Hoe gaat het met...moyra en Pebbels?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Hoe gaat het met...moyra en Pebbels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 12:12

*Bokt.nl
Bokt community
Vanaf januari zullen een aantal onderdelen uit de BoktNieuwsBrief een eigen plek krijgen op de voorpagina in de categorie Bokt community. Hoe gaat het met... en bokker achter het topic zullen een keer per maand verschijnen.

Afbeelding

In 2012 brak het paard van bokker moyra haar been. Het zag er niet goed uit. Maar deze bokker zette alles op alles om er voor te zorgen dat Pebbels beter zou worden. In 2014 opende zij een topic met de resultaten.

Allereerst de vraag, hoe gaat het met jou en Pebbels?
Met mij en Pebbels gaat alles z'n gangetje. Pebbels doet het zelfs boven verwachting goed want haar pensioen is een "actief pensioen" geworden. Ze doet qua arbeid niet veel maar zo nu en dan heeft ze het nodig om stoom af te blazen (anders gaat ze de shetlandpony's terroriseren O:) :D ).
Eventjes zat ik met mijn handen in het haar want ik zag dat ze eigenlijk gewoon zichzelf in de weg zat (geeft aai over het bolletje).
Zo is het idee bij mij geboren om lange lijnen werk met haar te doen (en op advies van de da) te kijken wat de mogelijkheden zijn. Het advies was heel helder wanneer ze kreupel loopt was het teveel en moest er een stap terug gedaan worden. Gelukkig heeft het nooit zo ver hoeven komen.

Hoe kijk je terug op de situatie? Had je iets willen veranderen of iets anders gedaan?
Als ik terug kijk op haar verhaal dan zijn er uiteraard dingen die ik graag anders gezien had maar juist dat is hetgeen wat ik niet kon veranderen. De verzekering heeft het ons en uiteindelijk ook zichzelf onnodig moeilijk gemaakt. Dit heeft een hoop energie gekost maar het heeft ook geleerd dat voor jezelf (of in dit geval je paard) opkomen soms echt noodzakelijk is.

Wat heeft dit alles je opgeleverd?
Deze hele situatie heeft mij veel medische kennis en vriendschappen maar bovenal heeft het veel herinneringen aan zeldzame momenten opgeleverd met Pebbels.

Hoe zie jij de toekomst voor je met Pebbels?
De toekomst zie ik met veel plezier met Pebbels tegemoet. Hier en daar zal ze nog wat "arbeid" verrichten binnen haar kunnen maar het hoofddoel is genieten van elkaar.
Ze heeft in het verleden een ongeluk gehad met een auto op de weg waar wij gestald staan en hierdoor zijn wij erf gebonden omdat ze deze weg spannend vindt.
Mijn doel is om met haar toch vele (veilige) kilometers te kunnen gaan wandelen want je laten leiden door angst hebben wij in het "gebroken been verhaal" ook niet gedaan.

LukieBradley

Re: Hoe gaat het met...moyra en Pebbels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:37

Pebbels en daantje <3

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:42

Wat is dit toch een leuk onderdeel, "Hoe gaat het nu met ..?" :D Bedankt weer!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:59

heerlijk zo van elkaar blijven genieten! Op naar vele wandel km. Als je even niet van het erf kont app maar voor een schopje extra :P

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:10

Topduo!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:13

Toppers, allebei!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:15

Blijft een leuk onderdeel dit !

Super dat het zo goed gaat :) kan het me nog goed herinneren.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:37

Awhh toppers <3

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:39

top!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:43

Leuk om te lezen en goed om te horen dat het zo goed gaat!

Complimentje voor de timing ook van Bokt. Vorige week stond de Wikifoto van het Sooty-gen op de homepagina, waar ik op doorklikte. Toen zag ik allemaal foto's van Pebbles en dus vroeg ik me deze week al af hoe het met Pebbles ging :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:11

Ahhhh!!!!Daan en pebs!!! <3 <3

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:23

Szan schreef:
Leuk om te lezen en goed om te horen dat het zo goed gaat!

Complimentje voor de timing ook van Bokt. Vorige week stond de Wikifoto van het Sooty-gen op de homepagina, waar ik op doorklikte. Toen zag ik allemaal foto's van Pebbles en dus vroeg ik me deze week al af hoe het met Pebbles ging :D

Ja dat was mij ook opgevallen :D leuke timing inderdaad!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:41

Die timing is wel echt toevallig omdat de Wikifoto's automatisch gekozen worden. Maar wel een leuk toeval inderdaad :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:19

Top duo :D , zolang geleden al het lijkt gisteren wel :oo

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:29

Wat mooi om te lezen! Ik heb toen dat hele topic ook doorgelezen, fijn dat het goed gaat.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 00:17

topper is de eigenaar.
zo veel fini ceel besteed aan de pony dat ze volgens mijn weinig aan zich zelf gedacht heeft, en dan nog al die tijd die ze er in gestoken heeft en nog doet, petje af.
en sorry ik doe je het niet na.