Ook negen nieuwe dressuurhengsten in stamboek KWPN

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GJ9

Berichten: 4470
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:19

Rex_Rolfo schreef:
GJ9 schreef:
Ik rijd op een jong paard dat amper zadelmak was. Heb echt moeten zoeken naar afstemming en daarin ook heus fouten gemaakt. Als ze me gelijk had afgestraft door op de achterbenen te staan, zat ik er nu niet meer op. Gelukkig doet ze het allemaal wat subtieler. Juist omdat ze braaf en vergevingsgezind is kan ik op een jong / nog weinig opgeleid paard. Als zij veel uitgesprokener was in haar protest had ik haar niet gehoeven, van dat type moet ik dan een zeer goed opgeleid paard hebben en dat niet zelf gaan doen.

Ik rij juist een wat ouder goed opgeleid paard. Als leerpaard om zelf beter te gaan rijden. Als ik een keer een hulp verkeerd geef of een beetje grover dan de bedoeling laat ze dat wel merken, maar ik hoef niet bang te zijn aan de andere kant van de bakrand te belanden. Goud waard dat paard _/-\o_


Kan me ook voorstellen dat dat fijn rijden is ja. Zelf heb ik meer met jonge paarden opleiden, stapje vooruit en weer stapje terug, zo'n leuk proces. Voor ieder wat wils! Al zal voor ons beiden een jong onopgeleid heet paard niet passend zijn ;)

Elisa2

Berichten: 37228
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ook negen nieuwe dressuurhengsten in stamboek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:46

Ach van rille paarden leer je ook veel..{stilzitten, anders lig je ernaast haha} het is maar net wat je zelf wilt en ambieert in een paard. De meeste ruiters rijden vaak langere tijd maar een paard, terwijl je juist veel handiger word van verschillende paarden rijden in veschillende africhtingniveau's en daarbij ook het liefst een schoolmaster.

Kaja

Berichten: 3880
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:18

KWPN mag zich nu wel eens flink achter de oren gaan krabben of dit nu is wat ze willen :=

Elisa2

Berichten: 37228
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ook negen nieuwe dressuurhengsten in stamboek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:24


Elisa2

Berichten: 37228
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ook negen nieuwe dressuurhengsten in stamboek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:44


MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:45

Wat een poepverhaal zeg... En raken jullie nu allemaal overstuur als je zo'n paard ziet? Jongens, jongens, hoe jong zijn deze dieren?

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:49

MamboBeach schreef:
Wat een poepverhaal zeg... En raken jullie nu allemaal overstuur als je zo'n paard ziet? Jongens, jongens, hoe jong zijn deze dieren?


Keer het eens om, dit paard heeft volgens de commissie op die ene dag na geen pas verkeerd gezet. Hoe zit het met de rest die 8en kregen?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Ook negen nieuwe dressuurhengsten in stamboek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:50

Het is een beetje dezelfde foto hetze als de rollkür.

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ook negen nieuwe dressuurhengsten in stamboek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:00

"Dochter Anne vindt het niet gepast om negatieve berichten over een hengst te verspreiden. ‘Ik heb de dame die die foto gemaakt heeft een mailtje gestuurd. Dat ik het niet netjes en niet respectvol naar de eigenaren van de hengst toe vind. Ik zie het maar als een tekortkoming van zulke mensen zelf dat ze zo’n foto openbaar maken. Een reactie van haar heb ik trouwens nog niet gehad.’"

De manier waarop is misschien wel erg direct met een hele onprettige foto, maar dit klinkt mij toch wel als doofpot/mondsnoeren... het zou wat zijn als je alleen nog maar Oe en Ah zeggen.

newt

Berichten: 2043
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:11

MariekeS_ schreef:
"Dochter Anne vindt het niet gepast om negatieve berichten over een hengst te verspreiden. ‘Ik heb de dame die die foto gemaakt heeft een mailtje gestuurd. Dat ik het niet netjes en niet respectvol naar de eigenaren van de hengst toe vind. Ik zie het maar als een tekortkoming van zulke mensen zelf dat ze zo’n foto openbaar maken. Een reactie van haar heb ik trouwens nog niet gehad.’"

De manier waarop is misschien wel erg direct met een hele onprettige foto, maar dit klinkt mij toch wel als doofpot/mondsnoeren... het zou wat zijn als je alleen nog maar Oe en Ah zeggen.


En wat als wat er op de hoefslag staat nou waar is, stel, en door die ene foto op die ene dag waar die hengst zelf een "baaldag" had, de hengst negatief blijft belichten, valt het dan ook onder doofpot? als je er dan wat van zegt? want men maakt of breekt nu een hengst wel met deze berichtgeving op zowel facebook als bokt.

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ook negen nieuwe dressuurhengsten in stamboek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:15

De vraagstelling hoe het kan dat deze hengst een 9 krijgt voor zijn karakter en anderen maar een 8, vind ik nog steeds correct ookal zou deze hengst maar 1 dag zich zo gedragen hebben.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:21

cobiie schreef:
De vraagstelling hoe het kan dat deze hengst een 9 krijgt voor zijn karakter en anderen maar een 8, vind ik nog steeds correct ookal zou deze hengst maar 1 dag zich zo gedragen hebben.

Precies !
En als hij 1x zo vies omhoog komt kan en zal hij het waarschijnlijk ook vaker doen.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:21

Daarbij vind ik de discussie zeker goed, waarom de lat zo hoog leggen op zo'n jonge leeftijd?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:22

KahluaB schreef:
cobiie schreef:
De vraagstelling hoe het kan dat deze hengst een 9 krijgt voor zijn karakter en anderen maar een 8, vind ik nog steeds correct ookal zou deze hengst maar 1 dag zich zo gedragen hebben.

Precies !
En als hij 1x zo vies omhoog komt kan en zal hij het waarschijnlijk ook vaker doen.

En op dit soort aannames wordt zo'n hengst dus veroordeeld.

Luz_ElenaE

Berichten: 2819
Geregistreerd: 15-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:25

Elisa2 schreef:
https://www.facebook.com/KWPN.nl/?hc_re ... ED&fref=nf

Hier nu een video van de nieuwe dressuurhengsten, de Bon Bravour en de Everdale x Uptown spreken mij het meest aan.


Ik heb niks in het echt gezien nog ohz maar zo van de film vind ik deze ook het meest aansprekend. Denk dat de bb nog best goed op mijn merrie zou passen (maar die mag eerst nog een aantal jaar in de sport :) )

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:27

newt schreef:
MariekeS_ schreef:
"Dochter Anne vindt het niet gepast om negatieve berichten over een hengst te verspreiden. ‘Ik heb de dame die die foto gemaakt heeft een mailtje gestuurd. Dat ik het niet netjes en niet respectvol naar de eigenaren van de hengst toe vind. Ik zie het maar als een tekortkoming van zulke mensen zelf dat ze zo’n foto openbaar maken. Een reactie van haar heb ik trouwens nog niet gehad.’"

De manier waarop is misschien wel erg direct met een hele onprettige foto, maar dit klinkt mij toch wel als doofpot/mondsnoeren... het zou wat zijn als je alleen nog maar Oe en Ah zeggen.


En wat als wat er op de hoefslag staat nou waar is, stel, en door die ene foto op die ene dag waar die hengst zelf een "baaldag" had, de hengst negatief blijft belichten, valt het dan ook onder doofpot? als je er dan wat van zegt? want men maakt of breekt nu een hengst wel met deze berichtgeving op zowel facebook als bokt.


Tja, dat is ook wel het risico van het vak. Waarom zou je alleen positief nieuws mogen verspreiden en geen negatief nieuws?
Als nou blijkt dat hij écht 1x een baaldag had en verder overal bewijst die 9 wel waard te zijn, dan zullen mensen dat ook snel genoeg weer accepteren. Misschien dat het dan juist weer extra positief uitpakt omdat men er toch op zal gaan letten.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:27

janderegelaa schreef:
En op dit soort aannames wordt zo'n hengst dus veroordeeld.

Klopt .. maar het is wel een reëele aanname.
Maar goed hij heeft beste punten gekregen ,dus zal er heus ( veel ) bij gedekt worden.Lang niet iedereen krijgt dit allemaal.mee toch ?

newt

Berichten: 2043
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:53

KahluaB schreef:
janderegelaa schreef:
En op dit soort aannames wordt zo'n hengst dus veroordeeld.

Klopt .. maar het is wel een reëele aanname.
Maar goed hij heeft beste punten gekregen ,dus zal er heus ( veel ) bij gedekt worden.Lang niet iedereen krijgt dit allemaal.mee toch ?

Een reële aanname? Serieus. Dus als jou paard 1x bokt of 1x stijgert of 1x schrikt of wat dan ook is het een reële aanname dat hij dat vaker gaat doen?.

Tuurlijk wel want als je zijn naam nu intypt om onderzoek te doen dan komt het hoefslag verslag er gelijk voor.

Daarnaast ben ik wel van menig dat een 9 dan niet op zijn plek is want wat hebben de andere hengsten gedaan om minder punten te verdienen

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Ook negen nieuwe dressuurhengsten in stamboek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:05

Ik vond wat deze hengst deed heel anders dan een x schrikken of een jolig bokje.dat kunnen alle paarden een x doen, helemaal jonge hengsten.
Hij was niet bang of geschrokken. Hij sloeg af, wou niet meer in het been reageren en na een aantal x tot op het punt van omklappen te hebben gesteigerd is hij met hulp uit de baan gehaald.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Ook negen nieuwe dressuurhengsten in stamboek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:10

En ik vind het belachelijk dat er zoveel gedoe is om een foto, is genomen tijdens een openbare verrichting, ik heb er niet stiekum voor in de bosjes gelegen en als je je persoonlijke ervaringen niet meer mag delen en alleen nog op het verslag van het kwpn af moet gaan is dat een stap terug.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:13

het verhaal wordt per post extremer. Nog een paar posts en hij kon vliegen. dat zal dan misschien wel weer zorgen dat ze met m willen fokken.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:24

newt schreef:
Een reële aanname? Serieus. Dus als jou paard 1x bokt of 1x stijgert of 1x schrikt of wat dan ook is het een reële aanname dat hij dat vaker gaat doen?.
Ja

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:29

Ayasha schreef:
het verhaal wordt per post extremer. Nog een paar posts en hij kon vliegen. dat zal dan misschien wel weer zorgen dat ze met m willen fokken.

Fokfanaat was er zelf bij en heeft een mening over wat ze heeft gezien.Daar is niks extreem aan.

Jaren geleden heb ik bij Hengsten competities de Hengst Sandreo echt zien staken met een hoofdletter S .Toch heeft het de fokkers er niet van weerhouden hem voor hun merries te gebruiken.Sterker nog ,hij heeft veel paarden gebracht die op het hoogste niveau goed presteren.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:00

fokfanaat schreef:
En ik vind het belachelijk dat er zoveel gedoe is om een foto, is genomen tijdens een openbare verrichting, ik heb er niet stiekum voor in de bosjes gelegen en als je je persoonlijke ervaringen niet meer mag delen en alleen nog op het verslag van het kwpn af moet gaan is dat een stap terug.

Bovendien was je niet de enige met foto's ervan en is er door meerderen (waaronder door mij) op andere dagen gezien dat hij toen ook niet meewerkend was.

germie

Berichten: 25957
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:55

Afstamming zegt natuurlijk niet alles. Ik heb een Lennard X Zeoliet X Pele X Abgar xx
Op papier geen makkelijke, in de praktijk een allemansvriend waar iedereen op weg kan rijden. Ideaal leerpaard.

Maar ik vind dat steigeren toch niet fijn om te zien. Er gaan al 2 foto's rond waar de hengst op de achterbenen staat. Het is dus niet 1 keer geweest. Het is nu aan de hengst om zich braaf aan het publiek te tonen. Dan ebt alle commotie wel weg.