Volbloed Frankel al dertien maal onverslagen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Volbloed Frankel al dertien maal onverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 13:25

http://www.bokt.nl / http://www.horseandhound.co.uk


De Engelse Volbloed Frankel (v. Galileo) is gisteren wederom als eerste over de finish gekomen. Ditmaal met maar liefst zeven lengtes in de Juddmonte International Stakes in York, Groot-Brittannië.


Dit is zijn dertiende overwinning op een rij. Hij was favoriet met 1-10. De vierjarige Frankel begon wat traag, maar rende toen vol overtuiging naar de koppositie. Tweede werd Godolphin’s Farhh.


De eigenaar en fokker van Frankel is Prins Khalid Abdullah die zeer tevreden was met de overwinning. De racingmanager van de Prins zei: “Dit lijkt wel een droom.” De trainer van Frankel is Sir Henry Cecil die bij de vorige race niet aanwezig kon zijn vanwege een behandeling aan kanker. Deze maal was hij er wel bij. “Is het niet geweldig? Ik voel mij gelijk tien jaar jonger.”, aldus Cecil.


De jockey tijdens alle 13 overwinningen van Frankel is Tom Queally. Naast een dertiende overwinning is dit in Group One de achtste overwinning op rij voor Frankel. Daarmee is een nieuw record gezet binnen Group One, daarmee won Frankel meer dan 2 miljoen Britse pond.



kyrkelover
Blogger

Berichten: 9327
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:54

Hulde aan de nieuwsredactie dat er wat over hem geschreven wordt
Fenomenaal paard waarvan de vraag is wat voor gigantische dingen kan hij nog meer.
Hij had al zijn eigen tv commercial en over de hele wereld wordt hij gevolgd.
Groep 1 rennen zijn de beste paarden bij elkaar normaal finishen de paarden dan ook dicht bij elkaar.
Maar frankel krijgt het keer op keer voor elkaar om de andere niet alleen voor te zij maar op een manier waarbij de andere paarden doorsnee paardjes lijken.
Op youtube is de ren al te vinden
http://m.youtube.com/watch?v=mr_ChX6Jv4s#/home

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Volbloed Frankel al dertien maal onverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:01

ik zit niet in de race wereld, maar wat een geweldig paard, als je ziet wat er die laatste meters nog uitkomt zeg. wouw. die neemt gewoon nog een gigantische sprint.

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: Volbloed Frankel al dertien maal onverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:52

Heb het filmpje even twee keer bekeken.

Ik vind het echt bizar. Paard blijft vrij lang achterin lopen en ppeens komt tie me opzetten.
Heel knap!

(heb er overigens totaal geen verstand van, maar wel erg leuk om dit zo eens te bekijken)

Lisette1990
Berichten: 707
Geregistreerd: 01-02-10

Re: Volbloed Frankel al dertien maal onverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:24

Gaaf zeg! Eerst loopt hij vrijwel achteraan en dan ineens loopt hij ver voor alle andere uit.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Volbloed Frankel al dertien maal onverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:49

Ik heb Frankel gezien op Goodwood, toen hij zijn 12e race won.

Dit is typisch Frankel. Van dezelfde stal uit doet er een 'pacemaker' mee (Bullettrain), deze wordt gebruikt om het tempo in de race zo te houden dat het ideaal is voor Frankel om weg te sprinten.

De 11e keer dat Frankel won (op Royal Ascot) had hij het hele deelnemersveld verplettert met 11 lengtes verschil, met als gevolg dat er op Goodwood dus maar 3 andere paarden in de race waren (waarvan eentje dus de pacemaker, dus 2 andere kandidaten :+ )

Nu was de race over een andere afstand dan de afstand waar Frankel normaal over gaat. Normaal gesproken 1 mijl en dit was meer dan 1 mijl. Ik zie dat er iets meer paarden in de race zijn, wellicht hadden ze gehoopt dat het Frankel niet zou lukken over een langere afstand :))

Ik zal morgen eens kijken of ik fotootjes heb van de Goodwood race :-)

Bob1976

Berichten: 641
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: 't Gooi

Re: Volbloed Frankel al dertien maal onverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:59

@apple, interessant! Kun je daar iets meer over vertellen? Is dat dan legaal, zo'n pacemaker? Want het klinkt alsof je de race manipuleert?

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Volbloed Frankel al dertien maal onverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:52

Geweldig, wat een gaaf paard. ik was he-le-maal wild van Zenyatta destijds, maar denk dat nu Frankel mijn nieuwe idool gaat worden. En @ apple; please tell us more!

Resfeber
Berichten: 4167
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:57

Geweldig paard! Ben benieuwd wat we nog meer van hem gaan horen. :j

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:29

Frankel en zijn 12e overwinning op Glorious Goodwood (1 augustus 2012)

Afbeelding

Na de race nog even voor het publiek langs stappen :D

Afbeelding

@Bob1976: zie het een beetje als de wielersport, daar komt het ook voor dat ploeggenoten het tempo zo bepalen in het peloton dat dit het meest gunstig is voor de gele trui. Of het lukt is een tweede natuurlijk, maar het is altijd het proberen waard :-)

Dit was de 12e race:
http://www.chroma.premiumtv.co.uk/strea ... index.html

readyornot
Berichten: 58
Geregistreerd: 30-04-09
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 16:27

Knap dat z'n paard keer op keer wint

suzotje
Berichten: 344
Geregistreerd: 27-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:00

Oreo schreef:
Geweldig, wat een gaaf paard. ik was he-le-maal wild van Zenyatta destijds, maar denk dat nu Frankel mijn nieuwe idool gaat worden. En @ apple; please tell us more!


Ik moest ook gelijk aan zenyatta denken! Wat een wereld paard weer! Wauwie!