Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

gohya schreef:Wat een ellende voor die mensen,maar ben bang dat ze niet winnen.
Ik had een stal staan vanaf 1993,werd toegestaan door de gemeente.Er kwam 1 klacht binnen en de stal moest weg binnen bepaalde tijd,zo niet ook een dwangsom van 10.000 euro per dag.Stal is weg gehaald,ik vroeg of er dan wel een afdak mocht komen,gewoon 4 palen met een dak.Werd overlegd en ik werd gebelt en kreeg daar toestemming voor.Ik helemaal blij,word ik de volgende dag gebelt met de mededeling,Nee er mag ook geen afdak gebouwd worden.Er mag helemaal niets staan,geen tent,geen schutting,geen trailer,helemaal niets.Was wel banketstaaf hoor,eerst toestemming krijgen en een dag later weer niet.
Ik ben er niet op in gegaan,je kan toch niet winnen v.d. gemeente en al zóu je winnen,dan gaan ze je alleen maar lastig vallen met allerlei regeltjes.
Ook deze mensen zullen alleen maar problemen krijgen/hebben met hun gemeente.
Ariebren schreef:De oorzaak van dit soort problemen zijn vaak de buren die gaan lopen klagen bij de gemeente.
En als je maar klaagt dan wordt er naar je geluisterd en neemt de gemeente actie.
Vraag mij af wie de dwangsom van 10000 euro opgelegd heeft.
Dat kan alleen via een gerechtelijke uitspraak.
Dus de gemeente Andijk kan het paardenhouden verbieden ???
Met andere woorden, ik wacht totdat mijn gemeente het verbieden van honden gaat invoeren.
Flauwe kul allemaal en een ambtenaartje die een hekel aan paarden heeft.
geen rechter voor nodig
Citaat:Omwonenden klagen over stank, stof en geluidsoverlast, hoewel de gemeente zelf schriftelijk aan heeft gegeven dat er tijdens een controle geen mest- of hooiopslag gevonden werd en dat er ook niets naars te ruiken viel.
Eerder omschreef de gemeente Andijk het hobbymatig houden van paarden juist als *geen probleem*. Voor Bart en Rinke was dat destijds de reden de woning te kopen. Dat standpunt is met de herindeling blijkbaar achterhaald geraakt.
Bart en Rinke gaan in bezwaar.
Ariebren schreef:Heb op de gemeente site van Medemblik eens zitten kijken.
De voorgenomen ontheffing van de bouw van een stalling en opslag ruimte is toegezegd.
http://www.medemblik.nl//medemblik/beke ... m=stalling andijk
En stalling is een ruim begrip.
Fietsen, speelgoed trekker van de kinderen ??
Brommertje ??
Helaas kwam ik daar ook het volledige adres tegen van Rinke en Bart.
Gooi ik dat op googel earth dan is het wel een postzegeltje waar ze wonen.