Dood en verminkt paard langs weg gedumpt *update 2*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:10

Misschien is het door de media op deze manier neergezet door alle verminkingen van paarden verderop in het land? Is er verder niets bekend over de automobilist? Ik kan me voorstellen als je een groot paard voor je auto krijgt dat je er zelf ook niet zonder kleerscheuren vanaf komt.

Sterkte voor de eigenaren van het paard. Vreselijk als je je maatje op zo'n manier moet verliezen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:11

Dan nog klopt er volgens mij iets niet in dat nieuwsbericht hierboven. Er staat dat de dierenarts de noodslachting in H'zand verrichte en het paard vervolgens 15 km in Nieuw en St. Joosland in de Veerdam neerlegde.
Maar de slager woont daar volgens mij in Nieuw en St. Joosland en een dierenarts verplaatst een dood paard toch meestal niet?
Is het dan niet de dierenarts die het paard in Heinkenszand heeft afgemaakt, (misschien kon de Rendac er daar ter plaatse niet goed bij?) en de slachter die het paard heeft opgehaald en het paard heeft meegenomen en in Nieuwland heeft neergelegd in afwachting van de Rendac?
Doen alleen dierenartsen trouwens noodslachtingen?

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:13

Wat ik me dan afvraag, misschien weet Coquette dat, is hoe het met de persoon is die het paard heeft aangereden? Als het op een 80-weg was zal het een flinke klap geweest zijn en het is al verschrikkelijk genoeg om je paard te verliezen. Hopelijk is dat het enige gevolg geweest van het ongeluk en ligt er niet ook nog iemand in een ziekenhuis.

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:27

Het 2-jarige paard was dinsdagmorgen aangereden bij Heinkenszand. Het dier was dusdanig gewond dat het niet meer te redden was. Paardenslachter Martin de Kok verrichte euthanasie middels een zogenoemde noodslachting en legde het paard uiteindelijk in de berm van de doodlopende Zaagmolenpolder bij Nieuw- en Sint Joosland. Op die plek worden volgens hem vaker kadavers neergelegd om afgevoerd te worden.

Dit is dus eigenlijk wat er gebeurd is in het kort

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 08:30

video (deze video is van voor de wetenschap dat het paard bewust geschoten was) - niet schokkend

+

http://www.bokt.nl/ http://www.pzc.nl

De politie had gisteren nog maar enkele minuten het nieuwsbericht de digitale wereld in geholpen of de paardenslager uit Nieuw en Sint Joosland schudde even flink met het hoofd. De PZC vroeg hem naar zijn kant van het verhaal.
"Het is vanochtend (inmiddels gisteren, red.) in Heinkenszand verongelukt", vertelt Martin de Kok. "De eigenaresse belde mij, met de vraag of ik het uit zijn lijden wilde komen verlossen. Dat heb ik gedaan."
Normaal gesproken neemt De Kok het kadaver dan mee naar Nieuwland, waar het destructiebedrijf het vervolgens komt ophalen. ,,Maar ik heb het schot gelost in de aanhanger waarin het paard lag en omdat ik het niet humaan vind om dan nog met zo'n beest te gaan lopen leuren, heb ik het in diezelfde aanhanger mee naar Nieuwland genomen. De aanhanger moest echter terug naar Heinkenszand, dus ik heb het paard even hier neergelegd. Dat doe ik vaker. Er komt hier toch verder niemand."

Behalve gisteravond dus, toen besloot een vrouwelijke hardloper over die weg een stukje te rennen. En die trof een dood, verminkt paard aan en waarschuwde de politie. En de politie sloeg direct alarm. Er had een zeiltje over gemoeten, zeiden agenten. "Nee",aldus de De Kok in gesprek met de PZC. "Zij hadden gewoon even moeten nadenken."

De paardenslager betwijfelt of een zeiltje over het dode paard de commotie had voorkomen. ,,Dan tilt men dat zeiltje op, ziet verminkingen en belt de politie zonder te weten wat er werkelijk aan de hand is. Ik was wel van plan een zeiltje over het paard te leggen, maar nadat ik de aanhanger naar Heinkenszand had teruggebracht, ben ik thuis eerst gaan douchen.'

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:35

Het blijft een naar verhaal.
"Gelukkig" dan geen mishandeling en dumpen, maar wel nog steeds veel leed.

Hoop dat het dier niet te lang heeft hoeven lijden en sterkte voor de eigenaar !

Blijf het overigens vreemd vinden dat bij een dergelijk ongeval de politie niet verwittigd is.
Er moet toch ook een auto bij betrokken zijn geweest ?

_coquette_

Re: Dood en verminkt paard langs weg gedumpt *update 2*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:41

Er was politie betrokken bij de aanrijding op hzand. De auto was helemaal totaal loss. Maar zover ik weet had de bestuurder niets omdat het paard aan de passagiers kant is geklapt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:59

Cassidy schreef:
Het kan op beide manieren en ja schieten is legaal, als DA moet je zowel een schietmasker als ook een vergunning hebben om het te mogen gebruiken

halsslagader doorsnijden is ook legaal hoor....weleens van Halal gehoord? ;)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:04

Lekkere boeren nuchterheid

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:25

Was dat bij/uit de wei van Goodwill??

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:18

Eerst een dierenarts en later een slager? Lekker vaag.
En dan nog dat het dier blijkbaar al in een aanhanger lag erweer uitgehaald is en daar neergelegd om later opgehaald te worden. Dat doet die man wel vaker zo.
Heel vreemd verhaal.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:23

Cassidy schreef:
Ik denk dat het eerder gaat via pin door het hoofd met behulp van een schietmasker. Keel doorhalen zal alleen gedaan worden om een dier leeg te laten bloeden voor verdere vleesverwerking en dat is hier niet aan de orde.

Wij hebben paarden hier aan huis wel geschoten en begraven. Ik haal de keel door voor alle zekerheid.
Áls het schot mis is gegaan (erg kleine kans) garandeert het bloeden dat je geen bewusteloos paard begraaft.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:28

easygoing schreef:
Eerst een dierenarts en later een slager? Lekker vaag.
En dan nog dat het dier blijkbaar al in een aanhanger lag erweer uitgehaald is en daar neergelegd om later opgehaald te worden. Dat doet die man wel vaker zo.
Heel vreemd verhaal.

Aangezien ze in eerste instantie nog hebben gekeken naar de mogelijkheid om het paard te laten operenen is hij niet direct door de DA afgemaakt. Helaas bleek dat de verwondingen te erg waren en dat dit niet meer te redden was. En aangezien het dier niet voor menselijke consumptie was aangezien de eigenaar dit niet wou moet het dier toch opgehaald worden door de Rendac. Maar dit is naast een 80km ook niet helemaal handig. Dus moest het dier toch echt verplaatst worden.

Als iedereen nou eens niet zo snel zou oordelen...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:31

Het is toch geen oordeel, gewoon een vraag ?

Ik vraag me dan ook af waarom de dierenarts het dier niet gelijk uit zijn lijden verlost heeft ...

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:43

Slachter heeft m afgemaakt. Slachter heeft een werkplaats in Nieuw en st Joostland maar woont in Wolphaartsdijk. Paard is in Heinkenszand voor de auto gesprongen in de trailer gegaan voor noodslachting vervolgens naar dat bewuste afgelegen plekje gebracht omdat dat daar rendac vaker beesten komt halen voor de slachter. Hier is voor gekozen zeer waarschijnlijk zodat het dode paard niet langs een druk begaande weg of op pensionstal zou liggen. En toevallig is er dit keer een jogger in dat straatje gaan spelen en met alle commotie van dien.
Zo.... En als het goed is kunnen we nu allemaal weer slapen en bleek het verhaal niet zo spannend als verwacht. En misschien de details over het doden bewaren voor een ander topic uit respect voor de eigenaresse. Sterkte aan haar.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:51

niks aan het handje dus. Wel sneu dat het paard is aangereden, maar er is vlug gehandeld gelukkig

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:50

Ik kan me best voorstellen dat de betreffende jogger zich rot geschrokken ligt als je daar een gehavend paard ziet liggen. En logisch dat ze dan belt naar instanties.

Dat het achteraf een ander verhaal geeft, gelukkig maar, scheelt weer. Jammer dat dit jonge dier helaas is overleden door een ongeluk.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:09

Shirley schreef:
Het is toch geen oordeel, gewoon een vraag ?

Ik vraag me dan ook af waarom de dierenarts het dier niet gelijk uit zijn lijden verlost heeft ...

misschien omdat dat een paar honderd euro kost en het met de slager nog sneller en diervriendelijker gaat ook

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:12

Ben het met beide stellingen oneens, maar was dit jouw paard, bliver ?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:30

nee het was niet mijn paard. het is gewoon bekend dat een kogel stukken goedkoper is dan alle dure medicijnen van een dierenarts. Daarnaast is het zeker diervriendelijker omdat ze er gewoon niks van merken en binnen een paar tellen gebeurt is. Bij inslapen merken ze wel degelijk iets omdat dit in etappes gaat. Eerst sederen dan laten liggen dan verder versuffen en dan pas echt dodelijke medicatie.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:58

Misschien kun je dan de eigenaar laten antwoorden of iemand die namens diegene spreekt.

insvanbree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:18

Je zult je paard maar zo tegenkomen......

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:41

Ik denk niet dat het aan jou of mij is om te oordelen Hoe het beter was om dat paard te laten sterven! En ik denk dat er andere topics zijn om daar evt. Wel over te discuseren.
Graag een beetje respect.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:42

Shirley schreef:
Misschien kun je dan de eigenaar laten antwoorden of iemand die namens diegene spreekt.

volgens mij begon ik ook met misschien.... Ik zei niet dat het zo was.

Ik begon trouwens niet met de discussie hoor dat was shirly

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:45

bliver schreef:
Shirley schreef:

volgens mij begon ik ook met misschien.... Ik zei niet dat het zo was.

Ik begon trouwens niet met de discussie hoor dat was shirly

En je kunt niet voor je zelf denken?? Wees slimmer dan dat en vecht je discussie elders uit asjeblieft.