Paard raakt gewond door uitglijder op brug Bergschenhoek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14133
Geregistreerd: 20-04-16

Paard raakt gewond door uitglijder op brug Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 18:15

Nieuws op beeld
Ongeval


Maandagmiddag is op de Hoeksekade in Bergschenhoek een paard gewond geraakt door een glijpartij op een brug. Het dier gleed waarschijnlijk uit over de gladde brugdelen en belandde met één van de benen over de rand van de brug. Het dier raakte daardoor gewond aan onder andere zijn been.

De brandweer is ter plaatse gekomen om het dier overeind te krijgen. Een dierenarts zal de verwondingen van het paard moeten beoordelen. Hoe ernstig deze zijn is nog niet bekend. Voor zover bekend is de berijder niet gewond geraakt.

Let op: De foto's in de bron kunnen als schokkend worden ervaren.

vierspan

Berichten: 295
Geregistreerd: 08-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:21

Jammer dat er bij zoveel bruggen geen latten / opstaande randen aan de linker en rechterzijkant zijn die het doorglijden kunnen voorkomen. Niet alleen voor paarden veiliger.

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Re: Paard raakt gewond door uitglijder op brug Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:24

Inderdaad! Bruggen waar ook ruiters overheen mogen moeten gewoon nog extra veilig gemaakt worden tegen zulke ongevallen. Laatst was er ook al iets met een brug waar een paard op uitgleed/doorheen zakte.

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paard raakt gewond door uitglijder op brug Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:39

Zulke dingen zijn gewoon pech.
Je kan niet alle bruggen in NL gaan beveiligen voor het geval er ooit een keer paard uitglijdt.
Die bruggen daar zijn hartstikke stijl, ik ben daar altijd afgestapt.

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Re: Paard raakt gewond door uitglijder op brug Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:48

Vraag mij af welke brug.. woon zelf in de gemeente. Maar niks van voorbij zien komen ofzo op fb..

Jet

Berichten: 12042
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:04

PrimaDonna, als je de foto's ziet, weet je denk ik wel welke brug het zal zijn. Of er moeten meer van dat soort bruggen bij dat soort wegen zijn, dat weet ik niet.
Ik vind wel dat er hele enge foto's bij zitten, zeker die ene waarbij dat paard wel bevrijd is, maar door zijn voorbenen is gegaan...

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:08

Er is ook nog zoiets als eigen verantwoording, als zo'n hardhouten brugdek nat is kan het spekglad worden. Even afstappen en aan de hand de brug over is dan wel zo safe.

Jet

Berichten: 12042
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:15

Aan de hand kan een paard ook uitglijden op zo'n natte houten brug, ik zou er denk ik sowieso niet overheen gaan als de brug zo nat is...

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:25

Jet schreef:
Aan de hand kan een paard ook uitglijden op zo'n natte houten brug, ik zou er denk ik sowieso niet overheen gaan als de brug zo nat is...

Klopt maar dan is de kans op een glijpartij wel een stuk kleiner, zonder ruiter blijven ze vaak wel beter in de benen

Anoniem

Re: Paard raakt gewond door uitglijder op brug Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 23:00

Hopelijk komt het paard erbovenop.
Paard ziet er gehavend uit, hopenlijk blijft het bij oppervlakkige wonden en spierpijn.


De foto waarbij je de ruiter ziet, aaaw ;( Zoiets zet je toch niet online, arme meid :=

Benoite

Berichten: 692
Geregistreerd: 27-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 23:59

Joaltijd schreef:
De foto waarbij je de ruiter ziet, aaaw ;( Zoiets zet je toch niet online, arme meid :=



?? Wat bedoel je?? Die foto dat ze nog een cap op heeft??

NinkeG

Berichten: 1116
Geregistreerd: 13-10-13
Woonplaats: Bergschenhoek/Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 02:09

Ik ben heel vaak over deze brug gegaan met mijn pony :=
Deze brug is een van de betere bruggen om overheen te gaan met een paard, er zijn veel 'engere' in dit bos die ik om deze reden vermijd..
Wat een nachtmerrie, ik hoop dat ze er beide niets aan overhouden

Jet

Berichten: 12042
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 04:21

Overigens bedoelde ik mijn opmerking niet als kritiek op de ruiter hoor. Ik heb vroeger ook dingen gedaan die ik nu niet meer zou doen, wie weet was ik er in die tijd ook gewoon over gegaan...

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 04:30

Ben hier ook vaak genoeg overheen gekomen er zijn er idd genoeg veel engere denk gevalletje pure pech icm gladheid door de regen hoe paard gevallen is. Hoop dat het allemaal goed af is gelopen genoeg hulp in ieder geval.

Cynthia82

Berichten: 9324
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Paard raakt gewond door uitglijder op brug Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 07:12

Ik ben ook vaak genoeg over deze brug gegaan met mijn paarden. Op zich is het een prima brug, inderdaad. Zeker vergeleken met vele andere bruggen in het bos. Maar als het nat was, wachtte ik wel altijd even tot de auto's voorbij waren en ik over de weg kon.

rien10
Berichten: 14747
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Paard raakt gewond door uitglijder op brug Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 07:20

Ik snap niet dat jullie over deze brug gaan mer je paard. Er naast ligt een brug mer asfalt. Dat is veel veiliger.

rien10
Berichten: 14747
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 07:21

PrimaDonna_ schreef:
Vraag mij af welke brug.. woon zelf in de gemeente. Maar niks van voorbij zien komen ofzo op fb..

Voorbiij Artihove, , op de Hoeksekade.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:29

VOlgens mij gaan daar wekelijks hele volksstammen met paarden/pony's overheen. Dit is pure pech. Idd op de brug met het asfalt kan dat niet maar daar komen de auto's je hard op voorbij. Wellicht daarom de keuze voor deze.

En vwb de foto's schokkend? Zie regelmatig hier op bokt veel schokkender foto's voorbij komen. Denk dat pony verkeerd gevallen is waardoor hij zijn benen er niet meer onder kon krijgen, in combinatie met glad van nattigheid.

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:31

Jet schreef:
PrimaDonna, als je de foto's ziet, weet je denk ik wel welke brug het zal zijn. Of er moeten meer van dat soort bruggen bij dat soort wegen zijn, dat weet ik niet.
Ik vind wel dat er hele enge foto's bij zitten, zeker die ene waarbij dat paard wel bevrijd is, maar door zijn voorbenen is gegaan...


Toen ik mijn bericht plaatste stond er nog geen link met foto's ;)
Maar ik ken deze brug. Regelmatig overheen gegaan dit jaar maar dan was het droog weer. Geen idee hoe hij met nat weer is..

Voor de eigenaar rot om zoiets mee te maken! Paarden kunnen de gekste dingen doen.. Hopelijk valt de schade mee en ziet het er erger uit dan het is.

Georged
Berichten: 44
Geregistreerd: 28-10-13
Woonplaats: momenteel zuidelijk

Re: Paard raakt gewond door uitglijder op brug Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:50

In ieder geval bedankt voor de waarschuwing, want ook al vind ik dit geen leuk nieuws, het helpt mij om beter op te blijven letten.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: Paard raakt gewond door uitglijder op brug Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:58

Vaak over zulke soort bruggen gereden met mijn paard, maar waar je bij asfalt misschien een beetje uitglijd, glij je op zo'n houten ondergrond wel eerder op je snufferd, met het natte weer. Er zal maar een eend opvliegen uit het water...en je bent de sjaak.
Wel heel erg sneu, en ik denk echt een enorm pech- geval. ik wens ruiter en paard veel sterkte, en ik hoop dat de verwondingen meevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:43

nvdm schreef:
Joaltijd schreef:
De foto waarbij je de ruiter ziet, aaaw ;( Zoiets zet je toch niet online, arme meid :=



?? Wat bedoel je?? Die foto dat ze nog een cap op heeft??

Jup. Die foto inderdaad ;)

Een verdrietig gezicht vol op beeld op internet. Zou ik, als zoiets mij zou overkomen, niet zo fijn vinden. Dus vandaar ;)

Mondy

Berichten: 11872
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Paard raakt gewond door uitglijder op brug Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:39

Hopelijk komt het paard er bovenop :(:) weet niet of het een bokster is maar hoop dat alles goed gaat met beide

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 00:53

Joaltijd schreef:
Joaltijd schreef:
De foto waarbij je de ruiter ziet, aaaw ;( Zoiets zet je toch niet online, arme meid :=




Jup. Die foto inderdaad ;)

Een verdrietig gezicht vol op beeld op internet. Zou ik, als zoiets mij zou overkomen, niet zo fijn vinden. Dus vandaar ;)

Ik zou juist onwijs blij zijn met die foto, het is een mooie foto van een zwaar moment, wel mooi om te bewaren ook!