Bui bederft Grand Prix van Aken voor Bertram Allen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14047
Geregistreerd: 20-04-16

Bui bederft Grand Prix van Aken voor Bertram Allen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 11:56

Horses
Springen


Halverwege de Grote Prijs-rit in Aken van Bertram Allen en zijn fenomenale paard Hector van de Abdijhoeve braken de hemelsluizen open. Op de tribunes pakten 45.000 toeschouwers hun paraplu, trokken een regenjas aan en roezemoesden over het plotseling optredende weersverschijnsel. Allen was op dat moment net aanbeland bij de moeilijkste lijn: een oxer, op vijf korte galopsprongen verwijderd van de dubbelsprong. De gevoelige Hector schrok van het lawaai en de bewegingen op de tribunes en viel uit het ritme. Bertram Allen kreeg zijn paard niet meer op de vereiste afzetplaats en de combinatie landde in de oxer.

Arnd Bronkhorst maakte een fotoserie van dit beslissende moment, deze is te zien op Horses.nl.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Bui bederft Grand Prix van Aken voor Bertram Allen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 12:41

Wat ontzettend zonde ;(.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Bui bederft Grand Prix van Aken voor Bertram Allen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:16

Balen!

Als t dresuur was geweest dan had iedreen zich zelf nat laten regenen... want dan mag je amper bewegen...

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Bui bederft Grand Prix van Aken voor Bertram Allen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:32

Pfft wat zonde, in vervolg maar overdekte tribunes?

Oehlala
Berichten: 4307
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Bui bederft Grand Prix van Aken voor Bertram Allen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:36

op tv leek het alsof hector schrok van de regendruppels in de sloot waar hij over moest. Je zag het paard echt naar beneden kijken en vervolgens in de sloot springen. Dat was heel duidelijk te zien. Daarna was het vertrouwen wat weg op de grote oxer, en kwam hij niet meer uit voor de dubbel. Zonde, maar dat is het risico bij outdoor wedstrijden.

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:45

Elisa2 schreef:
Pfft wat zonde, in vervolg maar overdekte tribunes?


De meeste tribunes zijn al overdekt.
Alles overdekken zou in mijn ogen ook een heel groot deel van de charme weghalen, waar Aachen nou juist ok bekend staat :)
Overigens moest ik zelf ook net m'n proef in die ene bui rijden, 15km verderop en met de harde wind weet ik zeker dat het ook de overdekte tribunes gewoon ingewaaid is :') het ging me toch tekeer!!

Nienketje17
Berichten: 294
Geregistreerd: 12-09-04
Woonplaats: Onder Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:13

Ik was zelf in het stadion aanwezig toen de hoosbui kwam. Hij reed op de overdekte tribune af (waar wij zaten)die in de luwte lag dus mensen trokken daar niet gelijk hun jas aan en deden ook niet meteen paraplu boven het hoofd. Wel was het zo dat het begon te waaien en je de regen aan hoorde komen. Dus denk dat er daardoor misschien al spanning bij het paard aanwezig was. Wel heel jammer dat het dan net hier moet gebeuren in Aken.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Bui bederft Grand Prix van Aken voor Bertram Allen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:17

Voor de duidelijkheid: er is in het grote stadion maar 1 kleine tribune die niet overdekt is. Maar als je ergens beneden op de eerste aantal rijen zit blijf je niet droog; de tribunes zijn enorm groot en het dak dus heel wat meters er boven. Ik zat op rij elf en alleen een paar spettertjes gevoeld.
Maar ja, pech was het wel. Risico van het vak?

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Bui bederft Grand Prix van Aken voor Bertram Allen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:22


Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 09:30

NenaC schreef:
op tv leek het alsof hector schrok van de regendruppels in de sloot waar hij over moest. Je zag het paard echt naar beneden kijken en vervolgens in de sloot springen. Dat was heel duidelijk te zien. Daarna was het vertrouwen wat weg op de grote oxer, en kwam hij niet meer uit voor de dubbel. Zonde, maar dat is het risico bij outdoor wedstrijden.



Dat klinkt logisch..wel sneu