Ninx schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom daar nou nog dieren voor ingezet worden...
Kan Sint niet binnenkomen op ene witte fiets, brommer, of whatever?
Triest...
Er liepen meer paarden mee die het echt prima vonden. Sterker nog, de shet bij mij in de buurt vond al die mensen en drukte maar al te leuk! (de schapen hadden helemaal lol voor 10 haha, pepernoten op de grond!)
De paarden die ingezet worden zijn dit wel gewend en er lopen goede begeleiders bij. Ze worden dan ook gekoppeld aan ervaren dieren. Ik heb echt wel tussendoor onrustige dieren gezien hoor, maar vooral tijdens het stilstaan en dan was het ongeduld.
Paardenspan van Kuipers vond ik wel veel te onrustig en ik kan mij heel goed voorstellen dat dit voor een deel van het publiek geen veilig gevoel gaf. Dat hebben ook mensen aangegeven... om die reden
zou ik dit span er misschien wel uit gehaald hebben. Maaaaaar, dat was lastig geweest en de keuze om door te rijden begrijp ik ook zeker.
Echter is het wel zo dat het overleden paard een rot in het vak was. Kende de stad, drukte, mensen
etc. Maar goed, dat weet het publiek natuurlijk niet. Span was in goede handen.
Tja, dood neervallen kan altijd gebeuren. zelfs in de vredige omgeving van een wei..
Bij de intocht horen paarden en ja, ik geniet er echt enorm van! Pracht gezicht

Ik vond het stuk in het dagblad echt goed. Hij zette een realistisch beeld neer.
dit is nu volgens mij de tiende x dat je hetzelfde verhaal typt. 'ik vond de paarden erg onrustig enz. Enz.'
ik moest er zelf ook al om lachen haha
maar goed, ik fiets er ook nooit. Wel met de auto...