Westenwind naar Kirsten Brouwer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Westenwind naar Kirsten Brouwer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 00:10

http://www.bokt.nl
Ingezonden door Bokker Anoeska27

Afbeelding
Westenwind onder Tom Franckx. Foto: http://www.focussed.nl

Zojuist is via Facebook bekend geworden dat de KWPN-hengst Westenwind (Flemmingh x Contango) is verhuisd naar Stal Brouwer. Tijdens de laatste KWPN hengstenkeuring werd de hengst nog door Tom Franckx gereden in de VHO troffee. Eerder is de hengst door Emmelie Scholtens en Vai Bruntink gereden. Westenwind is op ZZ-zwaar niveau uitgebracht.

De nieuwe ruiter van de donkerbruine hengst is Kirsten Brouwer. Brouwer rijdt onder meer ook de hengst Tuschinski (Krack C x Pion) en Dancer (Vivaldi x Tango).

Ketaki

Re: Westenwind naar Kirsten Brouwer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:29

ik ben benieuwd naar de combi kirsten brouwer en westenwind.

waarom is hij trouwens bij tom franckx weggehaald?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:37

Tom heeft Westenwind bizonder goed opgeleid, daar ben ik hem heel erkentelijk voor. Westenwind is weer terug in Nederland omdat de afstammelingen van hem het bizonder goed doen in de sport en er weer meer vraag ontstaat voor de fokkerij. Daarom willen we hem voor de fokkers en alle andere fans presenteren op shows, wedstrijden en clinics. Dat was vanuit België moeilijker te organiseren.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:41

Vreemd, dit is al de 2e of 3e die bij Tom Francx vandaan is gehaald...ben misschien te pessimistisch, maar vraag me toch af of de aangekaarte redenen van de eigenaren/hengstenhouders volledig stroken met de waarheid.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:48

svdijk schreef:
Vreemd, dit is al de 2e of 3e die bij Tom Francx vandaan is gehaald...ben misschien te pessimistisch, maar vraag me toch af of de aangekaarte redenen van de eigenaren/hengstenhouders volledig stroken met de waarheid.

Tja, het is natuurlijk aan de hengstenhouders/eigenaren zelf wat ze naar buiten brengen hierover, maar het is inderdaad de derde. Ik heb er ook een mening over, maar laat ik die dit keer maar voor me houden :D

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:54

Uiteraard anouska27, ik ben wss te pessimistisch ;-)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:58

Westenwind nakomelingen zijn zeker populair gezien grotendeels de vererving van een fijn meewerkend karakter.
Zie; PaysBas @ [FB] Westenwind: nakomelingen en info...
Fijn dat Westenwind weer terug komt naar Nederland. Persoonlijk kijk ik er erg naar uit om Westenwind te zien vlammen op de wedstrijden. En natuurlijk ook in de hoofdrol van een clinic ;-)
Dus bij deze Kirsten gefeliciteerd met deze leuke hengst op stal!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 08:45

Anoeska27 schreef:
svdijk schreef:

Tja, het is natuurlijk aan de hengstenhouders/eigenaren zelf wat ze naar buiten brengen hierover, maar het is inderdaad de derde. Ik heb er ook een mening over, maar laat ik die dit keer maar voor me houden :D

Persoonlijk vondt ik hun optreden op de hengstenkeuring nogal tegenvallen...paard liep bij lange na niet verzameld genoeg voor het gevraagde niveau. Maar goed, dat is een momentopname he..

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:11

ik vond em daar vooral 'tegen zijn zin' werken.. viel me ook niet positief mee...

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:49

misterA schreef:
Tom heeft Westenwind bjizonder goed opgeleid, daar ben ik hem heel erkentelijk voor. Westenwind is weer terug in Nederland omdat de afstammelingen van hem het bijzonder goed doen in de sport en er weer meer vraag ontstaat voor de fokkerij. Daarom willen we hem voor de fokkers en alle andere fans presenteren op shows, wedstrijden en clinics. Dat was vanuit België moeilijker te organiseren.

Tom heeft Westenwind zeker goed opgeleid +:)+ maar het is toch fijn dat WW weer in Nederland staat en daardoor misschien ook meer in de picture komt.
De nakomelingen doen het erg goed in de sport en de karakters zijn superfijn +:)+ +:)+
We willen proberen een clinic of iets dergelijks te organiseren met nakomelingen, dat kan misschien tzt bij stal Brouwer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:17

Jeetje, ik zou niet blij zijn als er 3 hengsten bij mij vertrokken.
Ik denk ook dat er wel iets meer achter schuilt maar goed.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:32

Er staan nog twee hengsten van Sollenburg in training bij Tom, dus ze zullen daarover vast nog wel tevreden zijn anders hadden ze die niet in training laten staan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:33

FennaK schreef:
Er staan nog twee hengsten van Sollenburg in training bij Tom, dus ze zullen daarover vast nog wel tevreden zijn anders hadden ze die niet in training laten staan.

Wat niet is kan nog komen he? Je moet wel een geschikte nieuwe plek vinden voor je hengst.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:43

Soms moet je dingen veranderen, zo ook paarden misschien bij een andere ruiter onderbrengen met het oog op de verkoop?? Als Anky jouw hengsten traint zijn ze beter te verkopen. Daar komen veel meer potentiele kopers op stal. En Westenwind, de reden is heel aannemelijk, een hengst die fijn loopt in de sport, die je bezig kunt zien zal je eerder gebruiken dan ééntje uit het boekje die je nog nooit in het echt gezien hebt.
Het is dus helemaal niet gezegd dat er redenen zijn om Tom van de paarden af te halen en nu ga je weer giswerk krijgen. Let wel op dat je daarmee vooral Tom gaat beschadigen omdat mensen al snel zeggen dat er dan wel wat aan de hand zal zijn, jammer genoeg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:52

bigone schreef:
Soms moet je dingen veranderen, zo ook paarden misschien bij een andere ruiter onderbrengen met het oog op de verkoop?? Als Anky jouw hengsten traint zijn ze beter te verkopen. Daar komen veel meer potentiele kopers op stal. En Westenwind, de reden is heel aannemelijk, een hengst die fijn loopt in de sport, die je bezig kunt zien zal je eerder gebruiken dan ééntje uit het boekje die je nog nooit in het echt gezien hebt.
Het is dus helemaal niet gezegd dat er redenen zijn om Tom van de paarden af te halen en nu ga je weer giswerk krijgen. Let wel op dat je daarmee vooral Tom gaat beschadigen omdat mensen al snel zeggen dat er dan wel wat aan de hand zal zijn, jammer genoeg.

Ik zeg alleen dat het ronduit opvallend is dat er in korte tijd 3 hengsten bij hem vertrekken.
Dat is gewoon een constatering.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:00

bigone schreef:

Idd!
Gissen zonder het hele verhaal te kennen slaat nergens op, pas daarmee op.

sarabande

Afgezien van de persoon Tom Francs, is het gewoon niet handig om een in Nederland dekkende hengst in België in de sport uit te laten brengen, het niveau van de dressuursport daar is zo volledig buiten het zicht van Nederlandse fokkers dat dat hier niets zegt. Pas als een paard internationaal start is zijn klasse te meten.
Voor de fokkers dus niet echt reclame en alleen daarom al is het verstandig om de hengst hier uit te laten brengen

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Suzanne F. schreef:
bigone schreef:

Ik zeg alleen dat het ronduit opvallend is dat er in korte tijd 3 hengsten bij hem vertrekken.
Dat is gewoon een constatering.

Tom wordt sowieso beschadigd hierdoor. 3 hengsten in korte tijd weg met welke reden dan ook is niet goed voor je naam. Helemaal als Anky zegt dat ze nog niet weet wat ze met BB gaat doen en dat hij misschien terug gaat naar TF. Zo van, Tom kan hem niet opleiden dus doe ik het.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:23

Fijn dat hij terug in Nederland is, en ook weer beschikbaarkomt.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:36

Wat een onzin allemaal, Tom heeft gewoon de pech dat hij zijn paarden zo goed opleidt dat Anky ze graag wil hebben, want Anky is denk ik best zinnig wat paarden aangaat en het moet goed voelen anders begint ze er niet aan... en van WW snap ik het ook de fokkers willen hem zien en vanuit Belgie is het gewoon een stuk lastiger.. daarbij heeft hij er nog twee van Adri staan en als Tom echt niet zoubevallen dan haal je alles weg dus lekker gemiep hier weer..

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:50

De hengst is in goed overleg bij hem weggehaald, omdat het niet zo eenvoudig was om in Belgie in zijn klasse te starten, en omdat er steeds meer vraag was voor dekkingen in Nederland.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:51

Westenwind weer terug in Nederland!!

De KWPN-goedgekeurde hengst Westenwind (Flemmingh x Contango)
staat sinds gisteren in training bij Stal Brouwer in Zegveld.
Westenwind is met veel succes door Tom Franckx opgeleid naar Inter II niveau.
Tom was heel succesvol met hem, ze behaalden de afgelopen jaren meerdere podiumplaatsen in de Belgische Kampioenschappen.

Westenwind is weer terug in Nederland omdat het uitbrengen in de sport in België niet zo eenvoudig is.
Daarnaast is er een toenemende belangstelling voor zijn nakomelingen die het
in de sport heel goed lijken te doen en er veel vraag naar is.
Ook neemt de belangstelling van de fokkers weer toe en ook dat is in Nederland beter te begeleiden.
Daarom is in goed overleg met Tom en de familie Brouwer besloten omWestenwind te trainen en in de sport uit te brengen door Kirsten Brouwer.

Tom heeft nog twee paarden van Stoeterij Sollenburg in training en daar komt vooralsnog geen verandering in.
Dat is de KWPN hengst Charmingmood die het uitstekend doet en binnenkort ook op ZZL-niveau uitgebracht kan worden.
Ook heeft Tom onze topper Zoser Sollenburg op stal en die is hij nu aan het trainen voor de Grand Prix. Over deze afstammeling van de nr.1 vererver van de wereld, De Niro, binnenkort meer op onze facebook pagina.

Tom, heel veel dank voor je inzet en je vakmanschap met de opleiding van Westenwind.
En we wensen Kirsten Brouwer heel veel succes toe met deze eyecatcher

Westenwind is voor de fokkerij voorlopig nog bij hengstenhouderij Lauw van Vliet.

Stoeterij Sollenburg. Adri Zekveld.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:06

alle lof voor Tom,

ik meen mij trouwens te herinneren dat WW weggegaan is bij Emelie omdat ze hem niet goed genoeg vond.

maar ik kan mis zijn natuurlijk

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:35

Suzanne F. schreef:
FennaK schreef:

Wat niet is kan nog komen he? Je moet wel een geschikte nieuwe plek vinden voor je hengst.

Suzanne, geen enkel probleem om echt goede paarden ergens onder te brengen, ze staan in de rij hoor!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:36

Kajanus schreef:
Wat een onzin allemaal, Tom heeft gewoon de pech dat hij zijn paarden zo goed opleidt dat Anky ze graag wil hebben, want Anky is denk ik best zinnig wat paarden aangaat en het moet goed voelen anders begint ze er niet aan... en van WW snap ik het ook de fokkers willen hem zien en vanuit Belgie is het gewoon een stuk lastiger.. daarbij heeft hij er nog twee van Adri staan en als Tom echt niet zoubevallen dan haal je alles weg dus lekker gemiep hier weer..

Kajanus, , je slaat de spijker op de kop!