Gerco Schröder zegeviert in Grote Prijs Stockholm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Gerco Schröder zegeviert in Grote Prijs Stockholm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 16:43

http://www.knhs.nl


In de Grote Prijs van Stockholm, die voorafgaand aan de Reem Acra wereldbeker dressuurwedstrijd werd verreden, waren Gerco Schröder en Callahan de enige foutloze combinatie in de barrage. Daarmee verdienden zij een Volkswagen. De tweede plaats was voor de Zweedse Angelica Augutsson met Mic Mac du Tillard, terwijl de derde plek was weggelegd voor de Fransman Kevin Staut met Quismy des Vaux HDC.

De eerste manche van de Grote Prijs was niet bovenmatig zwaar, want van de 18 starters bleven maar liefst acht combinaties foutloos. "De barrage was lastig door de dubbelsprong. Die moesten we vanuit een rechtwending iets terugdraaiend springen, waardoor daar relatief gezien veel fouten op werden gemaakt. Ik moest als vierde in de barrage van start en omdat Callahan erg scherp was kon ik niet alle risico's nemen die ik misschien wilde. Daardoor was mijn overwinning ook voor mij toch iets verrassend", vertelde Gerco. Callahan is tien jaar oud en reeds geruime tijd bij Schröder onder het zadel. "Callahan is een paard met heel veel kwaliteiten als springpaard en daarom heb ik hem ruim de tijd gegeven om naar dit niveau toe te groeien. Dat rustig aan doen betaalde zich nu uit in een eerste zege in een grote prijs op vijf sterren niveau".


Uitslag Grote Prijs:
•1) Gerco Schröder (Tubbergen) - Callahan (Contendro x For Pleasure) - 0 / 0 - 37.55
•2) Angelica Augustsson (Zwe) - Mic Mac du Tillard (Cruising x Galoubet A) - 0 / 4 - 33.68
•3) Kevin Staut (Fra) - Quismy des Vaux HDC (Dollar dela Pierre x Super de Bourriere) - 0 / 4 / 35.38
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 03-12-13 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

lotlot2
Berichten: 1355
Geregistreerd: 21-09-12
Woonplaats: xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:30

Zijn broers kwamen bij ons op de manege :D

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Re: Gerco Schröder zegeviert in Grote Prijs Stockholm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:11

Moest ie niet in Maastricht zijn? In ieder geval mooi resultaat! :j

nimue2010
Berichten: 211
Geregistreerd: 17-08-12

Re: Gerco Schröder zegeviert in Grote Prijs Stockholm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:16

Hij was uitgenodigd voor de wedstrijd tussen de 10 besten ter wereld... daar eindigde hij laatste...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:31

nimue2010 schreef:
Hij was uitgenodigd voor de wedstrijd tussen de 10 besten ter wereld... daar eindigde hij laatste...

-O-