OM eist celstraf voor ontucht door manegehouder Westbroek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14047
Geregistreerd: 20-04-16

OM eist celstraf voor ontucht door manegehouder Westbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 12:04

ad / rtv utrecht
Overige


Een manegehouder in Westbroek heeft vanmorgen anderhalf jaar cel horen eisen voor ontucht met een kind. Hij kreeg een relatie met een meisje van 15 jaar dat bij hem kwam om paard te rijden.

Volgens het Openbaar Ministerie had de verdachte vorig jaar gemeenschap met haar, terwijl ze juist aan zijn zorg was toevertrouwd. De man, die donderdag 41 jaar wordt, zegt dat hij dacht dat het meisje de relatie ook wilde. Hij zag haar niet als een jong meisje, vertelde hij de rechter.

"We waren close en van het een kwam het ander", verklaarde de man vanmorgen voor de rechtbank in Utrecht. Het meisje was gek van paardrijden en deed dat op de manege-fokkerij van de verdachte. De twee hadden een klik, zodanig dat de vader van het slachtoffer de Westbroeker aansprak en vroeg meer afstand te houden. Toch belandden de twee anderhalf jaar geleden op een stille weg op een bedrijfsterrein in Maarssen achter in de geblindeerde bus.

De rechtbank voelde de man aan de tand over de onderlinge verhouding in hun contact. "Voor mij voelde het als gelijkwaardig." De rechtbank hield hem voor dat het slachtoffer de ontucht aanvankelijk geheim wilde houden omdat ze bang was anders niet meer te kunnen rijden en losgerukt te worden van de kring van vriendinnen die daar ook komt. Dat is nu ook het geval. "De gevolgen zijn voor ons beiden zwaar", reageerde de manegehouder. "In één keer klapte alles in. Ik begrijp nu heel goed dat dit niet kon. Ik lig er nog steeds wakker van, vooral voor de andere partij."

De officier van justitie tilde er zwaar aan dat de Westbroeker zijn positie misbruikte. "Het contact werd steeds intiemer en u heeft niet bedacht: nu moet ik stoppen. Het had ook vriendschappelijk kunnen blijven. Uit de feiten komt naar voren dat het allemaal gepland was." De officier voegde eraan toe wel rekening te houden met het feit dat geen geweld is gebruikt en dat de ontucht met kennelijke instemming van het meisje plaatsvond. Zij eiste achttien maanden gevangenisstraf, waarvan twaalf voorwaardelijk, met een proeftijd van twee jaar.

De paardenfokker, die vorige maand voor de derde keer vader werd, heeft inmiddels een behandeling gevolgd en de ouders van andere kinderen die bij hem paardrijden zelf ingelicht over het gebeurde. Zijn advocaat Rolf Jaarsma wees op de initiatieven van zijn cliënt. "Hij heeft zijn lesje wel geleerd. In het dorp is iedereen op de hoogte. Hij is kostwinner van een gezin met een kind van een net een maand. Ik bepleit daarom een geheel voorwaardelijke gevangenisstraf", aldus Jaarsma.

De rechtbank doet uitspraak op 10 oktober
Laatst bijgewerkt door Marjo op 28-09-17 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: blijkt dat de man komt uit Westbroek, niet uit Maarssen.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: OM eist celstraf voor ontucht door manegehouder Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:14

:n :n :n wow en hij heeft gewoon een vrouw en kids waarvan een pasgeboren baby. Ik ben erg benieuwd hoe hij nu nog denkt het bedrijf te kunnen blijven runnen en zijn huwelijk te kunnen redden. Ik zou even niet weten hoe hier netjes op te moeten reageren.... Dus ik ga mijn mond maar houden... :x :x :x

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:57

Om een kind op deze manier zijn of haar toekomst te vernielen, ben je imo een zieke geest die zijn recht van spreken niet had moeten krijgen! 18volledige maanden tegenover de rest van het leven van dat meisje vallen in het niet.
een geheel voorwaarlijke gevangenisstraf?? Die advocaat is niet goed bij zijn appel!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: OM eist celstraf voor ontucht door manegehouder Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:16

Relatie - en dan eindigen op een landweggetje in een geblindeerde bus, terwijl je vrouw thuis zit? Je vraagt je af wat voor beeld die man precies bij een gelijkwaardige relatie heeft :roll:

Anoniem

Re: OM eist celstraf voor ontucht door manegehouder Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:25

En die vrouw is bij hem gebleven en krijgt nog een kind met hem, nadat hij een affaire met een kind had??
okeeeeeeeeee >;)

eshz
Berichten: 189
Geregistreerd: 16-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:36

Het is in Westbroek, niet in Maarssen. En die man heeft geen manege maar een prive stal met wat meiden die de ponys rijden. Ohja, en zn vrouw met kind is 19jr.. :r

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:39

Het is anderhalf jaar geleden en niet bekend gemaakt hoe lang het gebeuren geheim is gebleven.

Daarbij zijn er wel meer mensen die "vreemd" gaan in een relatie (en ook oudere mannen met jongere meiden. Al of niet als slippertje of gewoon als echte relatie) Zeker in de paardenwereld...

Er zijn
ook mensen met open relaties.

In dit geval was het meisje gewoon echt te jong en dat is strafbaar. Het mag gewoon niet. Ook niet als ze het zelf wilde.

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: OM eist celstraf voor ontucht door manegehouder Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:51

Ik ken deze man... mijn oude stal houder... brrrrr

Anoniem

Re: OM eist celstraf voor ontucht door manegehouder Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:53

Wow... meer valt er eigenlijk niet over te zeggen. :o

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:56

Er zitten zoveel smeerlappen in dat paarden gebeuren , zeker waar jonge meisjes bij betrokken zijn :r

Volgens mij kent iedereen wel een manege pension-houder die zijn handen niet kan/kon thuis houden.

Die vent moet maar gewoon zitten, had hij zijn handen maar in zijn broekzakken moeten houden, smeerlap!
Verbaas me er ook altijd over dat ze thuis gewoon vrouw en kinderen hebben en die vrouwen nog blijven ook.

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:57

Ze zijn trouwens pas getrouwd...
Ik ken het meisje ook..
Z'n vrouw is ook pas 19 :') , heel naar dit allemaal..

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:03

Dit komt in de paardenwereld veel voor-meestal oudere mannen die paarden bezitten,met jonge meisjes die graag willen rijden en zelf geen paard kunnen bekostigen.Ik weet niet of dit ook zo'n geval is omdat ik de betrokkenen niet ken.Maar er is kennelijk niets nieuws onder de zon.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:05

Tess met zijn vrouw komt hij dus net weg want daar heeft hij dus ook te vroeg seks mee gehad , als ze 19 jaar is en ook al een kind van hem heeft.
Toch triest dat zo'n iemand niet door familie /vrienden op de vingers getikt wordt.

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:33

Ianrowan2009 schreef:
Om een kind op deze manier zijn of haar toekomst te vernielen, ben je imo een zieke geest die zijn recht van spreken niet had moeten krijgen! 18volledige maanden tegenover de rest van het leven van dat meisje vallen in het niet.
een geheel voorwaarlijke gevangenisstraf?? Die advocaat is niet goed bij zijn appel!


Dat dit niet goed is is duidelijk maar waarom zou de toekomst van dit meisje vernield zijn? Het was een foute machtspositie maar het meisje wilde dit ook. Is hierdoor haar toekomst vernield? Ze is niet tegen haar zin in misbruikt. Het was dom, van beide kanten.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: OM eist celstraf voor ontucht door manegehouder Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:55

Als zijn huidige vrouw 19 is, en al een kind heeft dan heeft hij dit grapje waarschijnlijk al eerder geflikt en is hij ermee weggekomen. Laten we hopen dat hij het niet nog eens doet... maar heb er een hard hoofd in. bah....

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:28

spatter schreef:
Tess met zijn vrouw komt hij dus net weg want daar heeft hij dus ook te vroeg seks mee gehad , als ze 19 jaar is en ook al een kind van hem heeft.
Toch triest dat zo'n iemand niet door familie /vrienden op de vingers getikt wordt.



Erg he..
Dat te bedenken dat ik s'avonds in mn uppie daar liep op stal :r

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 07:16

TessJazz schreef:
spatter schreef:
Tess met zijn vrouw komt hij dus net weg want daar heeft hij dus ook te vroeg seks mee gehad , als ze 19 jaar is en ook al een kind van hem heeft.
Toch triest dat zo'n iemand niet door familie /vrienden op de vingers getikt wordt.



Erg he..
Dat te bedenken dat ik s'avonds in mn uppie daar liep op stal :r


Maar zo te horen viel hij je niet aan en duwde je niet in een hoekje om zich te vergrijpen aan je he?
Het was niet gedwongen nogmaals.
Anders krijg je een heel ander beeld van zo'n man. Ik keur het absoluut niet goed en blijkbaar heeft hij bijzondere seksuele voorkeuren maar het is niet tegen iemands zin gegaan, er is geen dwang bijgekomen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 07:44

Nouja het kind is 15. Wie weet was ze doodsbang en durfde ze geen nee te zeggen?

Wat een mensen lopen er toch rond :r

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: OM eist celstraf voor ontucht door manegehouder Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 07:53

Hm, ik lees nergens dat er sprake was van dwang. Wij hier hebben bedacht dat sex (maar zo expliciet staat het er niet eens) met een minderjarige niet kan. Toch zijn er nogal wat mensen die dat prima vinden kunnen....
Als beiden instemmen, vind ik het wat overdreven om te spreken van 'walchelijk', een 'verpestte toekomst' en 'iemand die zn handen niet thuis kon houden'.
Wij hier in NL hebben afgesproken dat dat niet kan, en daar heeft ie zich aan te houden. Maar wellicht was het een wat 'kinderlijke' pensionhouder, en had het meisje in kwestie een 'wat ouder' voorkomen.

Neemt niet weg dat de man getrouwd was, maar vreemdgaan an sich is ook niet wereldschokkend natuurlijk :')

Als de man het meisje gedwongen heeft, wordt het een ander verhaal.
Maar goed, volgens de wet mag het hier niet, en dat zouden meer stellen waarvan de ene minderjarig en de ander meerderjarig is, zich moeten realiseren... :j

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:01

spatter schreef:
Tess met zijn vrouw komt hij dus net weg want daar heeft hij dus ook te vroeg seks mee gehad , als ze 19 jaar is en ook al een kind van hem heeft.
Toch triest dat zo'n iemand niet door familie /vrienden op de vingers getikt wordt.


Met het 19-jarige meisje heeft hij niet “te vroeg seks gehad”. Nare aanname. ;) Niet iedereen heeft dezelfde relatie-gerelateerde voorkeuren.

Verder vind ik het in het geval van het 15-jarige meisje hoogst onsmakelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:02

Wel eens met cer, het hoeft niet nog meer aangedikt te worden, het is zo ook al erg genoeg.
Iemand van 15 kan de gevolgen van haar acties nog niet goed overzien, en daarom is het goed dat dit strafbaar is.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: OM eist celstraf voor ontucht door manegehouder Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:14

Nou ja, iemand van 20 of 40 kan ook niet altijd de gevolgen van zijn/haar acties overzien.
Laat staan sommige mensen van over de 70...
Dat soort dingen zijn niet leeftijdgebonden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:18

Ja bij sommige mensen functioneert het brein nooit 100% natuurlijk :D
Maar buiten dat om, is het brein pas in de 20er jaren volgroeid. In de vroege en late puberteit vinden de grootste veranderingen plaats, vooral in de voorste hersendelen, de zogenoemde prefrontale cortex. Dit gebied heeft alles te maken met de plannings- en controlefuncties. Iemand met een volledig ontwikkelde prefrontale cortex is in staat om de gevolgen te overzien van het eigen handelen en daarmee dus ook de mogelijkheid om zich voor te unnen stellen wat zijn gedrag voor gevolgen heeft voor een ander of voor de maatschappij, of voor zichzelf!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: OM eist celstraf voor ontucht door manegehouder Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:35

Cer, ben ik toch niet met je eens. De beste man was al gewaarschuwd door de vader van het meisje!
Dat alleen al dient voldoende te zijn om als volwassen man afstand te houden.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: OM eist celstraf voor ontucht door manegehouder Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:36

Maar als je als vader de boel niet vertrouwd, dan zoek je toch wat anders voor je dochter?