KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:06

fransje23 schreef:
Veel mensen zitten met de gedragscode van de knhs. Daardoor wordt de mondgesnoerd..


Ach das nog waar ook de juryleden moesten dat ook nog doen en werden zo stro mannetjes.

Vrijheid van meningsuiting belemmeren want de gevolgen zijn persoon X mag geen clinic meer geven (wordt niet meer gevraagd). Terwijl persoon X tig keer wordt gevraagd.

Objectieve bond :-(

Roodvos

Berichten: 6661
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:41

fransje23 schreef:
Veel mensen zitten met de gedragscode van de knhs. Daardoor wordt de mondgesnoerd..
Nee, nee, dat begrijp je niet goed. Ondertekenen van de gedragscode betekent dat je voor faire sport bent :j . Ja, echt waar, lees dit maar:
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... noerd.html

En iedereen die niet getekend heeft is door de KNHS heel fair geschorst :j .
[sarcasme uit]

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:42

On the upside... wanneer ze lang genoeg daarmee doorgaan tekenen ze hun eigen doodvonnis ook wel.

Misschien is het goed om de petitie te delen met wat iemand hier schreef. Als zo'n ondernemer wordt afgezet, wat voor signaal geeft dat aan potentiële sponsoren? Ik vond dat een redenering die heel erg goed te volgen is en die de ernst van de situatie goed weergeven, zonder de organisatie/bestuur persoonlijk aan te vallen. Daar win je naar mijn idee veel meer mee. Met name begrip.

De meeste leden zijn toch afhankelijk, althans zo zie ik dat voor mezelf wel. Een hobby kost geld en dat heb ik wel over voor het plezier dat de (amateur) sport mij oplevert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:57

palousa_boy schreef:
Paulien ken ik ook al wat jaren en het verbaasde me eigenlijk dat ze een functie aangenomen had bij de knhs maar met het oog op eventuele verbeteringen voor de basissport een goede stap.
Onderschat ook de eventuele gevolgen voor hun thuis niet na zo'n beslissing, ze rijden allemaal onder de vlag van de knhs en niet onverdienstelijk. Al gok ik dat de knhs wel een paar keer goed nadenkt voordat ze daar hun vingers aan gaan branden..


Nou, dat moet echt een heftig besluit geweest zijn...

700 ondertekeningen! https://petities.nl/petitions/wij-wille ... ?locale=nl

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:15

safina schreef:
palousa_boy schreef:
Paulien ken ik ook al wat jaren en het verbaasde me eigenlijk dat ze een functie aangenomen had bij de knhs maar met het oog op eventuele verbeteringen voor de basissport een goede stap.
Onderschat ook de eventuele gevolgen voor hun thuis niet na zo'n beslissing, ze rijden allemaal onder de vlag van de knhs en niet onverdienstelijk. Al gok ik dat de knhs wel een paar keer goed nadenkt voordat ze daar hun vingers aan gaan branden..


Nou, dat moet echt een heftig besluit geweest zijn...

700 ondertekeningen! https://petities.nl/petitions/wij-wille ... ?locale=nl

Dat denk ik ook maar het is toch van de gekke dat je bang zou moeten zijn voor represailles door een stel bobo's van een sportbond, nota bene een sportbond van ons allemaal. Ik krijg steeds meer de indruk dat dit mensen ervan weerhoud om zich hierover te uiten, dat is toch te gek voor woorden, waar hebben we het nu helemaal over?

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:34

Vanaf welk aantal kunnen we een vuist maken naar degenen die zich zo comfi in het pluche hebben genesteld?

Zag al meerdere oproepen op Facebook voorbij komen Dat leden voor zichzelf kunnen opkomen nu.

Anoniem

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:41

Ach, represailles.... Ze zullen echt geen joego met een uzi naar Schipluiden sturen. :o Maar vijanden in de topsportwereld waarin je gezinsleden hun brood verdienen lijkt me niet erg fijn.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 08:46

Het zal niet de eerste noch de laatste woordenwisseling zijn tussen hun en de knhs :+ maar gok idd dat er geen kogels zullen rondvliegen.

Het zou wel heel flauw zijn als ze door dit soort dingen niet meer geselecteerd worden voor het Nederlandse team bijvoorbeeld, of geen wedstrijden meer mogen organiseren om een of andere reden..

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 08:50

Ik wilde al zeggen. Represailles? Het is een sportbond, geen maffia. Ik denk echt niet dat dat iemand ergens van weerhoud om een geluid te laten horen als ze denken dat dat nodig is. Idem voor verenigingen.

Ik kan er eigenlijk geen mening over vormen. Heb weinig op met de KNHS maar kan ook niet zeggen dat ik vind of weer dat er wanbeleid is.
Ik weet te weinig van de plannen van Rens en waarom het stuk gelopen is om er een mening over te hebben. Dát is ook de reden dat ik de petitie niet teken.

Dat ze niet 1,2,3 een andere sponsor in de startblokken hebben staan die voor eenzelfde bedrage mee wil doen als de Rabobank deed vind ik in de afgelopen periode ook echt niet heel verwonderlijk gezien het economische klimaat waar we in zitten/zaten. Bedrijven hielden toch echt een hele periode hun hand op de knip.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:02

Af en toe komt het wel in de buurt van de maffia ;) nee dat is onzin maar vieze spelletjes spelen kunnen ze wel als ze willen echter denk ik dat als ze aan zoiets beginnen ook hun eigen graf graven.

Als vervolgens het grootste deel van de leden etc hun lidmaatschap opzegt dan kunnen ze het boek wel sluiten daar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:11

pol013 schreef:
Ik wilde al zeggen. Represailles? Het is een sportbond, geen maffia. Ik denk echt niet dat dat iemand ergens van weerhoud om een geluid te laten horen als ze denken dat dat nodig is. Idem voor verenigingen.


Nou, reken maar van wel. Want je loopt als vereniging een heleboel geld mis als jij de organisatie van dat belangrijke kampioenschap opeens niet toegewezen krijgt omdat je te kritisch bent geweest....

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:14

Voor represailles heb je echt geen kogels nodig, daar hoef je de desbetreffende personen niets over te leren :)

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:21

pol013 schreef:
Ik wilde al zeggen. Represailles? Het is een sportbond, geen maffia. Ik denk echt niet dat dat iemand ergens van weerhoud om een geluid te laten horen als ze denken dat dat nodig is. Idem voor verenigingen.

Ik kan er eigenlijk geen mening over vormen. Heb weinig op met de KNHS maar kan ook niet zeggen dat ik vind of weer dat er wanbeleid is.
Ik weet te weinig van de plannen van Rens en waarom het stuk gelopen is om er een mening over te hebben. Dát is ook de reden dat ik de petitie niet teken.

Dat ze niet 1,2,3 een andere sponsor in de startblokken hebben staan die voor eenzelfde bedrage mee wil doen als de Rabobank deed vind ik in de afgelopen periode ook echt niet heel verwonderlijk gezien het economische klimaat waar we in zitten/zaten. Bedrijven hielden toch echt een hele periode hun hand op de knip.

Voor onze regiovergadering had ik eerlijk gezegd nog nooit van mw Plandsoen gehoord maar op die vergadering waar ik mijzelf behoorlijk kritisch heb opgesteld werd mij wel heel duidelijk dat we eindelijk een doortastende en vernieuwende directeur hadden gekregen die zeker oog heeft voor wat er onder de leden leeft en daar ook op anticipeert!
Toen ik hoorde dat ze er word uitgewerkt heb ik niet zulke nette woorden gebruikt! Als ik niet op die vergadering was geweest had ik waarschijnlijk net als zoveel leden mijn schouders opgehaald.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:57

Het doet mij sterk denken aan Animal farm van George Orwe.l Some are more equal than others.

KNHS is een overkoepelende vereniging van ca. 1400 verenigingen voor de leden van de leden.
Alleen vergeten sommigen aan de "top" ( en ik noem geen namen) dat alle leden gelijk zijn en dat het belangrijkste doel van de vereniging is om voor "alle" leden de paardensport mogelijk te maken.

Die machtstrijd kost alleen maar veel geld, negatieve energie en imago.
Laat iedereen nu 'gewoon' zijn werk doen en werken aan een goed georganiseerde KnHS voor alle leden.

Getup

Berichten: 8278
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:00

aadburg schreef:
Ik zie net dat Paulien Chardon zelf haar lidmaatschap van het hoofdbestuur heeft opgezegd uit onvrede over het op handen zijnde ontslag van Rens Plandsoen, er zijn dus meer eerlijke mensen met ruggengraat in dit bestuur!



Er zijn er dus nu 2 minder....

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:36

Represailles niet bij de KNHS?
Hallo wordt svp even wakker?!?!?

En hoe zit het dan met de juryleden die de Fair Play brief niet wilde ondertekenen? Hebben zij hun jury licentie behouden?
Vrijheid van meningsuiting?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:45

pol013 schreef:
Ik wilde al zeggen. Represailles? Het is een sportbond, geen maffia. Ik denk echt niet dat dat iemand ergens van weerhoud om een geluid te laten horen als ze denken dat dat nodig is. Idem voor verenigingen.

Ik kan er eigenlijk geen mening over vormen. Heb weinig op met de KNHS maar kan ook niet zeggen dat ik vind of weer dat er wanbeleid is.
Ik weet te weinig van de plannen van Rens en waarom het stuk gelopen is om er een mening over te hebben. Dát is ook de reden dat ik de petitie niet teken.

Dat ze niet 1,2,3 een andere sponsor in de startblokken hebben staan die voor eenzelfde bedrage mee wil doen als de Rabobank deed vind ik in de afgelopen periode ook echt niet heel verwonderlijk gezien het economische klimaat waar we in zitten/zaten. Bedrijven hielden toch echt een hele periode hun hand op de knip.


Dit in combinatie met teruglopende ledenaantallen en inkomsten baart jou geen zorgen in een maatschappij waar de paardensport niet begrepen Wordt?

Ik heb ook geen moeite met de kosten, maar ik wil over tien jaar ook nog graag op wedstrijd kunnen. En daar is een gezonde organisatie voor nodig. Dat het dat niet is blijkt uit de verslagen en berichten van afgelopen jaren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:12

Janine1990 schreef:
Dit in combinatie met teruglopende ledenaantallen en inkomsten baart jou geen zorgen in een maatschappij waar de paardensport niet begrepen Wordt?

Ik heb ook geen moeite met de kosten, maar ik wil over tien jaar ook nog graag op wedstrijd kunnen. En daar is een gezonde organisatie voor nodig. Dat het dat niet is blijkt uit de verslagen en berichten van afgelopen jaren...


Nou, dat dus. In plaats van met een goed plan te komen om de KNHS uit de financiële malaise te helpen en te zorgen dat leden blijven, stuurt het bestuur een directeur naar huis en gaan ze in het bestuur een potje ruzie maken met elkaar. En intussen loopt het ledenaantal steeds verder terug. Stijgen de loonkosten substantieel. En komen ze maar niet uit de rode cijfers. Als een bestuur niet met een fatsoenlijk plan kan komen, dan moeten er nieuwe mensen aan de bak, die dat wél kunnen. En graag nog voordat er geen weg meer terug is en de toko voorgoed naar de knoppen gaat.

Ik wil graag een gezonde bond, die de paardensport in de volle breedte promoot en ondersteunt. Ik denk dat we daar allemaal belang bij hebben.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:34

Inderdaad Safina, en in de wereldtop tellen we ook al niet meer mee. Een top kan alleen gedragen worden door een brede basis!

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 12:05

Janine1990 schreef:
Inderdaad Safina, en in de wereldtop tellen we ook al niet meer mee. Een top kan alleen gedragen worden door een brede basis!


1 vd pijlers is toch de paardensport voor iedereen toegankelijk maken? Daarom worden ook de open dagen, laagdrempeligheid gepromoot etc.

Dat staat in mijn opinie in schril contrast met de vermogende leden van het talenten team. Het overgrote merendeel die al gebeiteld zitten middels kapitaal draagkracht vd ouders. Waarvan een aantal al een stal vol met kwaliteitsvolle paarden (Lisa Nooren bijv. ) hebben staan.

Let wel ik vind ondersteuning best van degene die het ook ECHT kunnen gebruiken. Zoals m.i Estee Gerritsen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 12:25

Als de basis goed Is, hoef je niet zoveel te investeren in de talenten. Slechts in de paarden, en daar zijn wel fondsen voor. Maak een soortgelijk initiatief als het KWPN in Noord Brabant om fokkers en ruiters samen te brengen. Dan kan je heel wat bezuinigen op die talenten. Decentraliseer de trainingen; wordt het ook een stuk laagdrempeliger van.

Wil het vanavond wel even verder uiteen zetten. Maar aan het afbrokkelen van de top is al jaren te zien hoe ver basis en top uit elkaar lopen. Onwijs slecht voor de sport in de breedte! En dat los je niet op door investeren in top.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 12:40


janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 12:42

Girlpower

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:34

Heeft iemand hier toevallig de Paardenkrant met het artikel over deze kwestie?

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:49

fransje23 schreef:
Heeft iemand hier toevallig de Paardenkrant met het artikel over deze kwestie?


Foto? Iemand?