Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:33

_San87_ schreef:
Ibbel schreef:
Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat iemand de KNHS aan gaat klagen wegens het '(kader)leden hun grondwettelijk recht op vrije meningsuiting ontzeggen'
Wat de KNHS hier flikt mág toch helemaal niet?

Men weet vooraf waar men akkoord mee gaat, er wordt dus niks ontzegd.


Je mag geen onwettige dingen afspreken. Denk maar aan al die bordjes op maneges: "betreden op eigen risico, de manege is niet aansprakelijk voor ongelukken".
Ja, daar ga je toch mee akkoord als je toch doorloopt? Je hebt het bordje toch gelezen?
Nee dus, wettelijk gezien blijft de manege aansprakelijk.

Die hele KNHS gedragsregel druist in tegen de grondwet (vrijheid van meningsuiting)
En als iemand dan iemand anders belastert, dan is dáár weer een wet voor. Maar geen 'eigen regeltje' van de KNHS.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:34

Tendance schreef:
Amandavd schreef:
Wat heeft ze eigenlijk gezegd?


Even zoeken op Adelinde en Madeleine.
Het was echt absoluut niet vriendelijk!


Het enige wat ik kon vinden wat dat ze met gemengde gevoelens had gekeken en dat dit niet de eerste keer was. ( met de tong ) vind het wel meevallen. Netjes is het niet maar echt onvriendelijk?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:36

De opmerking van Madeleine ging inderdaad toen erg ver, zeker gezien het feit dat zij als reserve gewoon in NL zat. (waarbij ik me altijd heb afgevraagd, waarom alle reserves niet daar waren? Dan ga je toch net zolang lijstje af tot je deelnemer hebt die wel af wil reizen als sportbond? )

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Re: Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:39

Wat een flutsanctie.. hoeveel olympisch kader activiteiten zijn er nou in de wintermaanden rondom de feestdagen?

Sjolvir, als ik het me goed herrinner hadden alle reserves aangegeven niet af te willen reizen. Dat alleen zou een reden moeten zijn om geen reserve te kunnen zijn. Je wil niet reizen, oke, dan geen reserveplek.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:40

Drifter schreef:
Wat een flutsanctie.. hoeveel olympisch kader activiteiten zijn er nou in de wintermaanden rondom de feestdagen?

Sjolvir, als ik het me goed herrinner hadden alle reserves aangegeven niet af te willen reizen. Dat alleen zou een reden moeten zijn om geen reserve te kunnen zijn. Je wil niet reizen, oke, dan geen reserveplek.


Klopt, daarom dacht ik ook, dan ga je als organisatie toch gewoon verder het lijstje af, kijken wie er wel zou willen afreizen? Nu was reserve zijn ook een wassenneus.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:45

dan hadden ze beter patrick van der meer mee kunnen laten gaan.


Emmelie had voortijdig al aangegeven, niet mee te willen gaan. of ze er nou in zou zitten of niet

Deertje
Berichten: 981
Geregistreerd: 12-01-07

Re: Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:57

Dan lag in mijn ogen de fout toch meer bij de bondscoach, die heeft het toch allemaal toegelaten dat niemand meeging als reserve..
Madeleine wou niet mee, Danielle wou niet mee en Emmelie ook niet... Er waren er dan wel niet veel meer over...
Patrick ja, maar zat die op dat moment in het Olympisch kader? Weet het eigenlijk niet zo goed

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:19

Deertje schreef:
Dan lag in mijn ogen de fout toch meer bij de bondscoach, die heeft het toch allemaal toegelaten dat niemand meeging als reserve..
Madeleine wou niet mee, Danielle wou niet mee en Emmelie ook niet... Er waren er dan wel niet veel meer over...
Patrick ja, maar zat die op dat moment in het Olympisch kader? Weet het eigenlijk niet zo goed

Emmelie heeft voortijdig al laten weten, of ze geselecteerd zou worden, al niet mee te gaan.


Madeleine en Danielle als reserve niet.


Uzzo was toen net verkocht, maar had vast nog wel mooie opvolgers, die als reserve, wel veel hadden kunnen leren

Deertje
Berichten: 981
Geregistreerd: 12-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:46

Ketaki schreef:
Emmelie heeft voortijdig al laten weten, of ze geselecteerd zou worden, al niet mee te gaan.


Madeleine en Danielle als reserve niet.


Uzzo was toen net verkocht, maar had vast nog wel mooie opvolgers, die als reserve, wel veel hadden kunnen leren



Madeleine ook, daar ben ik nu wel zeker van!

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:46

Wat heeft ze dan gezegd over adelinde? Of staat het hier ergens?

Er zijn regels en je gekend een contract. Je houdt je er aan of je wordt gestraft. Zo simpel is het.
Wel een zwakke straf, ze zal er niet veel van merken.

FloortjeM
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: 's-Heer Arendskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:10

_San87_ schreef:
Ibbel schreef:
Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat iemand de KNHS aan gaat klagen wegens het '(kader)leden hun grondwettelijk recht op vrije meningsuiting ontzeggen'
Wat de KNHS hier flikt mág toch helemaal niet?

Men weet vooraf waar men akkoord mee gaat, er wordt dus niks ontzegd.
Je mag geen onwettige dingen afspreken. Denk maar aan al die bordjes op maneges: "betreden op eigen risico, de manege is niet aansprakelijk voor ongelukken".
Ja, daar ga je toch mee akkoord als je toch doorloopt? Je hebt het bordje toch gelezen?
Nee dus, wettelijk gezien blijft de manege aansprakelijk.

Die hele KNHS gedragsregel druist in tegen de grondwet (vrijheid van meningsuiting)
En als iemand dan iemand anders belastert, dan is dáár weer een wet voor. Maar geen 'eigen regeltje' van de KNHS.[/quote]


Kort en goed: nee, dit is geen beperking van de vrijheid van meningsuiting. Je mag zeggen wat je wil, maar als je bepaalde dingen over bepaalde mensen zegt, mag je niet in het kader zitten. Aan jou de keus. Niks onwettigs aan. Dat is bij je werkgever niet veel anders hoor, daar heb je gemiddeld gezien ook je mond te houden over wat je op de werkvloer tegenkomt.

Die manege en dat bord regelt aansprakelijkheden (weliswaar op een volstrekt ontoereikende manier, maar dat terzijde), dat heeft echt helemaal niets met de vrijheid van meningsuiting te maken. En ook dat bordje is niet 'onwettig', het is alleen niet voldoende om een overeenkomst aan te nemen waarin de aansprakelijkheid is beperkt of uitgesloten (welke overeenkomsten, mits goed overeengekomen, binnen vrij ruime marges overigens ook gewoon zijn toegestaan en in rechte stand houden).

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:37

webster543 schreef:
Wat heeft ze dan gezegd over adelinde? Of staat het hier ergens?

Er zijn regels en je gekend een contract. Je houdt je er aan of je wordt gestraft. Zo simpel is het.
Wel een zwakke straf, ze zal er niet veel van merken.


Afbeelding
Dit was het. Vond het ook zo vreselijk onsportief :+
Niet een hele zware straf zo inderdaad..

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 22:49

Wat ze gedaan heeft dat was niet lief maar dat ze er nu uit ligt vind ik helemaal geen probleem. Niet vanwege haar uitspraken maar vanwege haar manier van rijden. Niet top waardig. Totaal niet.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:03

Oepsie... Een gewaagde uitspraak. Kan geloven dat het bitter is, dat je er niet bent als je collega uitvalt. Maar die uitspraak is kort door de bocht
Bedankt om het te posten!

AnoukvE

Berichten: 26
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: Zwartsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:46

Je moet je gewoon professioneel gedragen, dus aan de regels houden...

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:50

Ben mijn sympathie een beetje kwijt voor haar. Begon al een beetje toen Charmeur naar Emmelie ging (en later weer terug, of heb ik het nou mis?). Haar rijstijl komt niet altijd sympathiek over.... Met Cennin vond ik haar toch wel weer gaaf maar dan zo'n opmerking erover heen wat echt nergens voor nodig was. Heb haar nooit ontmoet maar vraag me echt af of het een leuke meid is.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 00:03

DromenLies schreef:
Ben mijn sympathie een beetje kwijt voor haar. Begon al een beetje toen Charmeur naar Emmelie ging (en later weer terug, of heb ik het nou mis?). Haar rijstijl komt niet altijd sympathiek over.... Met Cennin vond ik haar toch wel weer gaaf maar dan zo'n opmerking erover heen wat echt nergens voor nodig was. Heb haar nooit ontmoet maar vraag me echt af of het een leuke meid is.

Charmeur staat nog steeds bij Madeleine.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 00:05

Nee alweer

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 02:42

Emmelie reed charmeur eerst, daarna is hij naar Madeleine gegaan.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 08:18

Olympisch kader is niets anders dan het A-kader en er zijn nu geen internationale kampioenschappen maar je krijgt geen vergoeding voor je trainingen en eventuele internationale wedstrijden.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 08:55

"Vrijheid van meningsuiting" is wel een vaak misbruikt fenomeen. Ik vind het uitermate onsportief en van weinig klasse getuigen van die mevrouw Witte-vrees.. de druifjes waren wel erg zuur.
Bovendien Ibbel.. als deze sanctie in jouw beleving onwettelijk is, dan zul je je realiseren dat ook iedere Bokt-ban of sanctie ook onwettelijk is. Toch? :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 08:59

Jannepauli schreef:
"Vrijheid van meningsuiting" is wel een vaak misbruikt fenomeen. Ik vind het uitermate onsportief en van weinig klasse getuigen van die mevrouw Witte-vrees.. de druifjes waren wel erg zuur.
Bovendien Ibbel.. als deze sanctie in jouw beleving onwettelijk is, dan zul je je realiseren dat ook iedere Bokt-ban of sanctie ook onwettelijk is. Toch? :+

Echter is de afspraak niet onwettig en daarmee de sanctie geoorloofd :D.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:14

Wat ik me afvraag: zijn die uitspraken eigenlijk onderzocht? Kan het niet zijn dat ze niet 'gewoon' onsportief was, maar dat ze eigenlijk een klokkeluider is?

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:22

Wendy schreef:
Wat ik me afvraag: zijn die uitspraken eigenlijk onderzocht? Kan het niet zijn dat ze niet 'gewoon' onsportief was, maar dat ze eigenlijk een klokkeluider is?

Dit had weinig met klokkenluiden te maken maar meer met een vinger naar een ander wijzen omdat er veel reacties kwamen dat zij er niet was als reserve terwijl ze wel nodig was. ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:22

Wendy schreef:
Wat ik me afvraag: zijn die uitspraken eigenlijk onderzocht? Kan het niet zijn dat ze niet 'gewoon' onsportief was, maar dat ze eigenlijk een klokkeluider is?

Welke klokken is ze aan het luiden geweest dan?