Aflevering drie van NH Bokt TV

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14043
Geregistreerd: 20-04-16

Aflevering drie van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 15:44

bokt.nl


Afbeelding
Astrid en Julia met Tjibbe voor de camera. Foto: Nissima

De derde aflevering van NH Bokt TV, de samenwerking tussen NH en Bokt, is vanaf vandaag te bekijken. Deze aflevering gaat over kozakkenvoltige.

NH Bokt TV is een informatieve serie filmpjes over paarden en de omgang met paarden. De eerste afleveringen zijn opgenomen bij Dressuur Natuurlijk in Westbeemster en worden gepresenteerd door Bokker Julia (Gladijs). Na het grondwerk in de eerste aflevering en het trailerladen met Fries Tjibbe in aflevering 2 brengen ze in aflevering drie met hulp van bokker Nista_RX het Kozakkenvoltige in beeld.

Veel plezier met aflevering drie!


Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Aflevering drie van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:07

Leuk gedaan zeg!

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Aflevering drie van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:11

Gaaf om te zien en knap dat Julia het zelf ook meteen doet!

Mona14

Berichten: 245
Geregistreerd: 16-11-11
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:15

Ja, deze was leuk!
Leuke Haflinger trouwens!
En een stoere sport!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:30

Eindelijk een goede aflevering van NH Bokt tv! _/-\o_
Het laat ook prima zien dat je perfect een filmpje van 3 minuten kunt maken over een 'groot' onderwerp zonder dat het hap-snap of saai wordt. Tijd is nooit belemmering als je een onderwerp goed aanpakt, dus stop met je daarachter verschuilen en maak meer van dit soort filmpjes. De kunst is daarbij vooral om dezelfde instelling te houden. Het is namelijk makkelijk om met een open, verwonderde blik naar een exotische tak van sport te kijken en daardoor precies alle leuke en grappige dingetjes uiten te pikken, maar die blik moet je ook zien vast te houden als het over 'standaard'/voor de redactie of presentatrice al bekende onderwerpen zoals trailerladen, dressuur enz gaat, anders krijg je weer filmpjes zonder focus en zonder duidelijke opbouw.

Op een rijtje wat ik goed vond:
- presentatrice deed zich niet meer dommer voor dan ze was (dus geen Tell Sell dialogen waarbij ze eerst vragen stelt en dan laat zien dat ze de antwoorden allang wist)
- Netjes gefocust op de interessante dingen in een groot onderwerp
- Goede opbouw, geen gaten/discrepanties/slordigheden/fouten, eigenlijk alles wat in de eerste twee afleveringen wel zat.

Fout:
- In de openingspost van dit topic staat dan aflevering 3 over trailerladen gaat, plus dat er wel genoemd staat bij welke instructeur de 1e 2 afleveringen gefilmd zijn, maar niet waar deze derde aflevering gefilmd is, wat mij wel vervelend lijkt voor de geinterviewde aangezien dat ook gewoon een instructeur is die lesklanten wil aantrekken.

De enige 'logische' vraag die ik miste: op het filmpje loopt het paard altijd linksom. Wordt er links- en rechtsom evenveel getraind tijdens de kozakkenvoltige of wordt alles maar 1 kant op gedaan?
Dat had ik ook een handige vraag gevonden voor alle kijkers die nu meteen enthousiast het proberen na te doen en als rechtshandigen ook alleen maar één kant op gaan turnen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-07-16 16:37, in het totaal 3 keer bewerkt

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:32

Hartstikke leuk filmpje en top dat Julia ook mee deed! +:)+

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:34

Dit was de leukste tot nu toe!
Knap hoor Julia! Ik doe het je niet na _/-\o_

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:52

Leuk om die tak van de paardensport te zien! Ik wist niet dat het bestond :-)

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:56

Heel leuk en enthousiast filmpje! Vond het tof om zoiets te zien en ook leuk dat de presentatrice het zelf probeerde. Top gedaan +:)+

Gladijs
Berichten: 534
Geregistreerd: 11-04-14

Re: Aflevering drie van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:44

Dank jullie wel voor de leuke reacties :j het was ook echt geweldig om het te proberen!
Dat Robin zomaar op haar kop ging hangen dacht ik echt wauw :wow: en natuurlijk haar geweldige haflinger die heerlijk mee doet +:)+
Op naar de volgende aflevering!!!
Vergeet niet dat onderwerp suggesties altijd welkom zijn, dus als er meer mensen zijn die zoiets gaafs kunnen of uitoefenen laat het ons weten, wellicht komen we dan bij jou op bezoek *\o/*

Anoniem

Re: Aflevering drie van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:13

@ Gladijs: Weet jij het antwoord op de vraag of ze alleen linksom de oefeningen doen of ook rechtsom?

Volgens mij zijn er in de categorie 'leuke, visueel aantrekkelijke en toch een beetje exotische onderwerpen' best wel wat onderwerpen te verzinnen, bijvoorbeeld aquatraining voor paarden, of eens meekijken met een behandeling door een paardentandarts, Horse Agility, werken aan de lange teugel, Working Equitation, een bitfitter filmen tijdens een passessie, zelfde kan bij een boomloos zadelaanpasser (dan zie je in 1x x verschillende soort boomloze zadels voorbij komen bij 1 combinatie wat een mooie snelle overview geeft van boomloze zadels), een schriktraining clinic filmen zodat je verschillende niveaus kunt laten zien, een zadelpasser laten uitleggen hoe je kunt checken of je zadel past, enz.

Bootsiebob

Berichten: 5544
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:18

Ontzettend leuk deze aflevering, ik vond de andere twee ook goed, maar deze is natuurlijk net wat spectaculairder.

Heel goed gepresenteerd, interessante vragen en ontzettend leuk dat de presentatrice zelf ook een oefening doet (knap gedaan!!)

Wat ik inderdaad mis, is wat xyzutu2 aangeeft, er wordt niet gezegd of er ook rechtsom getraind wordt en er wordt wel gesproken over warming-up/stretchen voor de mens, maar niets over warming up van het paard.
Ik hoop dat er nog veel leuke afleveringen gaan volgen, ga zo door in ieder geval! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:06

Heel erg leuk, en wat dapper om er zelf ook nog even op te gaan, lijkt me gruwelijk gaaf :D

Selina

Berichten: 14292
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:08

Respect dat je ook even zo'n oefening deed :D Was vast even oefenen.

Vond het ook een leuk filmpje :)

dushishoeve

Berichten: 720
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:11

Eindelijk een leuke aflevering!

Zulke filmpjes over niet alledaagse paarden dingen zijn leuk en interessant voor iedereen om te zien.

Nista_RX

Berichten: 2945
Geregistreerd: 25-10-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:13

Wat veel leuke reacties zeg! :) Dank jullie wel, ik zal even wat antwoorden geven.

Wordt er ook wel rechtsom getraind of enkel linksom?
Bij kozakkenvoltige zie je veel dat er enkel linksom getraind wordt, maar ikzelf vind het belangrijk dat dit ook rechtsom wordt getraind. Ik ben nog veel aan het oefenen rechtsom, maar links is mijn beste kant, dus voor de film of op show voer ik ook alles aan de linker kant uit. Aan de rechter kant zit mijn singel vast en zoals je misschien kunt zien zijn dit er 3. Het is zeer pijnlijk als je hier langs komt. Ik ga daarom kijken of ik iets kan vinden om er omheen te doen (wat je vaak ook bij stijgbeugelriemen ziet). Ook heb ik zelf een half jaar niet getraind doordat mijn merrie drachtig was (ik ben net weer aan het opbouwen). Dus de oefeningen zijn in de video niet zo heel netjes uitgevoerd. O:)

Hoe ziet de warming up voor een paard er uit?
Sita rijd ik van te voren goed warm door stap / draf / galop en rijd hierbij figuren en overgangen. Als ik voel dat ze lekker los is en goed doorloopt begin ik met de oefeningen.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:45

Ben ik de enige die een een hele vreemde ondertiteling ziet tijdens het bekijken van het filmpje?

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Aflevering drie van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:04

Heel leuk.
Knappe haf maak je me altijd blij mee.

Tip voor volgend filmpje Working Equitation met speedtrail test

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Aflevering drie van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:30

Leuk :-)

Bootsiebob

Berichten: 5544
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Aflevering drie van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:49

Wat leuk dat de vragen beantwoord worden :)
Enne, ik vind het er netjes uitzien. Er zijn maar weinig mensen die het je nadoen!

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 06:24

Hartstikke leuk!

Ook goed om te zien hoe goed deze haf zijn werk kent en hij graag hij het doet. Mooi voorbeeld van ruiter-paard teamwork.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Aflevering drie van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 06:45

Erg leuke aflevering :j
En het lijkt me ontzettend gaaf om te doen!

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Aflevering drie van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:14

Wow gaaf! Stuk leuker om te kijken dan de vorige 2 filmpjes vind ik :) Heel knap dat Julia die oefening ook even doet.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Aflevering drie van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:46

Misschien wel handig om de link boven het filmpje op de voorpagina naar dit topic te laten doorsturen in plaats van het topic van de eerste aflevering?

Qua aflevering vond ik dit stukken beter dan de eerste twee. Erg leuk, interessant en onbekend onderwerp. Eentje van de categorie weer eens wat anders. Erg stoer van Julia inderdaad!

aiselover

Berichten: 855
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: Reeuwijk, Zuid-Holland

Re: Aflevering drie van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:10

Wat een leuk filmpje weer! Ik vind dat je het presenteren echt super doet Julia! Ik kijk uit naar het volgende filmpje :D