Facebookpagina voor dode merrie Chanel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Facebookpagina voor dode merrie Chanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 19:06

http://www.noordhollandsdagblad.nl/

Een facebookpagina voor een dood paard. Boze en verontwaardigde paardenliefhebbers zijn een actie gestart na de dood van de ernstig verwaarloosde merrie Chanel.

De eigenaar van de paarden krijgt van de politie een week de tijd om aan te tonen dat hij zijn beesten wel degelijk goed verzorgt. Zo niet, dan worden de paarden in beslag genomen. Dat staat in een brief die de Alkmaarder van de politie heeft ontvangen.

De woede na de dood van de merrie, die nog een drinkend veulen had, is groot. De naam van de eigenaar van de paarden ging op diverse internetsites in het rond. Nadat de privégegevens van de vermeende dierenbeul waren verwijderd, is gekozen voor een facebookpagina. Daarnaast zegt een aantal betrokkenen en omwonenden een groot bord op de ’plaats delict’ in Schoorldam te zullen plaatsen met de naam van de eigenaar.

War willen de initiatiefnemers met de facebookpagina? ’Om te voorkomen dat er meer paarden als Chanel eindigen willen wij via Facebook vrienden vinden die helpen met het aangeven van deze misstanden en het eventueel helpen vinden van een goed en liefdevol tehuis.’

Op de facebookpagina met de naam ’Horse with no name’ staat een aantal foto’s van het ernstig verwaarloosde paard. Naast uitingen van woede en verdriet wordt ook opgeroepen om de drie overgebleven paarden zo snel mogelijk uit het drassige weiland te halen. De Stichting Paardenopvang Amsterdam heeft al aangeboden zich over de andere paarden te ontfermen. Het veulen van de merrie is elders ondergebracht.

Zie ook:

[ON] In N-Hdagblad; Woede om stervend paard

vervolg:

Polly @ [VN] Facebookpagina voor dode merrie Chanel

LukieBradley

Re: Facebookpagina voor dode merrie Chanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 19:10

Op de facebook pagina kun je niet meer terecht is bij mij de melding.
Ik vind het wel wat ver gaan of ligt het aan mij...

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 19:15

En waarom specifiek dit paard?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 19:19

Wou net zeggen, ten eerste gebeurd het meer dan je denkt en ten tweede vind ik het eerder een schande dat ze alleen dit geval aan proberen te pakken ipv is na te denken over de rest in nederland

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 19:25

Dit is iets wat 'in het zicht' is gebeurd, een grotere groep mensen die zich er al langer mee bezig houdt.

Buiten het zicht, in achterafweitjes en schuurtjes is inderdaad nog meer leed, maar minder of niet zichtbaar.

Jammer dat er niet eerder ingegrepen is.

Yannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 19:28

Las dit ook al op Facebook, oud schoolgenootje zit onderandere in de bedenking van dit plan omdat het haar oude verzorgt paard is geloof ik!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 20:32

Ook al is het dan minder zichtbaar.
Vind ik het nog veel te ver gaan :)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 20:41

Kan wel janken als ik zoiets lees, waarom in godsnaam ??? Iemand die toelaat dat zoiets gebeurt met zijn paard mag zich geen mens meer noemen |( |( |(

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:56

En iedereen stond er bij en keek er naar? :?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 01:58

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 09:33

Ja dat is de goede inderdaad, heb even gekeken en zie ze wel erger binnenkomen hoor:)
Neemt niet weg dat dit verschrikkelijk is want dat is het natuurlijk zeker.
Laten we dat voorop stellen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 09:37

paard op facebook pagina komt me bekent voor, is hier aleens een zoektoch naar geweest ofzo?? Er was wat mee, maar hoe en wat even geen idee. En dan met name de grote foto bovenaan de pagina ( facebook)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:58

linky schreef:
En iedereen stond er bij en keek er naar? :?

Tja, ik zal er ook meerdere keren langs zijn geweest, maar ik heb nooit iets gezien. Tijdje terug dacht ik wel bij een stukje land met paarden dat ze wel erg nat stonden, maar dan zit je in de auto en ik dacht een schulstal te zien én ze zaten hooi te eten. En toen was ik er al weer voorbij. Ik weet niet of dat deze paarden waren, dat was iets verder dan schoorldam namelijk.

Maar het is gewoon niet makkelijk te beoordelen als je er zo even langs rijdt. Mensen die vlakbij het paard wonen of de eigenaar van het land zouden toch iets opgemerkt moeten hebben zou je zeggen. En dan nog, misschien gaf de eigenaar er wel een draai aan waarom het paard zo dun werd.

Het is absoluut vreselijk wat hier is gebeurd, maar de echte verantwoordelijke is en blijft toch de eigenaar.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:15

Waarom krijgt de eigenaar nog een week tijd? Zegt de gezondheidstoedstand van die andere dieren niet genoeg?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:02

en zie ook:
http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... b?lref=sll

Facebook heeft de pagina uit de lucht gehaald over de merrie Chanel, die vorige week dood ging door ernstige vermagering. Op de pagina uit protest tegen de vermeende dierenmishandeling, werden de naam en andere privégegevens van de Alkmaarse eigenaar van de paarden geopenbaard.

De facebookpagina - Horse with no Name - trok in korte tijd honderden vrienden. De merrie had nog een veulen dat bij de moeder dronk.

Inmiddels is de initiatiefneemster een nieuwe pagina facebookpagina - www.facebook.com/chanel.hwnn - gestart. Daarop staan vooral foto's van Chanel.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 27-12-12 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tekst toegevoegd

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:52

Tsjahh dierenberscherming vond het tot 2x aan toe niet ernstig genoeg dit had voorkomen kunnen worden!!!!! Heb dit verhaal en aftakeling van heel dichtbij meegemaakt!! Te triest voor woorden

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:09

Oh en al die mensen die dwepen met die pagina zijn zeker vegetariër? Of maken ze ook een FB pagina aan voor elke koe die ze opvreten? En voor elk varken dat ze opeten en dat nooit daglicht heeft gezien....

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 07:51

Wat voor handelingen heeft iedereen dan ondernomen die dit van dichtbij hebben meegemaakt?
Kon er niet een hooibaal geplaatst worden of de merrie desnoods apart bij te voeren?
En waarom is de pony ingeslapen? Ik ben er die vrijdag nog langs gereden, toen stond ze te eten aan het hooi wat neer was gelegd.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 08:46

Daarom gewoon dieren politie afschaffen en de wet aanpassen. Geen melding op site van de dierenbescherming...

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 09:04

Paarden stonden eerst bij vriendin van me de huur was 3 maand niet betaald en ze kochten/ gaven geen eten aan die beesten ! Toen hebben ze al de dierenbescherming gebeld was niet ernstig genoeg de beesten zaten o der de worme en modem liepen eruit!
Eigenaar van de stAllen heeft de paarden op een moment uit eigen zak hooi gegeven en gezegd dat ze konden oprotte.
Vervolgens zijn de paarden zomaar hier naast ons op een Dijk gegooid met heeeeeel hoog en veel gras.
De achterkant van de Dijk hebben ze nooit geïnspecteerd wa t er stond geen hek volgende ochtend paarden losgebroken hebben half uur tot 45 min op een 80 weg gerend dood en dood eng paarden van de 5/6 hadden er 3 geen halster en veulen erbij we zijn nog een uur bezig geweest met politie en omstanders bezig geweest om die beesten te pakken ze waren niet te hanteren hengsten merries veulen alles liep door elkaar! Daarna werd de zoektocht van ja van wie zijn die paarden.
Vervolgens uur later kwame er 2 mensen op het land (leken wel zwervers) ze waren zo genaamde verzorgers en zagen niet in hoe gevaarlijk het was geweest met die beesten op een openbare 80 weg waar ze kilometers op hebben gerend.
Ondertussen had eentje koliek gekregen als daar niets aan werd gedaan ging die dood dat beestje had zoveel pijn.
De verzorgers wouden geen naam zeggen en ook niet van wie de paarden waren.
VIA kranten oproepen zijn ze er achter gekomen en de paarden mochten niet hier op de Dijk blijven uit eindelijk na weken moeste de paarden voor een bepaalde datum. Weg zijn ondertussen al het land kaal gegeten en mager dierenbescherming vond het niet ernstig genoeg om ze in beslag te nemen. Er werd werkelijk nooit gekeken ernaar.
De paarden zijn opgehaald en toen naar Schoorl gegaan....

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:29

lees dit allemaal nu net. vreselijk dat er zulke mensen op de wereld zijn....
wat ik me wel afvraag: wat is er nu precies gebeurd dat er voor dit paard zelfs een facebookpagina aangemaakt wordt?

roelhendrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:40

dit soort dingen gebeuren steeds meer.

mensen beginnen aan een paard maar hebben geen idee wat er allemaal bij komt kijken. qau verzorging, aandacht, en natuurlijk liefde ( dat kennen er heel veel niet) en niet te vergeten de kosten.
vindt het vaak schrijnend om te zien, hoe een paard aangeschaft wordt en vervolgens in een wei of stal staat weg te kwijnen.

vjseegers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:37

We barsten hier in Nederland van de nutteloze instanties voor van alles en nog wat en het werkt allemaal voor geen meter. Kost allemaal wel klauwen met geld.
Misschien is het wel de manier: mensen die dit soort (en andere criminele) zaken uithalen maar en plein publiek aan schandpaal nagelen met naam en toenaam. Dan komt de schrik er misschien 's goed in in dit land en gaan mensen 's wat meer nadenken. Vindt het ook totale onzin dat die FB pagine offline moest, al dat gezeur over privacy van dit soort lui. En...nee ik heb ook geen totaal medelijden met dit soort lui en hun zielige verhalen....en is altijd een oplossing te vinden of iets te regelen, maar daar zijn te besodemieterd voor.