl1
Berichten: 4549
Geregistreerd: 17-10-07

Re: [Foto] De zaterdag van Indoor Brabant - The Dutch Masters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:42

Maikel van der vleuten kijkt vaak zo haha.
Soms ook tong naar buiten heb het keer gezien.

Enorme mooie fotos

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [Foto] De zaterdag van Indoor Brabant - The Dutch Masters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:10