Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Isabonny schreef:Ik zag hier in de buurt een boer die 5 pakken voordroog van 460 kg voor € 60 te koop heeft staan.
Hoe hou ik dat eigenlijk goed met maar 2 paarden die hier normaliter 1 maand van zouden kunnen eten?
Want voordroog moet binnen 5-7 na openen van de plastic op zijn.
Isabonny schreef:Nee, ongeseald idd, maar hier in het zuiden waar ik woon zijn de prijzen nog niet zo dramatisch hoog als elders in het land.
suffie schreef:Geloof me, die ongesealde baaltjes kunnen nooit goed hooi zijn. In deze tijd van het jaar kun je nog onmogelijk hooien of je moet in een wonderstreek in Nederland wonen. Het is 's morgens en 's avonds gewoon te koud en dat geeft veel dauw (of mist), daardoor zijn de drooguren te kort en daarnaast heeft de zon veel minder kracht. Het risico op broei met deze hooibalen is echt enorm groot!!
suffie schreef:Isabonny schreef:Nee, ongeseald idd, maar hier in het zuiden waar ik woon zijn de prijzen nog niet zo dramatisch hoog als elders in het land.
Geloof me, die ongesealde baaltjes kunnen nooit goed hooi zijn. In deze tijd van het jaar kun je nog onmogelijk hooien of je moet in een wonderstreek in Nederland wonen. Het is 's morgens en 's avonds gewoon te koud en dat geeft veel dauw (of mist), daardoor zijn de drooguren te kort en daarnaast heeft de zon veel minder kracht. Het risico op broei met deze hooibalen is echt enorm groot!!
Ariebren schreef:Ik denk, de weer voorspellingen te zien, dat deze week de laatste kans is om al het gras als hooi, kuil of voordroog van het land te halen is.