Mooi! Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cissy schreef:Volgens hetzelfde verhaal van de Telegraaf is de vrouw niet van haar paard getrokken maar heeft die vent dat wel geprobeerd, ze is dus op haar paard blijven zitten.
hyppolyte schreef:Volgens 'kenners'.... Hangt toch echt helemaal van je band met het paard af, vind een beschermende reactie helemaal niet zo onwaarschijnlijk, schrikreactie zorgt voor wegrennen, niet zozeer voor trappen. Een paard kan trouwens wel degelijk 'zijn mens' beschermen.
Electra63 schreef:hyppolyte schreef:Volgens 'kenners'.... Hangt toch echt helemaal van je band met het paard af, vind een beschermende reactie helemaal niet zo onwaarschijnlijk, schrikreactie zorgt voor wegrennen, niet zozeer voor trappen. Een paard kan trouwens wel degelijk 'zijn mens' beschermen.
Ik geloof eerder, dat het paard van schrik is gaan bokken en de belager heeft geraakt.
Paarden kunnen wel voorkeur of afkeer voor bepaalde mensen hebben, maar beschermen en gericht trappen om zijn baasje te beschermen, is meer een verhaal voor in de Penny
NikkiEnJij schreef:xXbellaXx schreef:Mijn hond blaft en gromt naar donkere mensen
Gaaf zeg! Want donkere mensen zijn natuurlijk altijd gevaarlijk...
Racist...
hyppolyte schreef:Mijn merrie is ook wel eens tussen mij en een stel etterende paarden in gaan staan, dus ze beschermen je zeker wel, andersom doe ik het bij haar ook. Of ze ook zo zou reageren in een dergelijke situatie weet ik ook niet, maar degene bij wie het gebeurd is zal er maar wat blij mee zijn.
Woogy schreef:misschien een domme vraag, maar hoe kan het paard de man tegen de borst slaan als hij bovenop de vrouw ligt/zit? Dan zou het verhaal van de telegraaf toch een heel stuk logischer zijn...
ohjajoh6 schreef:Wat is er nu in hemelsnaam racistisch aan die opmerking?
Bijna alle honden doen dat namelijk, je schrikt je kapot als je dat de eerste keer meemaakt en het is aan de eigenaar om daar adequaat op te reageren.
Mijn pikzwarte bouvier, flikte het ook, helemaal als ik hem uitliet in het donker (ik was 16 ofzo) en de gebroeders Pinas kwamen voorbij, waren ook zo zwart als de nacht met die prachtige witte tanden. Kon ik hem altijd net houden, zo fel was die dan. Goddank dat zij mij nooit voor racist hebben uitgemaakt, zij vonden het zelfs wel stoer geloof ik, dat mijn hond mij zo goed verdedigde...
F_Orumster schreef:Woogy schreef:misschien een domme vraag, maar hoe kan het paard de man tegen de borst slaan als hij bovenop de vrouw ligt/zit? Dan zou het verhaal van de telegraaf toch een heel stuk logischer zijn...
Al vanaf de eerste keer dat ik dit stuk las, geloofde ik het niet. Er zijn genoeg mensen die het interessant vinden een verhaal de wereld in te gooien en dan ook nog eens met penny twist.