Paardrijnetwerk Twente geopend in Den Ham

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paardrijnetwerk Twente geopend in Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:58

http://www.rtvoost.nl/
Ingezonden door Bokker JPitty

Het Paardrijnetwerk Twente is vanmiddag geopend in Den Ham. De opening werd verricht door burgemeester Visser van de gemeente Twenterand.

Het Paardrijnetwerk is een aaneengesloten en bewegwij­zerd netwerk voor ruiter en men­ner. Het netwerk kent onder meer een knoop­puntensysteem van ruim 400 ki­lometer, rustpunten en rondes van 20 kilometer. Langs de routes liggen ook accommodaties waar kan worden overnacht. De opening was bij De Lourenshoeve in Den Ham.

pros_zero

Re: Paardrijnetwerk Twente geopend in Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:14

Leuk! maar waar kunnen we de route vinden?

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:43

Leuk! Heb hier een paar jaar terug al eens over gemaild met de KNHS-afdelingschef (oid) van Overijssel. Leuk dat het nu eindelijk van de grond is gekomen! Erg benieuwd hoe de route precies loopt!

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 07:55

Leuk! Wel benieuwd waar je die routes ergens kan vinden.

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 08:15

ja ik ook, paar weken terug nog geïnformeerd bij het VVV in Den Ham maar die wisten alleen dat het in de planning zat, niet wanneer etc. Wil best zoveel mogelijk de daarvoor bestemde paden gebruiken, maar het is vaak een crime om uit te zoeken waar die lopen.

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 08:19

Filmpje ondertussen even bekeken, weet nu ook waar die houten paaltjes voor zijn die ze vorige weken in onze omgeving hebben geplaatst :) dacht dat ze de wandelpadenroutes gingen vernieuwen, maar als ik de vorm zo zie zijn die dus van het ruiternetwerk. Laatste keer zaten er nog geen bordjes op, wellicht inmiddels wel... binnenkort maar eens lans het VVV of het boekje al beschikbaar is. 't is wel een mooi initiatief in ieder geval! Hopelijk kloppen de paden nu ook weer wat beter, er is in Junne bv een pad waar aan de ene zijde een verbodsbord voor paarden staat, terwijl als je er vanaf de andere zijde inrijd een bordje ruiterrroute staat en volgens de kaarten van Hippisch Toerisme NL gaat de ruiterroute er ook langs.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:47

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:48

heb via die website al gemaild, want daar vindt je de routes ook niet, of ik kijk heel verkeerd..

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:51

Idd, staan er niet op, maar wel mailadres idd...

Daarom dit ook maar even gepost!

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:10

Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 09:06

Op dit moment loopt de route bij ons nog over afgesloten schouwpaden. Hopelijk gaan ze die nog wel openstellen :7

jkelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 00:53

Het Paardrijnetwerk Twente, zoals dat op 14 okt. j.l. is geopend bij de Lourenshoeve, is door ondergetekende verwerkt in een routeplanner met goedwerkende opslag- en printfuncties.
Er zijn diverse kaartondergronden in te stellen, zowel bij het samenstellen van een route als bij het afdrukken.
Tijdens het samenstellen van de route is die gemakkelijk aan te passen. Ook is er gemakkelijk een rondje te plannen.
De gemaakte route kan als track, koers of route worden opgeslagen en ook direct naar diverse Garmin toestellen (outdoor + fitness) worden gezonden.

Heel gemakkelijk is de GPS-kaart van het Paardrijnetwerk, die direct of via de PC in een Garmin GPS toestel is te zetten. Dat is een transparante kaart, die samen met elke willekeurige andere (topo)kaart op het GPS scherm kan worden getoond.
Ook is er een uitgebreide zoekfunctie en onder de rechter muisknop is veel kennis verborgen in de vorm van diverse opties, zoals streetview, Wikipedia, geocaching, etc.
Raadpleeg voor gebruik vooral even de kortbondige '? Help' functie.

Ondergetekende heeft dus de data opgesteld. De routeplanner is gemaakt door JaVaWa ( http://www.javawa.nl ). We kennen elkaar via het GPS forum van Waypoint. De GPS firma Waypoint heeft voor ons initiatief hun server beschikbaar gesteld.
Op dit moment zijn nog niet alle routepalen, routebordjes en infopanelen door de firma Folkersma geplaatst, maar dat zal in de naaste toekomst wel veranderen.

De routeplanner van Paardrijnetwerk Twente is te bereiken via http://planner.gps.nl , waar ook het door JaVaWa en o.g. opgezette Fietsroutenetwerk Nederland en Wandelnetwerk Overijssel is te vinden.

Vriendelijke groet ..... Jan Kelder Den Ham.

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:21

Al veel paaltjes gespot in mijn omgeving. T komt bijna langs mijn huis. Erg leuk om te rijden, een echte aanraader!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:23

Het loopt ook door het bos waar mijn pony's in staan! :D
Leuke optie om een keer te gaan rijden! :D

Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:14

En toen was het voorjaar....De eikenhouten paaltjes staan er nog net zo leeg en verlaten bij als in oktober, en ook de route is nog niet vrij van niet passeerbare slagbomen en andere obstakels.

Ook de VVV in Den Ham weet niet van het netwerk af en een goede kaart is ook niet verkrijgbaar. Beetje jammer van het geld...niet... :(

jkelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:45

Dan toch even een route plannen op http://planner.gps.nl/paardrijnetwerk.html en vervolgens afdrukken op een geschikte kaartondergrond. Die keuze kun je maken in het afdrukmenu.

Groeten ..... Jan kelder, Den Ham

Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:55

Dat lijkt me een goede site, hoewel ik hem nog niet in detail bekeken heb.
Maar toch jammer dat sommige paden gewoonweg niet begaanbaar of afgesloten zijn en de bordjes niet opgehangen worden.

Ook gaat de route over echt wel drukke wegen. Dat kan ik met mijn paard wat al duizenden kilometers buiten heeft gemaakt wel doen, maar met een minder braaf en ervaren paard zou ik het niet aandurven, en dat terwijl er toch echt heel veel rustige en onverharde wegen zijn in de omgeving van Den Ham.