Chippendale terug naar Van Olst Horses

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14047
Geregistreerd: 20-04-16

Chippendale terug naar Van Olst Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 11:05

vanolst horses
Overige

Afbeelding
Severo Jurado Lopez en Chippendale. Foto door aniek1985

Op woensdag 23 augustus jl. diende voor de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Noord-Nederland in Groningen een -door G.J. van Olst en G.J. van Olst B.V. aangespannen- kort geding tegen de Bahreinse prinses Noora Al-Khalifa. De inzet van het kort geding was opheffing van het beslag en de bewaring van de dressuurhengst Chippendale.

Mr. Stephan Wensing claimde, namens zijn cliƫnte Al Khalifa, dat zij terecht beslag had gelegd op Chippendale en dat Chippendale terecht in bewaring was genomen.

De Voorzieningenrechter oordeelde in zijn kort geding vonnis van 1 september jl. anders en stelde Van Olst c.s. volledig in het gelijk, met als gevolg dat het beslag en de bewaring van de hengst Chippendale onmiddellijk zijn opgeheven en dat Al-Khalifa de hengst binnen 5 dagen bij Van Olst Horses moest terugbrengen op straffe van een dwangsom van maar liefst 30.000 Euro per dag. Zover is het niet gekomen. De goedgekeurde KWPN-hengst heeft inmiddels zijn oude en vertrouwde stal in Den Hout bij Van Olst Horses weer betrokken.

Afgelopen maanden zijn er in alle rechtszaken die Al-Khalifa de laatste 2,5 jaar tegen Van Olst c.s. had aangespannen vonnissen gewezen. Van Olst c.s. is in alle zaken volledig in het gelijk gesteld.Gekoppeld aan deze vonnissen zijn inmiddels ook alle beslagen opgeheven.

Voor Van Olst c.s. is de tijd gekomen om samen met zijn advocaat mr. Wibe Reddingius een verdere inventarisatie te maken van de aangerichte schade veroorzaakt door o.a. de onrechtmatige beslagleggingen. In totaal werden 12 onrechtmatige beslagen gelegd en werden er meer dan 10 rechtszaken aangespannen die door Van Olst allemaal zijn gewonnen.

Gerelateerde berichten:
[VN] Uitspraak in aantal zaken Van Olst vs Al Khalifa
[VN] KWPN hengst Chippendale blijft in bewaring tot ui...*update*
[VN] Juridische strijd Van Olst en Maryam Al Khalifa duurt voort
[VN] Beslag op KWPN-hengst Chippendale


Afbeelding

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:50

zo, dat noemen ze geloof ik lik op stuk. Fijn dat ie weer in zijn stalletje staat.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:06

Is dat arme dier dan iets van 2 jaar zal het zijn niet bereden of zoiets, hoe gaat zoiets dan in zijn werk?
Vind het wel mooi dat Van Olst toch in het gelijk is gesteld. Er is toch wat bagger over ze uitgestrooid afgelopen jaren ivm deze en andere hieraan gerelateerde zaken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:26

VanHuisUit schreef:
Is dat arme dier dan iets van 2 jaar zal het zijn niet bereden of zoiets, hoe gaat zoiets dan in zijn werk?
Vind het wel mooi dat Van Olst toch in het gelijk is gesteld. Er is toch wat bagger over ze uitgestrooid afgelopen jaren ivm deze en andere hieraan gerelateerde zaken.

Hij is gewoon getraind en verzorgd geweest. Alleen niet op wedstrijden uitgebracht en, geloof ik, hij heeft niet kunnen dekken.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:07

2 jaar niet gedekt. :oo Damn dat is behoorlijk wat inkomsten verlies. Hij was behoorlijk populair.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:15


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:40

paardje schreef:
Bericht wordt op Horses.nl alweer gecorrigeerd: http://www.horses.nl/algemeen/zaken-olst-lopen-nog/

Door SW ja, die is mijn ogen al heel lang niet meer geloofwaardig.

Hij zal dit verhaal denk ik ook niet tussen de successtories op zijn site zetten.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Chippendale terug naar Van Olst Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:58

Ik snap niet dat er nog serieus mensen zijn die SW in de arm nemen...
Als je daar de uitspraken van nazoekt en ziet wat hij aan fouten maakt.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:21

_lautje_ schreef:
Ik snap niet dat er nog serieus mensen zijn die SW in de arm nemen...
Als je daar de uitspraken van nazoekt en ziet wat hij aan fouten maakt.

Ik snap werkelijk niet dat mensen deze showbizz advocaat nog in de arm nemen.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: Chippendale terug naar Van Olst Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:27

Dat klopt, maar het blijft wel een vaag verhaal zo... Ik heb niet alles gevolgd, zie alleen vlak achter elkaar twee nieuwsberichten voorbij komen.

its_me84
Berichten: 43
Geregistreerd: 01-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 02:16

AMEN!!
Die man roept veel dingen die niet kloppen