Ernstige paardenmishandeling in Grand-Hallet (Belgie)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:25

Lambiekske schreef:
Owwwww ik zou me wel op zo'n dader uit willen leven!! _-:( -:(- Ik kan wel enkele dingen verzinnen waardoor hij/zij de rest van z'n leven niet meer omhoog durft/kan kijken. %) #) GRRRR ik wordt hier heel sadistisch van!! }:)

Pfff gaat me net zo..... -:(-

Wat bezielt die mensen toch 8)7

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:00

Verschrikkelijk zo'n dingen. Je kan je paard nu zelfs al niet meer met vertrouwen in de wei zetten!

En dan de straf, ik vind het verschrikkelijk dat ze zo'n lage straffen voor dierenmishandeling hebben. Terwijl wij, technisch gezien toch ook dieren zijn?! Of niet soms?

xTammyy

Re: Ernstige paardenmishandeling in Grand-Hallet (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:47

Pff jeetje.. Je zal zo iemand maar net betrappen bij je paard. Die is in mijn geval zn leven niet zeker op zo'n moment :o

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 07:59

jee zoiets doe je tog niet ;(
hoe loopt het nu verder af met de merrie? -:(-
en wat doen ze met de vrouw :x

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:25

die daders moeten geen cel krijgen, maar een gesloten inrichting! Want dan ben je toch ook echt gek bij je hoofd, als je zoiets doet?

1000,- slaat nergens op. toch wel min. de kliniek kosten+een grote zak wortels voor paard lief. en dan heb ik het nog niet eens over de emotionele schade van de eigenaar...

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 11:49

Ik vind 1-6 maanden cel straf en 1000 euro niet echt een erge straf. In Amerika als er iemand een dier mishandeld krijgen ze levenslang!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 00:04

Vreselijk! En dan 1 tot 6 maanden.... :\ Wat klopt hier niet.... :(

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 00:04

xTammyy schreef:
Pff jeetje.. Je zal zo iemand maar net betrappen bij je paard. Die is in mijn geval zn leven niet zeker op zo'n moment :o

inderdaad !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 00:19

Er zijn in ons land al verschillende gevallen van zware verminking geweest. Er heeft toen een ertikel in verschillende tijdschriften gestaan, 1 ervan in Humo denk ik. Daarin stond door de rechercheur die met het onderzoek bezig is dat dit valt onder de wet van Dierenwelzijn. In principe (en dat is het shandaligste eraan) komt hiervoor niet eens een procureur kijken bij dit soort zaken.

Kans zat er volgens die man zelfs dik in dat de beschuldigde aangeklaagd wordt en erna gewoon weer vrij mag beschikken tot de datum van het proces.

Ik weet niet meer wie het zei, maar hier in België wordt het leven van een dier inderdaad fiks lager ingesteld dan dat van een mens... Het heeft al alle kanten van het land aangedaan. Heb net met een gerust geweten de hengst in het land gezet (24/7), morgen gaat de merrie er ook heen en in de namiddag komen er nog 2 pony's bij (1 bij de hengst, 1 bij de merrie). De ene is gelukkig nog mensenschuw, voor een keer vind ik dat nu eens een voordeel. De hengst gaat bij vreemden zeer snel over tot happen en hij bijt door. Ook dit vind ik voor 1x niet erg.
Maar maak me dus wel zorgen om m'n dame, zou het mezelf nooit vergeven als die wat overkomt. Er zit wel een huis op 50m, maar voor de rest is het er afgelegen en verdomd goed bereikbaar :(

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:07

Duizend euro? Wat dacht je van alle veearts kosten en kosten van het overleden dier

Belachelijk dit, zeker met zo een lage straf

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:37

1 tot 6 maanden maar en maar 1000 euro? :( minstens 10 jaar gevangenis straf zou het ,moeten wezen ! _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:(

wie doet er nou zo iets. arme paarden. _-:( -:(-

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:16

Zoals vele hier ok geschrokken van de straf.. Als ik dezelfde straf zou krijgen als ik de daders zo mocht toetakkelen
nou geloof mij dan doe ik dta met een enorme glim lach want wwat hun aanrichten, wat een pijn hun die paarden geven
wat soms zelfs leidt tot de dood nou dat mag wel harder aangepakt worden.. Is toch verschrikkelijk..

Ik moet ze niet vinden want dan kunnen ze het wel vergetenn :(

Patalac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:26

Er lijkt mij een verband te zijn tussen de verschillende gevallen (Limburg, Luik, Dinant). Alle gevallen vonden plaats nabij de rivier Maas. Er was een geval in Lessines, dat aan de rivier Dender ligt. Dit doet mij vermoeden dat de dader iemand is die op de binnenvaart actief is of die op zijn minst een boot heeft. Mijn vrouw en ik waren voor een weekendje in Dinant en zagen toen dat er een optocht georganiseerd werd voor de mishandelde paarden. Kort daarna waren er gevallen in Zuid-Limburg. Ik heb toen de politie van Borgloon en Tongeren gebeld om hen opmerkzaam te maken op de gevallen in Dinant. Ik heb nu ook de politie van Flémalle gebeld om te zeggen dat ik een verband vermoed. Ik hoop dat ze de dader snel vinden, want deze persoon is ronduit gevaarlijk.