Twee paarden aangevallen in weiland Eemnes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14043
Geregistreerd: 20-04-16

Twee paarden aangevallen in weiland Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 17:55

RTV Utrecht
Ongeval


Twee paarden die in een weiland bij Eemnes stonden zijn aangevallen door vermoedelijk een hond. Ze hebben bijtwonden in hun lies en één paard werd ook gebeten in zijn gezicht.
De dieren stonden langs de Te Veenweg Noord, parallel aan de A27 en vlakbij Theetuin Eemnes. De aanval moet donderdag tussen 11.00 en 17.00 uur gebeurd zijn.

Baasje Kristel wil heel graag weten wat er precies gebeurd is. Ze hoopt dat getuigen zich melden.
Volgens een veearts kan het alleen maar het werk zijn van één of meerdere honden. In de liezen van de paarden hingen vellen los. Gelukkig zijn de dieren niet in levensgevaar.

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Re: 2 paarden aangevallen in weiland Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:09

;( het wordt ons steeds moeilijker gemaakt onze paarden veiligheid te bieden. Zowel in het weiland, op stal als op buitenrit ;(
Ik zou toch zo graag eens willen weten wat een honden eigenaar denkt op het moment dat de hond een paard pakt en de eigenaar niet ingrijpt...
gezonde gedachtes zullen dat zeker niet zijn :(

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: 2 paarden aangevallen in weiland Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:12

Je zou tegenwoordig toch ook een draadje op hond-hoogte spannen met flink wat stroom erop...

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: 2 paarden aangevallen in weiland Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:18

Lage stroomdraad is best een goed idee. Maar een hond kan ook over de omheining springen als ie een paard in het vizier heeft. :( Als ie eenmaal gefocussed is, dan houdt een draadje met stroom of iets hem niet zo snel tegen ben ik bang.
Onze Herder blijft keurig netjes achter de omheining. Totdat ik een tennisbal erover gooi. Dan krijgt ie ineens vleugels. Want hij moet en zal die tennisbal ophalen.
Zonder aanleiding blijft ie er netjes achter. Maar ik kan me voorstellen dat bepaalde hondenrassen getriggerd worden door paarden. Die willen dan gewoon achter die paarden aan. Of er nou een hek met stroom staat of niet.
Denk ik hoor.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: 2 paarden aangevallen in weiland Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:21

Chasey, als je een hond hebt die dusdanig gefocussed raakt op dingen en dan niet meer luisterd naar jouw commando's, dan vind ik dat je zo'n hond nooit los zou mogen laten. Je weet dat er ten alle tijden iets onverwachts om de hoek kan komen. Dus aan iedereen als honden eigenaar dan de taak om m of heel goed op te voeden, of aan te lijnen..

Kabayo

Berichten: 13981
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:24

Martine_R schreef:
Je zou tegenwoordig toch ook een draadje op hond-hoogte spannen met flink wat stroom erop...

Heb ik, eerste brief al door de deur gehad dat dit niet mocht en haar hond een dikke opdonder heeft gehad :7

Vreselijk, hopelijk komen de paarden er weer gezond boven op!

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: 2 paarden aangevallen in weiland Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:33

Serieus, Kabayo? Jij hebt een brief gehad dat je om jouw weiland laag geen stroomdraadje mag hebben, omdat dan haar hond een opdonder krijgt, als hij op jouw grond komt?

*raapt kaak op van de grond*

Idioot. Klaar. Mijn hond heeft niets te zoeken op de grond van een ander. Simpel. Kan ik dat niet garanderen, gaat ie dus niet van de lijn. Mocht het toch eens gebeuren dat hij me ontglipt en hij krijgt een optater, heeft ie hopelijk geleerd dat dat geen verstandig idee was, maar ik hoop dat uiteraard wel te voorkomen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:34

Renee_S schreef:
Chasey, als je een hond hebt die dusdanig gefocussed raakt op dingen en dan niet meer luisterd naar jouw commando's, dan vind ik dat je zo'n hond nooit los zou mogen laten. Je weet dat er ten alle tijden iets onverwachts om de hoek kan komen. Dus aan iedereen als honden eigenaar dan de taak om m of heel goed op te voeden, of aan te lijnen..


Wie zegt dat ie niet meer naar mij luistert? := Ik gooi bewust die bal over het hek, omdat ik het leuk vindt dat ie over dat hek springt! Het is maar om aan te geven dat - hoe hoog een hek ook is - de hond er over gaat als hij een doel ervoor heeft (in dit nieuws verhaal dus de paarden). Als er geen doel is, dan doet het dus niet. Dát is wat ik probeer te zeggen. Daar heeft niet luisteren geen zak mee te maken???
Laatst bijgewerkt door Chasey op 10-07-17 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:36

Ach, zo'n hond gaat niet dood van een schokje, leert er enkel een wijze levensles van.. ;)

@Chasey: Ik denk het dat bij 99 van de 100 honden wel zou helpen.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:37

@Ianrowan,ik denk dat honden die dieren aanvallen,nu echt niet iets is van deze tijd,maar dit altijd al geweest is.
nu,10 jaar geleden,50 jaar geleden,....
er zijn altijd honden die plots beslissen dat ze paarden/koeien/schapen zullen aanvallen.

heeft niets met 'nu' te maken.

laag draadje met goeie snok idd.
dat dit niet zou mogen is onzin.
mensen moeten hun hond bij zich houden,want een hond die een snok krijgt/kreeg,was dus van plan de weide in te lopen,en heeft daar,op het terrein van een ander,niets te zoeken.

en over de omheining?

geen idee wat voor honden jullie hebben dan?maar over een omheining van 1.30m zie ik toch niet veel honden springen lijkt me?

Kabayo

Berichten: 13981
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:40

djinnie schreef:
Serieus, Kabayo? Jij hebt een brief gehad dat je om jouw weiland laag geen stroomdraadje mag hebben, omdat dan haar hond een opdonder krijgt, als hij op jouw grond komt?

*raapt kaak op van de grond*

Idioot. Klaar. Mijn hond heeft niets te zoeken op de grond van een ander. Simpel. Kan ik dat niet garanderen, gaat ie dus niet van de lijn. Mocht het toch eens gebeuren dat hij me ontglipt en hij krijgt een optater, heeft ie hopelijk geleerd dat dat geen verstandig idee was, maar ik hoop dat uiteraard wel te voorkomen.

Ja hele brief met dreigementen dat ze de politie zou bellen. Geen naam erbij
Ook vaak honden gehad die op ons erf poepen (word niet! opgeruimd) en zelfs 2 kippen op óns erf zijn eens doodgebeten. Diegene heeft zich wel gemeld, maar toch. Erg vervelend

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: 2 paarden aangevallen in weiland Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:48

Kabayo, Nou die kon van mij de pot op. Ik heb hier ook 3 dubbele draden stroom langs de straat. Voor de Shetlander. De buurhonden hebben daar al een klap van gehad, die deden dat maar 1 keer.
Hangt netjes een waarschuwingsbordje aan, als de baas van de hond niet wilt dat de hond stroom krijgt, dan moet die de hond maar aanlijnen bij ons voor de deur. Want het is duidelijk zichtbaar stroomdraad.
Onze Herder komt soms ook wel te dicht aan de draad, ja dan rent ie jankend de stal in. Jammer dan.
(Het hek waar ik de hond over laat springen is zonder stroom).

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:10

Kabayo schreef:
Martine_R schreef:
Je zou tegenwoordig toch ook een draadje op hond-hoogte spannen met flink wat stroom erop...

Heb ik, eerste brief al door de deur gehad dat dit niet mocht en haar hond een dikke opdonder heeft gehad :7

Vreselijk, hopelijk komen de paarden er weer gezond boven op!


Op eigen grond mag dat zeker! Ik heb 4 draden boven elkaar; bewust omdat er veel fietsers en mensen met hond langs komen. Ik zorg dat Mijn paarden niet over de draad gaan en dat de honden uit de wei blijven. En ja... dan krijgen ze maar een opdonder, ze hebben in mijn wei niks te zoeken.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:16

Kabayo schreef:
Martine_R schreef:
Je zou tegenwoordig toch ook een draadje op hond-hoogte spannen met flink wat stroom erop...

Heb ik, eerste brief al door de deur gehad dat dit niet mocht en haar hond een dikke opdonder heeft gehad :7

Vreselijk, hopelijk komen de paarden er weer gezond boven op!


hopelijk toch wel dr adres achtergelaten? Zodat jij een briefje terug kan doen met een bedankje dat ze ff liet weten dat het draadje werkt. :+ }:)
Hoe diegene trouwens erbij komt dat zo'n draadje op hond hoogte niet mag, mag Joost weten, want is gewoon toegestaan. Had je mini shets gehad dan had je ook zo'n laag draadje gehad.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Twee paarden aangevallen in weiland Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:42

Ik sta met mijn paard (toevallig nu even niet) aan dezelfde straat. Dood eng. Bij ons zitten ook al slotjes op het hek en laatst zijn er ook al hang jongeren gespot... geen fijn gevoel

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:26

Ik heb ook 3 draden vanwege de schapen. En mijn hond springt daar feilloos tussendoor, dat mag. Maar zo goed hij dat kan , kan een vreemde dat ook. En als ze van de grond af zijn, krijgen ze ook geen stroom. Langs de weg heb ik schapengaas en een hek met slot. Gelukkig nog nooit vreemde honden in het land gehad.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 07:57

een paard wat gebeten is in zijn "gezicht" ?
Vreemde benaming voor hoofd van een dier, maar goed.
Wel hoog gebeten, ervan uitgaande dat het echt een paard was en geen pony.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:55

Ja wat kun je anders verwachten?
Toevallig hier iemand "aangesproken" op het feit dat hij onze kalveren gebruikt om zijn Duitse herder pup vals te maken. Zodra hij vlak bij de1ste groep kalveren kwam begon hij tegen de hond te schreeuwen, rende op de kalveren af en begon nog harder te schreeuwen zodra dat gebeurde. Met nog 60 m te gaan naar 2 andere kalveren begon hij al "kijk, kijk" op de toon die gebruikt wordt voor "PAK".

Nu ging die flapperd nog onderuit ook omdat die arme hond onder zijn voeten rende, maar verdiende loon voor hem op het schelpenpad.

Mensen worden steeds brutaler en honden steeds slechter opgevoed. Hopelijk komen de dieren er weer boven op

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 08:02

jeetje, wat een lui, slaat echt nergens op zeg

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:32

Knakker schreef:
jeetje, wat een lui, slaat echt nergens op zeg


Ja eerste hond en totaal geen idee dat dus een valse hond het gevolg kon zijn (aldus hem) vrouw lief ontkende dat het vaker gebeurde dus dan klinken excuses ook niet echt als betrouwbaar. Toevallig hebben we ze daarna niet meer gezien hier ~~}>

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:09

daffie1986 schreef:
Ja wat kun je anders verwachten?
Toevallig hier iemand "aangesproken" op het feit dat hij onze kalveren gebruikt om zijn Duitse herder pup vals te maken. Zodra hij vlak bij de1ste groep kalveren kwam begon hij tegen de hond te schreeuwen, rende op de kalveren af en begon nog harder te schreeuwen zodra dat gebeurde. Met nog 60 m te gaan naar 2 andere kalveren begon hij al "kijk, kijk" op de toon die gebruikt wordt voor "PAK".

Nu ging die flapperd nog onderuit ook omdat die arme hond onder zijn voeten rende, maar verdiende loon voor hem op het schelpenpad.

Mensen worden steeds brutaler en honden steeds slechter opgevoed. Hopelijk komen de dieren er weer boven op

Wat een mafkees.