Prijzen voor hooi en stro nog steeds razendsnel omhoog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Re: Prijzen voor hooi en stro nog steeds razendsnel omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:22

Mijn man is net even wezen afrekenen.
Ik had ook nog 3 graszaadhooi balen van 400kg ertussen zitten maar die kosten dus 70 euro per stuk die gaan dus terug dat vind ik te duur.
De ronde grote balen waren inmiddels 50 euro maar we hadden 45 afgesproken dus dat wordt verrekend.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:58

Ik betaal 50 euro voor die grote ronde hooibalen, maar dan worden ze ook bezorgd en op het land gezet. Vind ik zelf een keurige prijs :j
(gaat om echt droog hooi wat erin zit, geen voordroog)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 15:01

Isabonny schreef:
Ik zag hier in de buurt een boer die 5 pakken voordroog van 460 kg voor € 60 te koop heeft staan.
Hoe hou ik dat eigenlijk goed met maar 2 paarden die hier normaliter 1 maand van zouden kunnen eten?
Want voordroog moet binnen 5-7 na openen van de plastic op zijn.

Openen in de vrieskoud verlengt het met een week :) Dus kun je er 2 week van voeren.
Met deze temp. is het geen doen inderdaad....

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:24

ik hoop pas in december mn baaltjes in het plastic te hoefen openen, hoop dat ik genoeg gewoon hooi heb liggen om het tot die tijd te rekken. juist om de reden dat het anders nu zo snel op moet, dat red ik niet

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:27

Mijn paarden voer ik het momenteel ook niet (gesealde baaltjes van ongeveer 30 kilo).
Ze eten het gewoonweg niet, hebben momenteel volop nog gras en daar gaat toch de voorkeur naar uit.

Ik heb volgens mij € 7,50 per baal betaald.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:25

Tjeetje Winddancer, das wel heel veel.
Ik zag gisteren nog een advertentie van iemand die € 4,25 van het land af verkocht hier bij ons in de buurt. Was natuurlijk gisteren, want nu regent het weer.
Laatst bijgewerkt door Isabonny op 18-09-11 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:26

Isabonny schreef:
Ik zag gisteren nog een advertentie van iemand die € 4,25 van het land af verkocht hier bij ons in de buurt.

Serieus :wow: ??????

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:32

Winddancer schreef:
Isabonny schreef:
Ik zag gisteren nog een advertentie van iemand die € 4,25 van het land af verkocht hier bij ons in de buurt.

Serieus :wow: ??????

Yep, ik heb je 2 links ge pb't

Liango

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:33

Dat waren dan vast geen gesealde baaltjes zeker?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:40

Nee, ongeseald idd, maar hier in het zuiden waar ik woon zijn de prijzen nog niet zo dramatisch hoog als elders in het land. Zelf heb ik in mei € 2,25 van het land betaald voor het hooi en nu eind augustus heb ik € 2,75 voor het hooi en € 1,00 voor het stro van het land af betaald.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:14

Isabonny schreef:
Nee, ongeseald idd, maar hier in het zuiden waar ik woon zijn de prijzen nog niet zo dramatisch hoog als elders in het land.

Geloof me, die ongesealde baaltjes kunnen nooit goed hooi zijn. In deze tijd van het jaar kun je nog onmogelijk hooien of je moet in een wonderstreek in Nederland wonen. Het is 's morgens en 's avonds gewoon te koud en dat geeft veel dauw (of mist), daardoor zijn de drooguren te kort en daarnaast heeft de zon veel minder kracht. Het risico op broei met deze hooibalen is echt enorm groot!!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:13

suffie schreef:
Geloof me, die ongesealde baaltjes kunnen nooit goed hooi zijn. In deze tijd van het jaar kun je nog onmogelijk hooien of je moet in een wonderstreek in Nederland wonen. Het is 's morgens en 's avonds gewoon te koud en dat geeft veel dauw (of mist), daardoor zijn de drooguren te kort en daarnaast heeft de zon veel minder kracht. Het risico op broei met deze hooibalen is echt enorm groot!!

Hier ben ik het echt mee eens! Dit kan echt geen goed en droog hooi zijn :o Wij moeten nog kuilen, maar dat is al bijna onmogelijk en voor kuilen heb je veel minder dagen nodig als voor hooi!!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:20

Ik denk, de weer voorspellingen te zien, dat deze week de laatste kans is om al het gras als hooi, kuil of voordroog van het land te halen is.
En dan moeten we wel heel veel rekening ermee gaan houden dat de VEP vrij laag ligt.
Dus bijkomende kosten worden het extra schepje krachtvoer per paard.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:32

Weekend schijnt inderdaad goed te worden :j
Ik ben wel even blij met deze week, ons land is vorige week gehooid en voordroog gesealed; kan het land deze week even bijkomen en kunnen de paarden er nog mooi even een maandje op; scheelt ook weer hooi immers ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:47

Wij zijn totaal enkele 100en € duurder uit dit jaar. Stro komt nu uit Frankrijk. Totaal uitverkocht in de hele regio!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:44

suffie schreef:
Isabonny schreef:
Nee, ongeseald idd, maar hier in het zuiden waar ik woon zijn de prijzen nog niet zo dramatisch hoog als elders in het land.

Hier in het zuiden wonen we toch ook in een wonderstreek :+ .
Het is hier in ieder geval een stuk droger geweest als in de rest van het land.
Ook de afgelopen dagen weer. Afgelopen weekend was gewoon droog...terwijl ze hier zondag slagregen en hagel voorspeld hadden !! Het is gewoon droog gebleven!
Net als gisteren....ook geen regen gezien; zou het ook buien moeten hebben gegeven....niks hoor.

Maar goed, de dauw speelt natuurlijk een grote rol....maar zaterdag was het hier echt wel warm weer. Als ze laat op de dag gehooid hebben.....wie weet. Maar goed, ik heb ze niet gezien, dus ik weet niet hoe ze er uiteindelijk uitzien.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:49

Ariebren schreef:
Ik denk, de weer voorspellingen te zien, dat deze week de laatste kans is om al het gras als hooi, kuil of voordroog van het land te halen is.

Misschien krijgen we nog meer kansjes, maar ze worden steeds kleiner...
Mijn vriend is ook weer druk aan het maaien... Niet alles waar gras op staat, want sommige weilanden soppen gewoon als je er zelf in loopt... Laat staan als je er dan met een trekker in rijd :7

Wij hadden weer een meevaller! :j Een fouragehandelaar belde vanmorgen op dat ie met een combinatie stro een paar dorpjes verderop stond. Maar daar kon hij niet lossen vanwege een begrafenis/sterfgeval of zoiets en of hij bij ons mocht lossen voor 140 euro per ton! Scheelt toch weer flink en het is echt super mooi stro. Over 2 weekjes komt een ander ook nog een combinatie brengen voor 160 euro per ton dus wij komen de winter nu wel door!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:52

Kijk dat zijn nou leuke telefoontjes! :)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:41

Isabonny schreef:

Inderdaad! Ik heb in ieder geval super hooi :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:40

Winddancer schreef:
Isabonny schreef:

Inderdaad! Ik heb in ieder geval super hooi :D

Nou, iets verder naar links in het zuiden is het toch een stuk minder.... ik moet echt gaan zoeken alvast om niet van de winter zonder te komen zitten. ;(

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:57

Vandaag nieuwe pakken losgetrokken, heel stal ruikt lekker kruidig. Super hooi. Van eigen land welliswaar. :)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:30

Wij gaan nog een poging tot hooien doen met het mooie weer wat eraan komt, het is wat...eind september nog hooien. :D

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 14:57

Tis jammer dat de nachten zo vochtig zijn, maar hopenlijk kan iedereen nog wat van het land halen.
Onze boer heeft genoeg stro om ons van de winter te voorzien, vrachtwagen uit frankrijk moest nog komen.
Hooi ging hij een deze dagen nog van het land halen, al hoop ik het ook te redden met hooi uit pak van eigen land

Voordeel van dit weer is ook paarden op het land, scheelt hooi en stro want ze staan meer uren buiten. Als ik het mag geloven krijgen we nog lang genoeg winter

Net trouwens belachelijk..... waren in fouragehandel in arnhem, zag daar zaagsel en had nog een pak nodig..... twintig kilo twaalf euro..... mn vaste fouragehandel in groessen vraagt acht euro vijftig voor vijfentwintig kilo..... liggen denk ik hemelsbreed tien kilometer bij elkaar vandaan. Heb het in arnhem dus mooi laten liggen

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 15:38

Het zal ook wel wikkelen worden, ik hoop ook dat het goed gaat maar er staat veel teveel gras op het land, als daar sneeuw op gaat vallen dan gaat het totaal fout! Is het niet droog genoeg om te wikkelen dan komt de boer het met de opraapwagen halen voor zijn jongvee, is beter voor het land om zo de winter in te gaan.

Wat je zaagsel betreft.. wij zitten ook in de dierbenodigdheden en zaagsel, hennepstro, beukensnippers is vreemde handel, als je in het groot afneemt gaat de prijs ongeveer met de helft naar beneden ;) Wij hebben bijv geen opslagruimte voor zulke handel en bestellen het dan per 10 balen, dan betalen wj bijv voor de inkoop net zoveel als waar de welkoop het voor verkoopt.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 15:41

zal idd met hun eigen afname te maken hebben, al zijn het beide grote fourage handelswinkels.
maar ik vond het verschil gewoon echt te groot en ben dus mooi terug gereden naar mn oude adresje, je moet dus goed zoeken waar je wat haalt